Az NMHH azt a tizenöt műsort küldte meg a Népszava megkeresésére, amelyre a legtöbb bejelentés érkezett a homoszexualitás népszerűsítése miatt a gyermekvédelmi törvény hatályba lépése óta.
322 bejelentés érkezett a gyermekvédelmi törvény hatályba lépését követően, vagyis bő három év alatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) „a médiatörvény V. korhatári-kategória vélelmezett megsértése alapján“. Vagyis ennyi állampolgári bejelentés érkezett többek között a „homoszexualitás népszerűsítésére“ hivatkozva – írja a Népszava az NMHH adatai alapján. A Médiatanács azonban nem indított közigazgatási hatósági eljárást a magyar joghatóság alatt álló médiaszolgáltatóval a fenti rendelkezés megsértése miatt.
@bjen878 Tóth Gabi ezt mondta: "Nagyon, meg is hatódtam, mert nem egy paródiát csinált belőle a Šramek úr, hanem tényleg elmélyült a dal mondanivalójában, amit megírtunk Zével, és nagyon-nagyon hálás vagyok neki, hogy nem kigúnyolta ezt a dalt, hanem komolyan vette" #music#foryou#fyp#fy#bjen878#foryoupage#nekedbelegyen#fypシ゚♬ eredeti hang - Margó
Az NMHH azt a tizenöt műsort sorolta fel a lapnak küldött válaszában, amelyre a legtöbb bejelentés érkezett három év alatt, vagyis a pedofil bűnelkövetőkkel szembeni szigorúbb fellépésről, valamint a gyermekek védelme érdekében egyes törvények módosításáról szóló 2021. évi LXXIX. törvény óta. Azonban, hogy a 322 bejelentés hogyan is oszlik el a műsorok között, nem derül ki, de a listát így is a TV2 Sztárban sztár című műsora vezeti, amellyel kapcsolatban a panasztevők azt sérelmezték, hogy a produkció során férfiak női jelmezbe bújnak, vagy fordítva, ami valahol pont a műsor lényege lenne. A Médiatanács nyomozása alapján megállapította, hogy a TV2 nem vétett a jogszabályok ellen, így a korhatár-besorolásokat is betartotta.
A listán szerepel a Nicktoons csatornán vetített Lármás Család című mese több epizódja is. A történet főszereplőjének legjobb barátja egy örökbefogadott kisfiú, akinek két apukája van – megjegyzendő, hogy a mese szerint a kisfiúnak nagyon is boldog az élete. A listán megtaláljuk a 2024-es párizsi olimpiai megnyitóját is. Ezzel kapcsolatban a Médiatanács arra a következtetésre jutott, hogy a médiatörvény „közérdekű célként tekint a társadalom számára kiemelkedően fontos események televíziós közvetítésének széleskörű, nyilvános elérhetőségére”.
A listán még szerepel A család az család társadalmi célú, az elfogadás fontosságáról szóló reklám, de még gyermekvédelmi népszavazásra felhívó szintén társadalmi célú reklámfilm is, amire, ahogy a Népszava is írja, 833 milliót költöttek. Ebben a reklámban egy anyuka a matematika dolgozat felől érdeklődik kislányánál, mire a gyerek azt mondja, hogy az elmaradt, mert egy bácsi arról tartott náluk előadást, hogy „vannak fiúk, akik lányok, meg lányok, akik fiúk. És azt mondta, hogy én is lehetek fiú, ha úgy gondolom”.