New Music Friday Refresher-módra: a Playback Péntekben ezúttal is a hét legizgalmasabb vagy legjobban várt könnyűzenei megjelenéseit gyűjtöttük össze. Ezen a héten Kovács M. Dávid szemlézett néhány friss albumot és dalt.
Albumok
Lazarvs: Blackest
Áron András az elmúlt 13 év alatt 15 nagylemezt hozott ki, amelyek közül a legfrissebb a Lazarvs pénteken érkező Blackest című albuma, a zenekar 2020-as, cím nélküli lemezének folytatása. „Az utóbbi fél évben magunkhoz képest viszonylag csendben voltunk. Ez részben azért is volt, mert minden erőnkkel a lemezen dolgoztunk. Eltelt tizennégy év, mindannyian nagyon sokat változtunk, és annak érdekében, hogy tovább tudjunk menni ezen az úton veletek együtt, a zenekar és Prepelicza Zoltán útjai itt most elválnak. Szeretnénk neki őszintén, és hálásan megköszönni mindent, hiszen a testvérünk, és örökké a zenekar része marad“ – közölte a zenekar az új anyag megjelenése apropóján. A pályáját új felállásban folytató Lazarvs a lemezbemutató koncertjét szeptember 14-én tartja a Budapest Parkban, az album vinylen és kazettán is kijön.
Hozier: Unreal Unearth
„Megfontolt, komoly és megindító“ – lelkendezik a Line of Best Fit a 33 éves Andrew John Hozier-Byrne harmadik nagylemezéről. A világot meghódító Take Me to Church című sláger mögött álló ír énekes-dalszerző az Unreal Unearth számait a koronavírus-járvány alatt írta, állítása szerint így kívánt értelmet adni az elmúlt évek tapasztalatainak. Az anyagot Dante Isteni színjáték című elbeszélő költeményének első szekciója, a három helyszín legzordabbja, azaz a Pokol ihlette, amelyet Hozier éppen akkoriban kezdett el olvasni.
Dizzy: Dizzy
Miután a kanadai Dizzy 2018-ban megjelentette Baby Teeth című bemutatkozását, hazájukban mindjárt behúzták a legjobb alternatív albumnak járó Juno-díjat (továbbá a legjobb új zenekarnak járó elismerésre is esélyesek voltak), majd a két évvel később érkező, The Sun and Her Scorch című folytatás ismét esélyessé vált az elismerésre. A Katie Munshaw által vezetett csapat újabb három év után immár a harmadik nagylemezét is elhozta, amely mindenki számára kedves hallgatnivaló, de különösen a Chvrches és a szintén kanadai Carly Rae Jepsen rajongóinak érdemes rámennie.
Osees: Intercepted Message
Még belegondolni is szédítő: húsz év alatt a huszonhetedik nagylemezét hozza ki John Dwyer jelenleg éppen Osees nevet viselő projektje, amely eddigi fennállása alatt legalább nyolc különböző nevet viselt már. Az Intercepted Message című anyag az Osees tavaly megjelent, A Foul Form című covid-lemezének folytatása. Dwyer megfogalmazása szerint a 12 számos Intercepted Message egy poplemez a fáradt időkre, amelyben a (proto-)szintipunk és a garázspop találkozik egymással. „Politikai amnéziában szenvedtek? Unjátok a mesterséges intelligencia által generált popzenét? Akkor ez nektek szól, kedves barátaink“ – írja Dwyer.
Számok
Guns N' Roses: Perhaps
Pénteken végre hivatalosan is megjelent a Guns N' Roses régi-új, Perhaps című dala. A zongorás szerzemény gyökerei még a legendásan sokat csúszó Chinese Democracy idejéből származnak – amit Axl Rose váltakozó zenészgárdával vett fel, majd jelentetett meg 2008-ban –, végső formáját azonban csak idén nyerte el. És hogy mitől olyan nagy szám ez a dal? Történetesen attól, hogy 30 év óta ez Axl Rose, Slash és Duff McKagan első közös szerzeménye. A hozzá készült koncertvideó pedig bizonyára szép emlékeket idéz fel a budapesti koncert résztvevőinek is.
Imanexperiment & Parallel Patterns: Rule Dat
„A Rule Dat azokról a csávókról szól, akik tele vannak mentális és lelki problémákkal, de
terápia helyett inkább randizgatni járnak, mert nem akarnak dolgozni magukon vagy
sajnálják szakemberre a pénzt, a csaj a randin viszont ingyen van“ – mondja az Imanexperiment mögött álló Nita, aki a Parallel Patterns nevű projektjéről ismert Nagy Gerdával hozta ki legújabb számát. A két előadó jó érzékkel vegyítette a Tokyo Driftet idéző szintihangzást a bad bitch boss vájbokkal, így egy önironikusan prosztó, ugyanakkor üdítően szuper számot tettek le az asztalra.
Böbe: Neki ugyanúgy
Szécsi Böbe májusban hozta ki az első magyar nyelvű dalát, pénteken pedig egy újabb anyanyelvén énekelt számmal jelentkezett. Ahogy a dal sajtóközleményében fogalmaz: „A dalt egyfajta girlpower himnusznak szánom. Egy beszólás az úgynevezett fuckboyoknak, akik mindig ugyanazokkal a panelekkel próbálkoznak, és azt hiszik, hogy nem levágós, hogy mire mennek.
Sokáig voltam párkapcsolatban, aminek köszönhetően szinte egy buborékban éltem, ám amikor véget ért, őszintén megdöbbentett, hogy mennyire nehéz valódi kapcsolatokat kiépíteni manapság, hiába hallottam rémsztorikat a szingli barátnőimtől. Minden nagyon felületes, és sajnos nagyon könnyű csalódni.
Azóta már nekem is nem egy olyan randis sztorim van amikkel rendre szórakoztatom a barátnőimet, mert magam sem hiszem el, hogy léteznek ennyire lehetetlen szituk. Szóval a dal arról szól, hogy átlátok a szitán, és elég a felületes ismerkedésből.“
The Biebers: Kilépő
Puskás Peti kifejezetten a nyár utolsó dalának szánta a Biebers legfrissebb, Kilépő című dalát. A frontember a zenét Kiss Richárddal együtt szerezte, a szám szövegén pedig Bánki Benivel dolgozott együtt, mindezek után pedig a számhoz forgott klipet is ő rendezte. A videó főszereplője pedig nem más, mint a ValóVilág legfrissebb szériájának győztese, VV Kriszti.
Pandóra Projekt: Nem olyan
Major Dorci és Végh Janka formációja, a Pandóra Projekt egy új kezdetnek állít emléket a Nem olyan című számával. A lányok márciusban a Margaret Islandet kísérték, ezeket a fellépéseket azonban egy zenekarcsere előzte meg, ez a dal is ekkor készült el. „Ez volt az első, amit az új tagokkal közösen raktunk össze, emiatt is különleges nekünk“ – magyarázza Major Dorci.
A dalhoz egyébként klip is forgott, amit Fekete Tibor Kristóf jegyez. „Ő dokumentálta életünk legelső turnéját ezen az öt állomáson, és ebből állt össze aztán a klip” – mondják a lányok. A dalszöveg alapját egyébként Végh Janka írta fiatalabb korában, és arról szól, hogy „pont ugyanolyan esendőek és emberiek vagyunk mind, de ezzel nincs semmi baj“.