ma 2024.11.15 13:57
Olvasási idő 0:47
Szöllősi Anna

Száműzi a politikai hirdetéseket a platformjairól a Google az EU-ban

TECH-TUDOMÁNY ENTR GOOGLE POLITIKA REKLÁM

A Google szerint annyira ködös a politikai reklámok átláthatóságáról és szóló EU-s rendelet, hogy inkább teljesen felszámolja a politikai hirdetéseket a platformjain.

Google egy jövőre életbe lépő EU-s rendelet miatt bejelentette, hogy nem jelenít meg több politikai hirdetést a platformjain az Európai Unióban – írja a Keyword blogon megosztott közleményre hivatkozva a 24.hu.

Az indoklás szerint a vállalat a döntést egy idén márciusban közzétett, majd 2025 októberében hatályba lépő EU-s rendeletre hivatkozva hozta meg, ami szigorúan szabályozza a politikai hirdetéseket. 

A „Szabályozás a politikai reklámok átláthatóságáról és célzásáról” címre hallgató rendelet értelmében a politikai hirdetéseket jövő októbertől „átláthatósági címkével és könnyen visszakereshető átláthatósági tájékoztatóval kell ellátni”, hogy azokat könnyebben be lehessen azonosítani.

A hirdetéseknek meg kell jeleníteniük a szponzort, a kifizetett összegeket, a potenciális targetálási technikákat, valamint a konkrét választást vagy népszavazást, amihez kapcsolódnak. A szabályozás a Google szerint ködös és nem elég konkrét, ezért inkább teljesen elkaszálják a politikai reklámokat a platformjaikon. 

Kiemelt tartalom
Mit jelenthet Donald Trump esetleges elnöki győzelme a világra nézve? Mit jelenthet Donald Trump esetleges elnöki győzelme a világra nézve? 2024.11.5 12:04

A Google bejelentése eléggé fájhat a magyar kormánynak, ami az idei EP-választások előtt, április és május között 105 millió forintot tapsolt el Google-hirdetésekre, ezzel megszerezve magának az Európai Unió legnagyobb hirdetője címet a politikai hirdetések tekintetében. 

A lap emlékeztet: az új rendszer a rendelet hatályba lépése előtt élesedik, de a vállalat később ad tájékoztatást a pontos időzítésről.

Ez a tartalom az ENTR európai tartalomgyártói hálózat része. #entr_hu