Kylie Jenner 2014-ben alkotta meg King Kylie nevű alteregóját, amely egyben trandteremtő stílusának elnevezése is lett. De mi tette olyan királyivá a legfiatalabb Kardashian-Jenner üzletasszonyt? És miért is van ennek jelentősége?
Kylie Jenner is kezébe vette a legjobb marketingeszközt: a nosztalgiát. Október 12-én ismét felvette a 2010-es években megalkotott King Kylie becenevet, ami egyben hiphop inspirálta stílusának elnevezése és sminkmárkájának motorja lett. 10 évvel később, immár milliárdos üzletasszonyként úgy döntött, egy sminkkollekcióval tiszteleg alteregója előtt, ami lányok millióit győzte meg arról, hogy a zsírkréta hatású, vastag szemöldök jól néz ki.
King Kylie Rules
Kylie a nevet 2014 körül alkotta meg, és egészen 2016-ig ezen a néven hivatkoztak rá követői. Sőt, ideiglenesen még az Instagramon is @kingkylie-ra változtatta a nevét, ami egyben főhajtás volt akkori barátja, Tyga előtt, aki azokban az évkben King Gold Chains néven futott.
Stílusát ekkor színes parókák, túlméretezett feliratos pólók, durag, beanie jellemezték. Védjegyévé azonban kék haja, mentazöld parókája, fehér hosszú ujjú haspólói és combcsizmái voltak. Ariana Grande egyébként nagyon hasonló stílust képviselt ekkoriban, ami szintén nem nélkülözte a kulturális kisajátítást, erről ebben a cikkben olvashatsz.
@binta_swag1 Replying to @sam.sam102030 #greenscreen #kimkardashianwedding #kyliejenner #kingkylie #kimkardashian #TikTokFilmTVCompetition ♬ original sound - Binta❣️💋Yapcity🍸
Szemöldökvakság
A full glam kifejezés sem tudja megragadni a 2010-es évek alapozóban tocsogó „alapsminkjét”. Kylie Jenner után szabadon mindenki 2-3 árnyalattal sötétebb alapozóval, bronzosítóval és highlighterrel az arcán vágott neki az éjszakának és a giminek. Kylie pedig ekkoriban nemcsak képviselte, hanem formálta is a kor szépségideáljait.
Hatalmas műszempilláival, csillogó, sötétbarna, füstös szemeivel a szépségtrendeket is meghatározta, vastagra rajzolt szemöldökével pedig kollektív szemöldökvakságot okozott a fiatal lányok körében. Legikonikusabb sminkelési szokása azonban a túlrajzolt, matt (!!!) ajak volt, ami a sminkmárkáját berobbantó Kylie Lip Kit ötletét is adta. A kávébarna rúzsok mellett fekete tust is előszeretettel használt szájhangsúlyos sminkjeihez.
Snapchat
A Snapchat szintén meghatározó eleme volt a King Kylie érának. Jenner korosztályához hasonlóan nagyon aktív volt az eltűnő üzenetekről, szivárványhányós, kutyás és hasonló filterekről ismertté vált alkalmazáson, míg 2018-ban rá nem unt. Kiábrándultságának Twitteren is hangot adott, aminek súlyos következményei lettek: tweetjét követően a Snap Inc. piaci értéke több mint 1 milliárd dollárral csökkent.
King Kylie visszatér
Jenner október 12-én Snapchaten ismét felvette ezt a nevet, majd pár nappal később ezen a néven adta ki első dalát. A Terror Jr 2016-ban rukkolt elő a 3 Strikes című számmal, sokan teljes meggyőződéssel azt hitték, hogy Kylie titokban közreműködött a dalban. Ennek és a jubileumi King Kylie sminkkollekció apropóján adta ki nemrég a pop duóval közös Fourth Strike című számot, amiben már tényleg az ő hangját hallhatjuk.
Kylie 2015-ben indította el a Kylie Lip Kits vállalkozást, ami később Kylie Cosmetics néven született újjá. A márkának köszönhetően 2019-ben a Forbes a világ legfiatalabb self made milliárdosának választotta, így érthető, hogy valamilyen módon emléket akart állítani az ikonikus érának.
Koraérett Z-k és örök fiatal Y-ok: tényleg gyorsabban öregszik a Z generáció?
2024.8.4 9:52
Október 18-án jelent meg a sminkecseteket, rúzsokat és szájfényeket tartalmazó King Kylie kollekció, ami a Dead of Night és True Brown K árnyalatú ajakrúzsokat, valamint a Like és Literally szájfényeket is tartalmazza.
Miért olyan nagy szám?
Tetszik vagy sem, a Kardashian-Jenner klán több évtizede formálja a közízlést, így Kylie Jenner is. Jóvoltukból (is) a 2010-es évek szépségideálja az Instagram-kompatibilis Willendorfi Vénusz lett. A termékeny homokóra alaknak azonban a 2020-as évekre leáldozott, de a lapos has iránti vonzalom változatlanul megmaradt. Alapvetően semmi közünk nem lenne a közéleti személyiségek testének változásához, Kardashianék esetében azonban kicsit bonyolultabb a dolog, ugyanis hírnevüket irreális szépségideálok hirdetésére építették, fenntartva a természetesség illúzióját, és ebből még profitáltak is.
Félórás repülőutak a klímaválság közepén – ezért kritizálja megint a fél világ Taylor Swiftet
2024.2.26 18:19
Szépészeti beavatkozásokat prezentálni természetes adottságként a könnyen befolyásolható, egy nagyrészt fiatalokból álló követőtábornak, több mint problémás. Pont ugyanennyire bajos olyan „csodaszereket” reklámozni, amelyekkel egy plasztikai beavatkozáshoz mérhető átalakulás elérhető, letagadni a kiposztolt képeken végzett jelentős utómunkát, valamint diétákat és diétás készítményeket promózni tizenéveseknek. Khloe Kardashian haslaposító turmixokat hirdetett, mielőtt piacra dobta volna saját proteinpopcornját. Kim Kardashian a 2022-es Met-gálán pedig büszkén újságolta el, hogy 3 hét alatt 7-8 kilót fogyott annak érdekében, hogy beleférjen Marilyn Monroe híres ruhájába. Skims fehérneműmárkáját pedig a tökéletes darázsderék igéretével promózta.
Kylie Jenner 2016-ban vallotta be, hogy nem a szájkontúrtól, és nem is saját Lip Kitjétől, hanem a szájfeltöltéstől lettek teltebbek az ajkait. Ezt követően az Amerikai Plasztikai Sebészek Társasága arról számolt be, hogy a szájjal kapcsolatos szépítészeti beavatkozások száma jelentősen megnőtt, egy másik, 2018-as kutatás szerint pedig 2000 óta 256%-kal nőtt meg a BBL (Brazilian Butt Lifts) és az ehhez hasonló beavatkozások száma. Természetesen nem Kylie és testvérei hozták létre a nők önbizalomhiányán nyerészkedő, szexista, kapitalista rendszert, de ez nem jelenti azt, hogy nem terheli őket felelősség.
REFRESHER-TESZT: Te melyik Kardashian lennél a személyiséged alapján?
2023.7.15 9:04
Tekintve, hogy egyre szélesebb körben hódít a 2010-es évek iránti nosztalgia, könnyen lehet, hogy King Kylie feltámasztásával a korszak smink és szépségtrendjei is visszatérnek a közeljövőben, amiből ismét a milliárdos család fog prosperálni.