A kínai közösségi oldalak, mint a Douyin és a Rednote, rengeteg kreatív, elsőre szokatlannak tűnő forrásból eredő trendet rejtenek. Most ezek közül mutatunk be pár aktuális kedvencet Kínából.
Maillard dressing

2023 augusztusáig a dopamin-stílus dominálta a kínai trendeket, amíg meg nem jelent a GQ China virtuális hasábjain a Maillard-stílus. A magazin a Millard Digital Show című eseménnyel és az ahhoz készült képekkel kvázi kihirdette: új korszak érkezik. Egyébként érdekes módon a dopamine dressing arcaként ismerté vált kínai influenszer, Bajcsou Hsziaohsziung (@白昼小熊 Baizhou Xiaoxiong) is szerepelt a jóval letisztultabb esztétikát megalapozó divatanyagban.
A barnában tocsogó trendet a Maillard-reakció ihlette, melyet Louis Camille Maillard fedezett fel. A kémikusról elnevezett jelenség azt jelenti, hogy hő hatására a cukormolekulák és a fehérjéket felépítő aminovasak reakcióba lépnek egymással, ez pedig a húsok „bebarnulását” eredményezi sütéskor.

A kulináris fogalom főleg az őszi és a téli ruhatárakat hódította meg Kínában, de a smink- és a kozmetikai trendeket is meghatározta. Sőt, olyan ételek aranykorát hozta el, mint a csoki, a karamell, az édesburgonya, a gesztenye vagy más barnás finomságok.

Lulicore
Ahogy az már a Maillard-stílus alapján elég nyilvánvalóvá vált, a kínai közösségi médiában a legnépszerűbb tartalmak egyike a gasztronómia, különösen a desszertek. Így aligha meglepő, hogy a legújabb divattrendért is egy étel, egészen pontosan a canelé felelős. A francia desszert kínaiul a keluli (可露丽) nevet kapta, a feng (风), stílus, attitűd jelentésű szó mellé biggyesztésével pedig megszületett a „canelé-stílus”.

Az ötlet egyébként ebben az esetben sem a Douyin (a kínai TikTok, ejtsd dójin), sem az angolul Rednote néven ismert Xiaohongshu (ejtsd hsziáohóngsú) felhasználók fejéből pattant ki. Tulajdonképpen ez is egy „mesterségesen” létrehozott trend, mely a Rednote szervezte REDGALA, a Vogue és a Labubu összefogásának gyümölcse. A #可露丽风 (kelulifeng) azóta több, mint 211,9 millió megtekintést ért el a Rednote-on, és több mint 109 000 poszt született róla.
A nyugati médiába angol nyelven lulicore néven beszivárgó trendet a barna valamennyi árnyalata határozza meg. Ezeket pedig az inspirációként szolgáló francia sütemény „töltelékének vagy feltétének megfelelő” vidám pasztelles árnyalatok egészítik.

Auracore

A tavasz és nyár legnagyobb trendje ugyancsak egy „laboratóriumban“ létrehozott stílus lehet. Egyre népszerűbb az országban az úgynevezett auracore, mellyel a Douyin Mall (a kínai TikTok shopping alkalmazása) rukkolt elő nemrégiben. Sikerének titka talán az lehet, hogy kísértetiesen hasonlít a (még) aktuális lulicore-ra, ugyanis akárcsak a canelé ihlette stílus, az óuruófeng (欧若风) meghatározó elemei szintén a pasztellek. Ahogy azt neve is sugallja, célja a lágy, földöntúli kisugárzás megragadása és materializálása. Erre pedig az alacsony telítettségű levendula, pasztellzöld, babakék és krémszín, illetve a lágy, légies anyagok képesek. Ugyancsak erősíthetik ezt a „holisztikus“ eleganciát az olyan elemek, mint a masnik, a csipke és a puffos ujjak.

A meglehetősen friss jelenség pedig máris megkezdte osztódását. Olyan alstílusai jöttek létre, mint a minimalista szabászatra fókuszáló, intellektuális auracore (欧若智性风), a játékos, földöntúli hangulatú tündér auracore (欧若精灵风) és a kényelmet, praktikumot hangsúlyozó casual auracore (欧若日常风).