A hiphopot és trapet angolszász gitárzenével vegyítő dalszerző-rapper-énekes már második lemezével jelentkezik.
A hiphop és pop/rock zene közös tengelyén ugrándozó Wxlfless a fiatal könnyűzenei generáció egyik legpotensebb fiatal feltörekvője, aki korábban már Beton.Hofival is készített közös dalt. Farkas Dávid projektje ez idáig egy nagylemezt ért meg, de már sorolni lehet a díjakat és elismeréseket, amelyekkel büszkélkedhet. A tavalyi Petőfi Nagylemez Díj pályázaton különdíjat kapott, aminek eredményeként Doór Matyival közösen készítettek egy dalt (Hidegvérrel), a 2023-as CineFest Miskolci Film Fesztiválon közönségdíjat nyert a Nikola Tesla, a Fény Gyermeke című film, amelynek ő komponálta a zenéjét, illetve idén részt vett a Keret Blog Kikeltető tehetségkutatóján, ahol Jane Birkin című dala debütált. Mindemellett az éppen futó Sávlekötő Camp by OTP Junior alternatív dalszerzői tehetségkutatóba is bekerült.
Wxlfless ezúttal második nagylemezével érkezik, amely itt nálunk hallható először.
„Az elmúlt másfél év a kísérletezés jegyében telt, inspirációt merítve mindenhonnan és mindenből, a stúdióban töltött időt minimalizálva“
– fogalmaz az előadó, aki az alternatív hiphop és trap elemeire összpontosít, ugyanakkor rengeteg gitárzenei hatás felfedezhető a dalain. Inspirációi között nem csak zenei alkotásokat említ. Derek Ridgers Punk London 1977 című fotókönyve, Brian Eno és Peter Schmidt Oblique Strategies című konceptuális művészeti kártyái ugyanúgy hatással voltak rá, mint a kortárs trap és rap, illetve a 1960-as évek amerikai és brit rockzenéje. Célja, hogy ezekből ötvözzön egy egyedi és összetéveszthetetlen hangzást.
Wxlfless bekerült az Artist2watch programba, ennek köszönhetően a WMMD támogatásával készíthette el az albumot. A RebeL-en olyan alkotók működtek közre, mint GAB, Böbe, TxyBandi, Doór, Yung Ali, Xike, illetve Ruben OG.
A RebeL-nek persze megvannak a tipikus trap vonásai, a kenyérkeresés motívumával, a flexeléssel, a „kuka, amit hoztok“-kal. Amik azonban igazán kiemelik a lemezt a DIY-rapszcénából, azok egyértelműen azok a dalok, amikor ezt olyan zenei világok váltják fel, amikben a gitárzene hatásait fedezhetjük fel: ilyen például a GAB-bal készült Nem jó, ami simán ott lehetne az Egy különc srác feljegyzései című coming-of-age film soundtrackjében. Hasonlóképpen a Jane Birkin, ami önmagában összefoglalja, mi teheti speciálissá Wxlflesst a magyar zenei palettán: lo-fi hiphop dobalapra feljátszott alterpop dal, ami erősen merít a 60-as, 70-es évek nagy zenekaraiból (a Fleetwood Macet például biztos nem kell bemutatni az előadónak).
És hogy honnan jön a koncepció? Wxlfless saját elmondása szerint a RebeL – a saját belső ambivalenciájának feldolgozása mellett – az önfeledt megnyílás és az ezzel való néha társadalomkritikus lázadás jegyében készült. Önterápiáról van szó, ami már az előzetesen kihozott Halálos életben is tetten érhető volt. Már az album címe is szimbolikus: a 'rebel' avagy RebeL szavakban az R a jobb (right), az L pedig a bal (left) oldalt jelöli, utalva a múlt és a jelen közötti feszültségre.
A RebeL dalait több helyen is meghallgatjuk élőben nyáron, ugyanis Wxlfless több neves fesztiválon is fellép majd.