Megérkezett a ChatGPT Atlas, ami könnyen a Google Chrome-éra végét jelentheti.
Új, mesterségesintelligencia-alapú internetes böngészőt dobott piacra a ChatGPT-t üzemeltető OpenAI, ezzel újabb piacon indít konkurenciát a nagy techcégeknek, például a Google-nek, amihez a jelenlegi legnépszerűbb böngésző, a Chrome is tartozik.
A MacOS-felhasználók számára már elérhető ChatGPT Atlas a chatbot köré épül, és nem tartalmaz címsort.
Az OpenAI szerint az Atlas egy fizetős „ügynök módot” is kínál majd, ami önállóan végez kereséseket a felhasználók számára, és a funkció a ChatGPT-t használja, hogy „a böngészési kontextus alapján gyorsabbá és hasznosabbá tegye” a rendszert.

A vállalat számos új kezdeményezést jelentett be, amiknek célja, hogy a felhasználókat online szolgáltatásai felé terelje. Partnerségre léptek olyan e-kereskedelmi webhelyekkel, mint az Etsy és a Shopify, valamint olyan foglalási szolgáltatásokkal, mint az Expedia vagy a Booking.com.
Az OpenAI DevDay rendezvényén, amire a hónap elején került sor, Sam Altman bejelentette, hogy a ChatGPT heti aktív felhasználóinak száma elérte a 800 milliót, ami a Demandsage adat- és kutatócég adatai szerint jelentős növekedést jelent a februári 400 millióhoz képest.
A BBC-nek nyilatkozó elemző, Pat Moorhead egyelőre szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy az Atlas komoly konkurenciát jelentene olyan mainstream, beágyazott böngészőknek, mint a Chrome vagy a Microsoft Edge, utóbbi szerinte már több funkciót is tud, amivel az OpenAI szoftverét promózzák.