Janelle Monáe nem viccel, amikor inspirációról van szó: a Rolling Stone-nak azt mondta, hogy időutazással látta David Bowie Ziggy Stardust-korszakát. A ’70-es évek backstage-ében döntötte el, milyen művész akar lenni, évtizedekkel a születése előtt.
A Rolling Stone Musicians on Musicians sorozatában Monáe Lucy Dacus zenésszel beszélgetett, és egy ponton elárulta, hogy „visszarepült” a ’70-es évekbe, hogy élőben lássa David Bowie legendás The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars koncertjét - évekkel azelőtt, hogy egyáltalán megszületett volna.
A történet egy halloweeni kérdésből indult. Monáe elárulta, hogy a kedvenc ünnepére két évvel előre készül, mert számára a Halloween a zenei önkifejezés, az átváltozás és a világépítés kreatív terepe.
„Azt hiszem, amikor láttam David Bowie-t…” - kezdte Monáe, mire Dacus közbevágott:
„Úgy érted, láttad?”
„Igen” - válaszolta teljes komolysággal Monáe.
„Visszautaztam a ’70-es évekbe, és ott voltam, amikor előadta a Ziggy Stardustot. Egészen elképesztő volt.”
Dacus persze nem hagyta annyiban: „Szóval… tényleg visszautaztál az időben?”
„Igen, ott voltam a backstage-ben” - mondta Monáe. „És akkor tudtam, hogy ezt akarom csinálni. Visszajöttem a kétezres évekbe, és eldöntöttem, hogy zenét, dalszöveget és közösséget építek az átváltozás és a másság köré, de nemcsak a szexualitásban, hanem abban is, ahogy a világot látjuk.”
Nem véletlen, hogy Monáe korábban már említette: Bowie Ziggy Stardust-korszaka inspirálta első nagylemezét, a 2010-es The ArchAndroid-ot is.
És hogy hogyan jutottak idáig a beszélgetésben? Természetesen a Halloween miatt. „Azt hiszem, ez a Halloween lényege is az az energia, amikor az emberek megengedik maguknak, hogy az én frekvenciámon legyenek” - tette hozzá mosolyogva Monáe.
Lucy Dacus csak ennyit tudott reagálni: „Hát, ez elég őrült… de legyen.”