2023.8.27 9:33
Olvasási idő 10:54
Kovács M. Dávid

Két magyar srác a világra szabadította az italt, amitől alig fáj a másnap, és könnyen a házibulik egyik slágeritala lehet

Két magyar srác a világra szabadította az italt, amitől alig fáj a másnap, és könnyen a házibulik egyik slágeritala lehet
Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország
BESZÉLGETÉSEK ALKOHOL CSELES GASZTRO ITAL

A Cseles felnőttszörp két összeszokott cimbora, Marton Bálint és Varga Dávid találmánya, ami a "Cápák között" című műsorban való szereplése után több magyar fesztiválra is eljutott, de már számos budapesti és vidéki szórakozóhelyen is kapható. Interjú.

„Ez nem egy mindenki piája-típusú ital. Azokra lövünk, akik nem sörösek, nem borosak, vagy egyszerűen csak nem szeretik az alkohol ízét“ – mondják a Cseles név alatt futó alkoholos szomjoltó megalkotói, akik legjobb barátokból lettek üzlettársak, illetve a fesztiválos italkínálat megújítói. 

Marton Bálint és Varga Dávid felnőttszörpjét már 500 fölötti vendéglátóhelyen lehet kapni az országban, a márka ezen a nyáron több fesztiválra is kitelepült – például a Kolorádón és a Bánkitón is lehetett kóstolni –, amelyeken a sörhöz igazított áron érkező ital jó alternatíva lehetett azoknak, akik unják a hagyományos alkoholfelhozatalt.

A magyar brand múltjáról, jelenéről és jövőjéről a társalapító-tulajdonosokkal a Cselest árusító vendéglátóhelyek egyikén, a Városligeti-tó és Vajdahunyad-vár közvetlen szomszédságában működő Anonymus Bar & More-ban beszélgettünk, ahol egy-egy pohár Cseles mellett az indulás buktatóiról és egyéb kihívásairól is őszintén vallottak.

Házimunka közben született a felnőttszörp ötlete

A Cseles egy olyan alkoholos szirup vagy sűrítmény, amelyet szódával – tetszés szerinti arányban – felhúzva egy könnyed, de kellemesen frissítő alkoholos italt kapunk. A brand 2021 szeptemberétől van jelen a magyar piacon, és bár kezdetben csak egyféle ízkombinációt – meggy, szegfűszeg, fahéj – lehetett kapni, a kínálat mostanra két további ízzel – a bodzás-citromos, illetve az áfonyás-kardamomos változattal – bővült.

Marton Bálint (balra) és Varga Dávid (jobbra), a Cseles alapítói és tulajdonosai Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

A felnőttszörp ötlete egész konkrétan ablakkeret-csiszolás közben született még 2020 nyarán. „Valószínűleg kevés olyan ember akad, aki képes lenne ezt a munkát józanul elvégezni. Ugyanakkor le sem szerettünk volna részegedni, úgyhogy citromos söröket iszogattunk a feladat mellé – ugyanis őszintén szeretjük ezeket a férfiatlannak gondolt, lájtosabb piákat. Csakhogy egy idő után a citromos söreink kifogytak a hűtőből, úgyhogy szétnéztünk a konyhában, ahol sok egyéb más mellett szörpöt és vodkát is találtunk. Miután összekutyultuk őket, arra jutottunk, hogy ez akár egész jó is lehetne, ha nem lenne mégis iszonyatosan szar: nemcsak cukros volt, hanem a vodka íze is erősen kilógott belőle.“

Kiemelt tartalom
Ezek a világ legszörnyűbb piái Ezek a világ legszörnyűbb piái 2024.11.8 12:19

Marton Bálint és Varga Dávid ekkor eltűnődött: valószínűleg nem ők az egyetlenek ebben az országban, akik nem különösebben kedvelik az alkohol ízét, és jóideje unják a sztenderd szeszes italokat. Arra jutottak, érdemes lenne egy olyan terméket fejleszteni, amelyiket nemcsak a hozzájuk hasonló ízléssel rendelkezők fogyasztanak szívesen, hanem akár az újdonságokra nyitott közönség is.

„Abban maradtunk, hogy ez így szörnyű ugyan, de a koncepció egyáltalán nem rossz. Volt akkoriban egy ötletfüzetünk, amiben a világmegváltó ötleteinket gyűjtögettük, ebbe gyorsan fel is jegyeztük magunknak: alkoholos szörp. Viszonylag beszédes, hogy amíg a füzetben szereplő ötven másik bejegyzés máig kidolgozatlan, ez az egy azonban még egy napot is alig állt: mindjárt másnap felhívtam Bálintot, és elmondtam neki, hogy ezzel talán érdemes lenne kezdenünk valamit. Hamarosan át is ugrottam hozzá, akkor kezdtünk el matekozni, hogy mégis mi kell ehhez, hogy kell ezt csinálni. Szerintem épp azért tudott megvalósulni az ötlet, mert szokatlanul gyorsan követték egymást az események. Ha azt mondom Bálintnak, hogy majd valamikor két hét múlva átmegyek dumálni, akkor valószínűleg nem lesz az egészből semmi“ – mondja Varga Dávid.

Miután beszerezték a legelső teszteléshez szükséges vodkát, szörpöt és fűszereket, a márka alapítói mindjárt el is kezdtek játszani az ízekkel. A céljuk az volt, hogy az összerakott fűszerkombinációk elnyomják, felülírják az alkohol ízét.

A Cseles indulásakor mindketten 27 évesek voltak: Varga Dávid okleveles gépészmérnökként végzett, míg Marton Bálint okleveles vegyészmérnökként fejezte be egyetemi tanulmányait. A felnőttszörpös projektbe egy befuccsolt, közel másfél évig érdemi bevétel nélkül működő vállalkozás (egy mérnöki iroda) kimúlása után vágtak bele. „Barátok voltunk, ezért úgy gondoltuk, ezért a munkáért megéri kilépni az állásainkból. Egy évig lényegében a tartalékainkból éltünk, pénzt nemigen vettünk ki a vállalkozásból. Mikor beláttuk, hogy mégsem működik a dolog, ahelyett, hogy elmentünk volna inkább valahová alkalmazottnak, azt a kicsike pénzt, ami megmaradt ebből az időszakból, inkább beletettük egy újabb rizikós projektbe“ – idézi fel Marton Bálint.

A Cseles felnőttszörp ötlete ablakkeret-csiszolás közben született 2020 nyarán. Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

Mint mondják, a 2021-es indulásnál már mindhárom ma is kapható ízük készen állt, csakhogy ahhoz már nem volt elég tőkéjük, hogy mindhármat le is gyártsák. „Ebbe az egy ízbe is sokkal több lóvét kellett beletennünk, mint gondoltuk“ – mondják. A srácok a számokból sem csinálnak titkot: első körben mintegy 300 liter szörpöt kellett legyártatniuk, ami kb. 2,5 millió forintjukba került. „Úgy, hogy még fogalmad sincs, hogy működik-e a márka és a termék, amit kitaláltál, ez egyszerű földi halandóként viszonylag rázós lépésnek tűnt“ – tűnődik el Marton Bálint.

Kiemelt tartalom
Kellemeset a hasznossal: ezek Budapest legvagányabb vásárcsarnokai Kellemeset a hasznossal: ezek Budapest legvagányabb vásárcsarnokai 2024.11.7 11:27

Varga Dávid azonban sietve hozzáteszi: „Pedig ha jobban belegondolunk, egy termékfejlesztési ciklushoz képest ez az összeg egészen elenyésző. Amikor először lejegyeztük magunknak az ötletet, úgy gondoltuk, hogy elpukkantunk valamennyit az összekuporgatott pénzünkből, aztán ha nem jön be a sztori, legfeljebb mi magunk isszuk meg az összeset – pár év alatt csak elkopik az a 300 liter szörp!“

Egy balatoni krokodil őrzi a Cseles első sikerének emlékét

Miután sikerült megkomponálniuk egy olyan termékcsaládot, amelyet ők maguk is szívesen fogyasztanának, a következő körben arra voltak kíváncsiak, hogy vajon más is szívesen inná-e ezt az italt rajtuk kívül. „Minden egyes kérdés esetében azt kerestük, hogyan tudjuk a lehető legkisebb pénz- és energiabefektetéssel az adott szintet validálni. Így először kóstoltatással puhatolóztunk a saját ismertségi körünkben: többféle ízzel, illetve véleményezőlapokkal készültünk, és nagy-nagy örömünkre a leggyakoribb visszajelzés az volt, hogy »srácok, lehet mégsem vagytok teljesen idióták«, talán nem is olyan hülye ötlet ez“ – meséli Marton Bálint.

Így érkezik az asztalunkra két pohár Cseles a budapesti Anonymus Bar & More-ban. Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

A barátok és családtagok körében végzett felmérés arra alkalmas volt ugyan, hogy kiválasszák a három legnépszerűbb ízt, arra azonban nem, hogy megtudják, vajon fog-e ezért a termékért pénzt adni bárki is a saját kapcsolati hálójukon kívül.

Természetesen örültünk, hiszen tök jó, amikor anyucinak, apucinak, az ismerősöknek és a barátoknak tetszik, amit csinálsz, csakhogy abból senki sem fog megélni. Úgyhogy a következő nagy kérdés az volt, hogyan fogjuk idegen emberekkel is megkóstoltatni a cuccot, és ők vajon fognak-e bármennyi pénzt is adni érte.

Hogy a kérdésükre választ kapjanak, a Cseles mögött álló srácok minimális büdzséből készíttettek pár egyenpólót, építettek egy aprócska, kissé szedett-vedett standot, majd lementek vele a Balatonhoz, ahol mintegy 290 ember kóstolta meg az italt, és ebből olyan 90-nek ízlett is annyira, hogy vásároljon belőle. „Mi ebből azt olvastuk ki, hogy ez talán nem is olyan szar eredmény így elsőre“ – mondja Varga Dávid.

Kiemelt tartalom
Ha csak elképzeled, hogy most egy hónapig nem jutsz alkoholhoz, lesz gombóc a torkodban? Ha csak elképzeled, hogy most egy hónapig nem jutsz alkoholhoz, lesz gombóc a torkodban? 2024.11.1 9:24

A befolyó 35 ezer forintból a srácok átutaztak az északi partra, ahol vettek egy felfújható krokodilt, kajáltak egy hatalmasat, levertek néhány fröccsöt, vagyis alaposan megünnepelték az első igazi próbatételt. Ugyanakkor a balatoni kitelepülés hozta el a következő mérföldkövet és az újabb kihívásokat is: Dávid és Bálint ezután arra feküdt rá, hogy lehet ezt a terméket nagyobb tételben, legálisan előállítani.

Telefonos tréfának hitték a felnőttszörp ötletét

A Cseles szörpjei víz, cukor, élelmiszeripari finomszesz és citromsav felhasználásával készülnek, ízüket pedig gyümölcssűrítmények (ízenként eltérő, kb. 30-50 százalékos gyümölcstartalommal), illetve természetazonos aromák és kivonatok adják – még a szörpök színéről is feketerépalé gondoskodik. Miközben az italainkat ízlelgetjük, Marton Bálint és Varga Dávid abba is beavat, hogy a fejlesztés fázisában a szörpök gyümölcstartalmat még magasabbra emelték, miután felismerték, hogy a költségek tekintetében nem okoz vészes differenciát, ha valóban minőségi koncentrátumot állítanak elő.

Arra jutottunk, hogy kerül, amibe kerül, legyen igazán jó a végeredmény, olyan, amit mi magunk is szívesen fogyasztanánk. 

– mondja Varga Dávid.

Bár tudták, hogy a Cselessel értéket teremtettek, a termék megvalósítása, kereskedelmi forgalomba juttatása nem ment könnyen. „A Cseles likőrnek minősül, ezen a piacon pedig jóval komolyabb szabályozás van érvényben, mintha mondjuk nyomtatópapírban utaznánk. Ezt persze sejtettünk, de valójában fogalmunk sem volt, hogy mennyire komoly is ez igazából“ – magyarázza Marton Bálint. „Borzasztó naiv módon úgy képzeltem, hogy a konyhánkat egy kicsit rendbe kell tenni, és akkor jók leszünk, úgyhogy felhívtam a NÉBIH ügyfélszolgálatát, előadtam a terveimet, mire hosszas csönd után a hölgy a vonal túlsó végéről megkérdezte: »Uram, maga most szórakozik velem?! Nekem erre nincs időm.« Ezután elég gyorsan leráztak.“

"Tök jó, amikor anyucinak, apucinak, az ismerősöknek és a barátoknak tetszik, amit csinálsz, csakhogy abból senki sem fog megélni." (Marton Bálint) Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

Ugyan nem hitték el neki, hogy valóban komolyak a szándékai, a Cseles társalapítója nem adta fel: azt remélve, hogy másik ügyintézőhöz kerül, valamivel később újra tárcsázott, ám ismét ugyanaz a hölgy fogadta a hívását. „Amikor újra előadtam a terveinket, és tudatosult benne, hogy nem viccből telefonálok, megenyhült, és ledarált nekem egy csomó jogszabályt, amiket végig kellett volna olvasnom, de alig értettem őket, teljesen kifolyt tőlük az agyam. Végül egy csomó emberhez sikerült eljutnunk, de mindenki csak egy-egy részét ismerte ennek a folyamatnak, nekünk meg ezekből az ismeretekből kellett volna összelegóznunk valamit.

Aztán egy nap megkérdezte tőlem valaki: »figyelj, miért nem csináljátok inkább bérgyártásban?« Mire én visszakérdeztem: »olyat lehet?« Erre ő: »hogyne lehetne!«

A Cseles felnőttszörpjei tehát nem saját üzemben, hanem bérgyártásban készülnek: kezdetben a vámosújfalui Tokaj Spiritnél, jelenleg pedig a Győri Likőrgyár Zrt.-nél. „Az első bérgyártónkat egész konkrétan az öcsém találta meg, aki szintén beszállt a keresésbe. Felhívtuk őket, elvállalták a megbízást, de közben azért alaposan kifaggattam őket, hogyan is működik majd ez a gyakorlatban. Egy ponton megkérdezték, hogy hol van az adóraktárunk, de nekem gőzöm sem volt, hogy az micsoda. Így tudtuk meg, hogy adóraktárra is szükségünk lesz. Amikor kiderült, hogy ez hány milliós kiadásokkal jár, erősen elbizonytalanodtunk mindketten.“

Aztán valami végigfutott Marton Bálint agyán: „Ha a gyártást ki lehet adni bérbe, akkor csak akad olyan is, aki béradóraktárat üzemeltet?“ És akadt, hamarosan találtak is egyet, azóta is ők a partnereik ebben a sztoriban.

Bár a borsodi Vámosújfalu több óra autóútra esik Budapesttől, a legelső Cseles-széria gyártásánál maguk a srácok is jelen voltak. Varga Dávid erre így emlékszik: „A gyártás napján lementünk a szar kis autónkkal az ország túlsó végébe, és minden folyamatot lefényképeztünk, amit csak tudtunk, ott fontoskodtunk az üzemben dolgozó kedves, idős hölgyek között. Azt azért érdemes tudni, hogy a gyártósor náluk 8000liter/órától kezdődik, vagyis az a 300 literes mennyiség, amit szerettünk volna elkészíttetni, nevetségesen kevés, a jóindulatuknak köszönhető, hogy legyártották nekünk.“

Amikor végre testet – pontosabban palackot, illetve raklapot – öltött az elképzelés, az egyszerre volt örömmel és ijedelemmel teli pillanat. Marton Bálint így gondol vissza erre a mérföldkőre: „Csak arra tudtam gondolni: basszus, ez marha sok ahhoz képest, hogy még senki sem hallott róla! Mégis ki a faszom fogja ezt megvenni?“

Nem kímélték őket a vendéglátósok, de már nem bánják

„Egyetlen tervünk volt: adjuk el, méghozzá pénz nélkül, ekkor már ugyanis iszonyatosan le voltunk égve“ – veszi át a szót Varga Dávid. A Cseles megteremtői egy-egy üveget a hátizsákjukba csapva kezdtek el házalni a termékkel, ki-ki az éppen aktuális lakóhelyén: Bálint Budapesten, Dávid Esztergomban. „Kopogtattunk, kóstoltattunk, és próbáltuk elmagyarázni, hogy itt egy új pia, fel kell húzni vízzel, tök jó cucc. Aztán hideget-meleget egyaránt kaptunk érte: volt olyan, aki nem hitte el, hogy ez legális lehet Magyarországon, zárjegy kerülhet rá, de olyan is akadt, aki kijelentette, hogy ő ezt még megkóstolni sem hajlandó, mert az egész koncepció a magyar bárkultúra meggyalázása. A legtöbben egyébként azt mondták: »tudjátok, mit? hozzatok egy üveggel, és kipróbáljuk!«

"Arra jutottunk, hogy kerül, amibe kerül, legyen igazán jó a végeredmény." (Varga Dávid) Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

Mivel kimondottan minőségi italt szerettek volna az asztalra tenni, a negatív vélemények mindkettőjüknek fájtak. „Én ezt az időszakot egyedül, Dávid nélkül biztosan nem tudtam volna végigcsinálni. Nagyon sokat jelentett, hogy közben mindig felhívtuk egymást, és megbeszéltük, kinek hogy ment a legutóbbi kör. Szerintem mindkettőnknek kellett ez a lelki támogatás. A vendéglátósok nagyon őszinte emberek, a szemedbe mondják, ha valamit szarnak találnak“ – mondja Marton Bálint. Mindketten úgy gondolják, hogy ezekre a leszólásokra is szükség volt, a megfogalmazott kritikákból gyakran tudtak építkezni. „Tényleg nagyon sok feedbacket kaptunk, mégis valahogy mindig a negatívokból tanultunk a legtöbbet.“

Kiemelt tartalom
REFRESHER-KVÍZ: Te mennyire ismered az olasz tésztaféléket? REFRESHER-KVÍZ: Te mennyire ismered az olasz tésztaféléket? 2024.9.28 10:12

Ma már mindketten tudják, hogy a Cselessel értéket teremtettek. Bár az elsődleges célközönséget azok alkotják, akik nem szeretik a sör kesernyésségét, a bor savasságát, vagy egyszerűen csak nem bírják az alkohol ízét, a nyári fesztiválokon felfigyeltek rá, hogy tágul a kör, egyre több olyan vásárlójuk is akad, aki például sörösnek vallja magát, de időnként szeret új dolgokat is kipróbálni.

De miért pont Cseles? És felnőttszörp vagy „felnőtt szörp“? 

Maga a név valamivel könnyebben született, mint az első palack szörpök: a projekt munkacíme kezdetben szeszszörp volt, amiről Marton Bálint és Varga Dávid is tudta, hogy nem alkalmas a termék befuttatására, ezért ezt hamarosan felváltotta a trükkös, majd a cseles szörp elnevezés. „Végül Dávid felesége, Lilla egy nap megkérdezte, hogy miért nem hívjuk inkább egyszerűen csak Cselesnek. Mi már csak bólintani tudtunk, hogy rendben, akkor meg is volnánk a névválasztással.“

Noha az alapítók a Cseles különböző felületein következetesen „felnőtt szörpként“ hivatkoznak a termékre, ebben a cikkünkben – hasonlóan a felnőttképzés, illetve a felnőttfilm és a felnőttfilmes szavainkhoz – végig a „felnőttszörp“ elnevezést használjuk, hiszen nem egy felnőtté érett, hanem egy kifejezetten nagykorúaknak szánt szörpről van szó, ez a jelentéssűrítő szóösszetétel pedig a magyar helyesírás szabályai szerint egybeírandó.

Oké, de be lehet tőle rúgni? És ha igen, milyen a másnapja?

A srácok szerint a Cseles határozottan nem fejreállós pia, elsősorban azoknak ajánlják, akik nem mindenáron berúgni szeretnének, hanem éppen csak lelazulni, jól érezni magukat – mint mondjuk egy-egy laza fröccs esetében. „A fogyasztók szeretik, hogy ők dönthetik el, mennyire legyen alkoholos az italuk, hiszen a hígítási aránytól függ, hogy mennyire lesz erős a végeredmény. Azért sokat meg kell belőle inni ahhoz, hogy valaki lerészegedjen“ – mondja Varga Dávid.

Mivel a fényt szörpből és vodkából készítik, mi pedig alkoholos szörpöket csinálunk, többször megkaptuk a fényes párhuzamot, amit őszintén szólva nem igazán értettünk sosem. A fény szerintünk arról szól, hogy gyorsan csapd magad szét, a Cseles viszont ennek épp az ellenkezőjét szeretné közvetíteni: azt, hogy nyugisan, képben maradva is le tudsz lazulni, jól tudod magad érezni. A Cseles ilyen értelemben az antifény.

A beszélgetésünk ezen a pontján felhozom, hogy egy este alatt vajon mekkora mennyiséget lehet bűntudat és komolyabb másnap nélkül meginni belőle. Noha ez kortól, nemtől, testfelépítéstől és még számos másik tényezőtől is függhet, a fiúk szerint nagyjából azt a mennyiséget érdemes belőni, amennyit sörből is meg tudnánk inni komolyabb másnap nélkül. „Mindannyian tudjuk, hogy az alkohol dehidratál. Viszont az a jó hírünk, hogy másnapos fejfájásra sem nagyon kell számítania senkinek, hiszen miközben cselesezel, a vízbevitelről is folyamatosan gondoskodsz“ – mondja Marton Bálint.

A Cseles nem fejreállós pia, sőt, maga az antifény – mondják a márka alapítói. Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

Varga Dávid ezt követően egy ide vágó sztorit is megoszt velünk: „Van egy olyan sztereotípia, hogy a cukros italoknak rossz a másnapja, amitől mi magunk is tartottunk. De az idei fesztiválok egyikén olyat is láttunk, hogy a srácok este hat és éjjel kettő között megittak 10-12 Cselest. Ott a végén már azért kotta volt. Másnap megint megjelentek nálunk, mi pedig megkérdeztük, hogy vannak, milyen volt a másnap. És a legnagyobb meglepetésünkre azt mondták, semmi rettenetes, minden a legnagyobb rendben. Mivel csak egyféle piát ittak egész este, ráadásul végig sok szódát fogyasztottak, hidratáltak voltak, könnyen vették a buli másnapját is.“

Nagyot lendített a tévés szereplés a szörpbizniszen

A Cseles idén azonban nemcsak a hazai fesztiválokra, hanem a tévébe is eljutott: az alapítók az év első felében az RTL Cápák között című műsorában is feltűntek, ahol nyolcmillió forintot kértek egy értékesítő kolléga felvételére, illetve további termékfejlesztésre, ezért cserébe pedig 25 százalékot ajánlottak a befektetőknek cégükből. Marton Bálint és Varga Dávid üzletébe két cápa is befektetett: a Szentkirályi Magyarország alapító tulajdonosa, Balogh Levente mellett a Bravogroup Holding ügyvezetője és többségi társtulajdonosa, Lakatos István is élt a lehetőséggel.

Az amerikai Shark Tank magyar változatában való szereplés az eladások számára is hatással volt: míg tavaly kb. 3500 liter szörpöt adtak el összesen, addig csak a műsor adásba kerülésének hónapjában több mint kétezer litert értékesítettek, és az ezt követő hónapokban is fokozatosan emelkedett az eladások száma.

„Szerencsére zömében pozitívan fogadnak minket. A legtöbben úgy vannak vele: »nézd már, két hülye kitalált valami hülyeséget! Csak kipróbáljuk, nem?«

A Cseles szörpjeit ugyanis nem csak a vendéglátóhelyeken kortyolhatjuk, hiszen az üveges változatot az otthonainkba is meg tudjuk rendelni. Az egyliteres kiszerelést jelenleg 9490 forintért lehet beszerezni a vállalkozás webshopjában, ami első blikkre talán soknak tűnhet, de ha azt is figyelembe vesszük, hogy ebből akár hét liter ital is kijöhet, máris sokkal kedvezőbbnek tűnik az ár.

Kiemelt tartalom
Reklámfogásnak szánt útikalauzból nívós elismerés: a Michelin-csillag története Reklámfogásnak szánt útikalauzból nívós elismerés: a Michelin-csillag története 2024.9.17 14:57

Varga Dávid egyébként azt javasolja: „ha drágának találjátok, vegyetek meg egy üveget ketten a haverotokkal, tapasztalatunk szerint az a mennyiség pont elég egy frankó estéhez“. A szörpök mellé egyébként ízgarancia is jár: akinek valamiért mégsem jönne be a Cseles, visszaküldheti a terméket, és a teljes vételárat (a szállítási díjjal együtt) visszautalják neki.

"Nézd már, két hülye kitalált valami hülyeséget! Csak kipróbáljuk, nem?" (Varga Dávid) Forrás Marjanovic Mira / REFRESHER Magyarország

Bár a meglévőkön túl több ízváltozat is szerepel a Cseles-srácok tarsolyában, addig nem terveznek újabb ízeket kihozni, amíg a most kapható három változat szélesebb ismertségre nem tesz szert. „A francnak hoznánk ki újabb ízeket, amikor van egy csomó olyan ember az országban, aki még a régiekkel sem találkozott?!“ – fogalmazza meg költői kérdését Marton Bálint.

Az otthoni Cseles-fogyasztók mindenesetre a jelenleg beszerezhető variációkat máris elkezdték a saját ízlésükre szabni: „Van, aki a bodzás változatot Sprite-tal issza, a meggyesnek iszonyatosan jól áll a kóla, de olyanról is tudunk, aki annyira nem bírja a bubis vizet, hogy inkább csapvízzel húzza fel a szörpünket. A legnagyobb szentségtörés viszont az, amikor beletesznek egy cent vodkát. Ember, pont azért találtuk ki a Cselest, hogy ne érezd benne az alkohol ízét!“

Kövessétek a REFRESHER-t, iratkozzatok fel közösségi csatornáinkra is, hogy ne maradjatok le a folyamatosan frissülő tartalmainkról: @refresherhu néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!