A Forbes évente jelentkező listáján a TheVR megvédte az első helyét, Dancsó Péter és Viszkok Fruzsina viszont kiszorult az első húszból.
A Forbes idén is összeállította a húsz legértékesebb magyar influenszer toplistáját, amelynek élmezőnyében ezúttal a TheVR, Whisper Ton, Nessaj, a Pamkutya és Cresser versenyzett egymással.
A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint a módszertan tovább finomult, a szakmai zsűri közel harminc főre bővült, mások mellett Hering András, a Refresher Magyarország főszerkesztője is helyet kapott a csapatban.
Mint írják, a Forbes 2024-ben már másodjára készítette el a magyar influenszerek toplistáját, mégpedig úgy, hogy a 2022-es celeblistájuknál debütáló módszertanukat az influenszerek világához igazították.
Az influenszereknek ma már megkérdőjelezhetetlen szerepe van a hirdetői piacon. Bizonyos szint felett az influenszerkedés már nemcsak hobbi, hanem komoly üzleti teljesítmény. Posztonként akár másfél millió forint, márkanagyköveti szerződésekért pedig tízmilliós összegek is pöröghetnek a magyar influenszerpiacon
– írják a közleményben.
Az összeállítás első helyén idén is a debreceni TheVR végzett, a követők és a piac egyhangúan őket tartják a legértékesebb influenszereknek. A csapat tavaly lett tízéves, végtelen videójátékozással kezdték, ma már rendkívül népszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a McDonald’s is dolgozott velük. Idén megjelent, jubileumi filmjük majdnem másfél milliós nézettségnél jár a YouTube-on.
A lista egyik legmegosztóbb szereplője, Whisper Ton egy helyet ugorva a második lett, aki továbbra is a platform megkerülhetetlen arca. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King, lényegében iskolát teremtett a hadarós, hisztérikus tempójúra vágott videóival.
Nessaj a tavalyi ötödik helyről ezúttal a harmadikra ugrott. Egyre jobban profitál abból, hogy az elmúlt években a Twitchen vert tanyát, nem véletlen húzott márkát és webshopot a pingvineknek becézett követőire pingvin feliratos ruhákkal, ajándéktárgyakkal. A márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni, nem hiába dolgozott már vele a Samsung és a Heineken is.
Noha két helyet esett, negyedik helyével még bőven az élbolyban szerepel a Pamkutya duó, amelybe nemrég éppen Dancsó Péter állt bele, amikor belpesti szektának nevezte a David Pressman amerikai nagykövet vacsoráin résztvevő ilyen-olyan hírességeket. Közben a kihívásvideóiról ismert Cresser brutális aktivitási mutatóival tizenkét helyet ugrott előre, így idén az ötödik lett a listán.
Új szereplő a rangsorban a közéleti streamjeivel atombiztos közösséget építő Jólvanezígy (10.), illetve a stewardessből lett tiktokker, Sápi Vivien (18.). A listán többen a digitális tartalomgyártáson túli birodalomépítgetéssel biztosították be helyüket, Justvidman (9.) és Abosi Barni (16.) egyaránt kipróbálták magukat a prémium kategóriás üdítőbizniszben.
Rendkívül pörgő piacról beszélünk, izgalmas is volt látni, hogyan változtak egy év alatt az erőviszonyok a negyvenfős keretben. Engem meglepett, hogy a mérések és pontozások után Dancsó Péter, Viszkok Fruzsina és Csecse Attila idén kiestek a húszas élmezőnyből. De a piac természetesen a huszadik helytől lefele is virágzik, a nano- és mikroinfluenszerek iránti kereslet pedig már most egy érdekes trend a költséghatékonysági, önazonossági szempontok miatt
– mondja Vaszkó Iván, a Forbes újságírója, az influenszerlista szerkesztője.
A legértékesebb magyar influenszerek listája a májusi Forbes magazin új, Social mellékletében jelent meg, az összeállítás online verziója megtalálható a Forbes.hu oldalon is.