2024.1.31 14:40
Olvasási idő 0:46
Szécsi Krisztián

Túl szexinek talált Jézus-ábrázolás miatt forronganak a spanyol katolikusok

KULTÚRA FESTMÉNY KÉPZŐMŰVÉSZET KERESZTÉNYSÉG MŰVÉSZET SPANYOLORSZÁG VALLÁS

A konzervatívok szerint a spanyol Salustiano Garcia alkotása „homoerotikus” és „szexualizált” képet fest a Megváltóról. A művész szerint őrült, aki a képében bármilyen szexualitást lát.

Spanyolországban nagy port kavart az a festmény, melyet a húsvét és az azt megelőző nagyhét alkalmából készített egy helyi művész. A konzervatív kritikusok „homoerotikusnak“ és „szexualizáltnak“ gondolják az alkotást, amely a feltámadása utáni pillanatban – félmeztelenül, fejdísszel és kidolgozott felsőtesttel – ábrázolja a Megváltót.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

Salustiano (@salustiano.co) által megosztott bejegyzés

„Ez egy teljesen szégyenletes aberráció” – idézi az Instituto de Política Social nevű ultrakonzervatív katolikus szervezetet a 24.hu. A csoport tagjai szerint a festmény a megszokott keresztény szimbólumok helyett „nőies” és „camp” jegyekkel mutatja be Jézus Krisztust.

Ezzel szemben a Sevilla húsvéti ünnepségét szervező városi tanács védelmébe vette a festmény alkotóját, Salustiano Garciát, mondván, hogy az alkotás „a nagyhét ragyogó oldalát” mutatja be „a tekintélyes festő legtisztább stílusában”. Kis érdekesség, hogy a festőművész saját fiát, Horaciót használta modellnek. A vádakra Garcia csak annyit mondott: „aki az én Krisztus-képemben szexualitást lát, annak őrültnek kell lennie“.

Az ügyben a spanyol szélsőjobboldal is felszólalt: a magyar kormány politikai szövetségesének tekinthető VOX egyik képviselője, Javier Navarro egyszerű hangulatkeltést lát az alkotásban, véleménye szerint csupán „provokálni“ akartak vele.

Kiemelt tartalom
Félnünk kell-e attól, hogy az AI a művészet végét jelenti? Félnünk kell-e attól, hogy az AI a művészet végét jelenti? tegnap 10:59 -kor

Ezzel szemben Juan Espadas, a Spanyol Szocialista Munkáspárt politikusa ugyancsak a feltámadó Megváltóról készült kép védelmére kelt, mint mondta, az alkotást ért kritikákban csupán homofób és gyűlölködő megnyilvánulásokat lát.