2024.5.8 11:17
Olvasási idő 1:52
Kovács M. Dávid

Ők most a legértékesebb influenszerek Magyarországon

Ők most a legértékesebb influenszerek Magyarországon
Forrás Krasznai Zoltán (Forbes archív)
TÁRSADALOM FORBES INFLUENSZER INTERNET KÖZÖSSÉGI MÉDIA PAMKUTYA SOCIAL MEDIA WHISPERTON

A Forbes évente jelentkező listáján a TheVR megvédte az első helyét, Dancsó Péter és Viszkok Fruzsina viszont kiszorult az első húszból.

A Forbes idén is összeállította a húsz legértékesebb magyar influenszer toplistáját, amelynek élmezőnyében ezúttal a TheVR, Whisper Ton, Nessaj, a Pamkutya és Cresser versenyzett egymással.

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint a módszertan tovább finomult, a szakmai zsűri közel harminc főre bővült, mások mellett Hering András, a Refresher Magyarország főszerkesztője is helyet kapott a csapatban.

Mint írják, a Forbes 2024-ben már másodjára készítette el a magyar influenszerek toplistáját, mégpedig úgy, hogy a 2022-es celeblistájuknál debütáló módszertanukat az influenszerek világához igazították.

Az influenszereknek ma már megkérdőjelezhetetlen szerepe van a hirdetői piacon. Bizonyos szint felett az influenszerkedés már nemcsak hobbi, hanem komoly üzleti teljesítmény. Posztonként akár másfél millió forint, márkanagyköveti szerződésekért pedig tízmilliós összegek is pöröghetnek a magyar influenszerpiacon

– írják a közleményben.

Az összeállítás első helyén idén is a debreceni TheVR végzett, a követők és a piac egyhangúan őket tartják a legértékesebb influenszereknek. A csapat tavaly lett tízéves, végtelen videójátékozással kezdték, ma már rendkívül népszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a McDonald’s is dolgozott velük. Idén megjelent, jubileumi filmjük majdnem másfél milliós nézettségnél jár a YouTube-on.

Kiemelt tartalom
A Forbes szerint ők lennének Magyarország legértékesebb influenszerei A Forbes szerint ők lennének Magyarország legértékesebb influenszerei 2023.2.8 14:30

A lista egyik legmegosztóbb szereplője, Whisper Ton egy helyet ugorva a második lett, aki továbbra is a platform megkerülhetetlen arca. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King, lényegében iskolát teremtett a hadarós, hisztérikus tempójúra vágott videóival. 

Nessaj a tavalyi ötödik helyről ezúttal a harmadikra ugrott. Egyre jobban profitál abból, hogy az elmúlt években a Twitchen vert tanyát, nem véletlen húzott márkát és webshopot a pingvineknek becézett követőire pingvin feliratos ruhákkal, ajándéktárgyakkal. A márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni, nem hiába dolgozott már vele a Samsung és a Heineken is.

Noha két helyet esett, negyedik helyével még bőven az élbolyban szerepel a Pamkutya duó, amelybe nemrég éppen Dancsó Péter állt bele, amikor belpesti szektának nevezte a David Pressman amerikai nagykövet vacsoráin résztvevő ilyen-olyan hírességeket. Közben a kihívásvideóiról ismert Cresser brutális aktivitási mutatóival tizenkét helyet ugrott előre, így idén az ötödik lett a listán.

Kiemelt tartalom
„Megkeseredtél már nagyon fiatalon“ – reagáltak a Pamkutya tagjai Dancsó Péter szektázós videójára „Megkeseredtél már nagyon fiatalon“ – reagáltak a Pamkutya tagjai Dancsó Péter szektázós videójára 2024.5.2 10:44

Új szereplő a rangsorban a közéleti streamjeivel atombiztos közösséget építő Jólvanezígy (10.), illetve a stewardessből lett tiktokker, Sápi Vivien (18.). A listán többen a digitális tartalomgyártáson túli birodalomépítgetéssel biztosították be helyüket, Justvidman (9.) és Abosi Barni (16.) egyaránt kipróbálták magukat a prémium kategóriás üdítőbizniszben.

Rendkívül pörgő piacról beszélünk, izgalmas is volt látni, hogyan változtak egy év alatt az erőviszonyok a negyvenfős keretben. Engem meglepett, hogy a mérések és pontozások után Dancsó Péter, Viszkok Fruzsina és Csecse Attila idén kiestek a húszas élmezőnyből. De a piac természetesen a huszadik helytől lefele is virágzik, a nano- és mikroinfluenszerek iránti kereslet pedig már most egy érdekes trend a költséghatékonysági, önazonossági szempontok miatt

– mondja Vaszkó Iván, a Forbes újságírója, az influenszerlista szerkesztője.

A legértékesebb magyar influenszerek listája a májusi Forbes magazin új, Social mellékletében jelent meg, az összeállítás online verziója megtalálható a Forbes.hu oldalon is.