Bár a vonatkozó EU-s rendelet csak szigorúbb szabályozást ír elő, a Google szerint az annyira ködös, hogy inkább teljesen felszámolja a politikai hirdetéseket a platformjain.
Egy EU-s rendeletre hivatkozva a Google bejelentette, hogy nem jelenít meg több politikai hirdetést a platformjain az Európai Unióban – írja a 24.hu a Keyword blogon megosztott közleményre hivatkozva.
Az indoklás szerint a vállalat a döntést egy márciusi EU-s rendeletre hivatkozva hozta meg, ami szigorúan szabályozza a politikai hirdetéseket.
A „Szabályozás a politikai reklámok átláthatóságáról és célzásáról” címre hallgató rendelet értelmében a politikai hirdetéseket jövő októbertől „átláthatósági címkével és könnyen visszakereshető átláthatósági tájékoztatóval kell ellátni”, hogy azokat könnyebben be lehessen azonosítani. A hirdetéseknek meg kell jeleníteni a szponzort, a kifizetett összegeket, a potenciális targetálási technikákat, valamint a politikai kampányt, amihez kapcsolódnak. A szabályozás a Google szerint ködös és nem elég konkrét, ezért inkább teljesen elkaszálják a politikai reklámokat a platformjaikon.
A Google bejelentése eléggé fájhat a magyar kormánynak, ami az idei EP-választások előtt, április és május között 105 millió forintot tapsolt el Google-hirdetésekre, megszerezve magának az Európai Unió legnagyobb hirdetője címet a politikai hirdetések tekintetében.
A lap emlékeztet: az új rendszer a rendelet hatályba lépése előtt élesedik, de a vállalat később ad tájékoztatást a pontos időzítésről.