A "Mi vagyunk Azahriah" film egyik szponzora, a Yettel készített kutatást a magyar emberek vágyairól. Kiderült, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.
A magyar emberek álmairól és vágyairól készített kutatást a Yettel. A mobilszolgáltató cég ezt a Mi vagyunk Azahriah apropójából tette, ők ugyanis a magyar popsztárról készült film egyik szponzorai.
A kutatásból kiderül, hogy a legtöbbeknek jelenleg utazással kapcsolatos vágyaik vannak (48 százalék), ezt követik szorosan a vagyoni jellegű (41 százalék), és fej-fej mellett a munka és a hobbi terén meglévő tervek (28-28 százalék). Kiderült az is, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről. A legtöbben rövid távon – 1 vagy 2-5 éven belül – tervezik vágyaik megvalósítását, és csupán a válaszadók 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nincsen semmilyen álma, amit szeretne beteljesíteni a jövőben.
A válaszadóknál a gyerekkori álmok tekintetében is a karrier és az utazás köszön vissza legerősebben (37 és 35 százalék), illetve mellettük még a párkapcsolat területét említették a legtöbben (27 százalék). A vagyonszerzést csupán 23 százalékuk jelölte gyerekkori vágyként, a jelenlegi 41 százalékhoz képest.
Ahogy a hozzánk eljuttatott közleményben írják, minden tizedik ember, akinek volt valamilyen vágyakozása, úgy érzi, hogy az összes gyerekkori álmát meg tudta valósítani, illetve a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy több is volt, amit sikerült megvalósítania. Csupán 14 százalék véli úgy, hogy nem valósította meg egyiket sem. További érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály saját bevallása szerint gyerekként jobban vágyott hírnévre a többi korcsoporthoz képest: a 16-19 évesek körében ez 41 százalék, a 20-29 évesek között 20 százalék, míg a többieknél ez az érték csak 5-15 százalék között mozog.
„Vágyaink, céljaink a mozgatórugóink, hiszen valamilyen öröm-, illetve értelemmel teli dolog véghezvitele adhat erőt az életünkben, motiválhat minket a mindennapjainkban. Ezzel ellentétben az értelemnélküliség idővel egy alapvető egzisztenciális alapszorongást indíthat be bennünk. Mindemellett látható a kutatásból, hogy az egyes életszakaszainkban jellemzően eltérőek a törekvéseink, és sokat tanulhatunk önmagunkról, ha ezekre tudatosan tekintünk“
– foglamazott Dienes Angéla pszichológus, aki szerint nagyon fontos elgyászolni azokat a célokat, amiket nem sikerült elérni. „Helyettük megfogalmazhatunk egyéb reális, akár kisebb részcélokat, melyek képességeinknek megfelelőek, elérhetőek, és ezáltal tovább inspirálnak minket“ – fogalmazott.
A szakértő hozzátette, hogy mások sikertörténetei gyakran inspirációként szolgálhatnak számunkra, emlékeztetve, hogy kitartással a saját álmaink is elérhetővé válhatnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok több mint fele inspirálónak találja mások sikertörténetét.
A Mi vagyunk Azahriah november 28-án kerül mozikba.