Az biztos, hogy az év erősen indult az olyan címekkel, mint a Kingdom Come: Deliverance 2, de még koránt sincs vége a remek release-ek sorának.
Véget ért az első negyedév – vagyis a Q1, egy olyan kifejezés, amit a multikon és a pénzügyi szakembereken kívül viszonylag kevesen használnak. Azonban a gamingipar pont ilyen, az új játékok megjelenését pedig általában valamelyik negyedévhez szokták kötni, mielőtt elárulják, hogy pontosan mikor adják ki az egyes címeket.
Persze a Q2-es időszak – amely az áprilisi, májusi és júniusi játékokat fedi le – már konkrét dátumokkal van tele, és az biztos, hogy nem maradunk pörgetnivaló nélkül az iskolai év végére és a nyár kezdetére sem! Nézzük, mik a tavasz legjobb megjelenései!
Mandragora (április 17.)
Bár a listában szereplő többi játékhoz képest a Mandragora nagyon kicsi, mégis érdemes lesz legalább megnézni a trailereket és a feltöltött játékmenet-videókat. A Mandragorát ugyanis egy magyar csapat, a Primal Game Studio fejleszti, és egy ideje már tűkön ülve várjuk, hogy milyen lesz a „hazai Hollow Knight”.
A Mandragora a fenti címhez hasonlóan egy oldalnézetes, „2,5” dimenziós akció-kalandjáték, ami a Dark Souls-szériából vett át elemeket. A sztori szerint az emberiség átadta a világot a szörnyeknek, és persze nekünk kell kitörnünk a falak mögül. A játék egy dark fantasy világban játszódik, ahol vámpírokkal és hasonló szörnyekkel kell megküzdenünk. Annak ellenére, hogy az ilyen játékoknak nem a sztori a lényege, a Primal meg tudta szerezni a Vampire: The Masquarade – Bloodlines íróját, Brian Mitsodát, így a történetre is érdemes figyelni, hisz a döntéseink nagyban befolyásolják azt, hogyan játsszuk a játékot.

Persze a történeten kívül a szokásos soulslike elemek is ott lesznek a Mandragorában, mint a több különböző karakterosztály és a még több build, valamint a nehéz ellenfelek. A magyar játékok általában jókat mennek, gondoljunk csak a Warhammer 40,000 Inquisitor: Martyrra vagy a King Arthur-sorozatra, szóval a Primal játékát semmiképp se hagyjátok ki.
DOOM: The Dark Ages (május 15.)
Kétségkívül az év egyik legnagyobb dobása a DOOM széria következő része, ami a futurisztikus (és pokoli) környezetből a sötét középkorba (és persze ismételten a pokolba) kalauzol el minket. A játék a sorozatot indító 2016-os DOOM előzménysztorija, ahol a névtelen Slayernek ismét a démoni hordák ellen kell vonulnia.
A DOOM következő részében legjobb barátunk a Shield Saw nevű pajzs lesz, amit persze láncfűrészként is használhatunk, viszont lesznek démoni fegyverek, különböző középkori eszközök és persze modernebb puskák is, hisz nem DOOM a DOOM akkor, hogyha nem robbanthatjuk le egy-egy démon fejét egy sörétessel.
A The Dark Ages viszont eggyel magasabb hőfokra kapcsol, ugyanis a Slayer mellett irányíthatunk pokoli sárkányt és óriásrobotokat is egyes küldetésekben – hiába van szó előtörténetről, az iD-nál tudják, hogy kell új színt vinni egy klasszikus boomer-shooterbe.
Dune: Awakening (május 20.)
Denis Villeneuve Dűne-filmjeinek sikere nyomán jelentették be az Arrakison játszódó MMORPG-t, a Dune: Awakeninget, ahol a saját karakterünkkel próbálhatjuk túlélni Frank Herbert univerzumának alternatív történetét.

A Dune: Awakeningben ugyanis egy picit más a sztori, mint a kasszasiker mozis produkciókban: a fremenek eltűntek, Paul Atreides sosem született meg, ugyanis Jessica szót fogadva a Bene Gesseritnek, lányt szült, Leto pedig túlélte a támadást, miután a sivatagi bolygóra küldték.
A játék egy teljesen immerzív MMO szeretne lenni, ahol gyakorlatilag bárkivé válhatunk a Dűne világából: lehetünk a Bene Gesserit küldöttje, mentát vagy egy egyszerű harcos. A sivatagon át utazhatunk ornitophterekkel, vagy akár megkísérelhetjük meglovagolni az óriás homokférgeket is. Bázisokat építhetünk, kereskedhetünk a településekkel vagy más játékosokkal, de akár meg is támadhatjuk őket. A Dune: Awakening az elmúlt évek egyik legnagyobb MMO-vállalásának tűnik, ami hatalmasat bukhat – viszont ha minden összejön, amit a Funcom fejlesztői szeretnének, akkor megérős lesz alászállni Arrakisra.
Elden Ring: Nightreign (május 30.)
A Dark Souls-széria és a Bloodborne mögött álló From Software leuralta a videójátékdíjak mezőnyét 2022-ben, miután kiadták a soulslike-játékok magnum opusát, az Elden Ringet. A játék mindent hozott, amit az előtte levő Miyazaki-címekből imádtunk, csak sokkal kidolgozottabban és nagyobban, így az Elden Ring univerzális sikerként lett elkönyvelve.
Bár a Shadow of the Erdtree nevű DLC-nek is vannak olyan részei, amik szintén univerzális imádatnak örvendenek, a kiegészítő már küzdött gyengeségekkel. Ezért a fejlesztők egy teljesen más irányba viszik el a következő bővítést – ami gyakorlatilag egy külön játék is lehetne. A Nightreign ugyanis egy főként co-op roguelike Elden Ring, ami az alapjáték első területének alternatív világában, Limgrave helyett Limveldben játszódik.

Az adott mentésben játszott világ procedurálisan generált, tehát minden „run” más, a célunk pedig az, hogy egyedül, vagy akár két társunkkal három ingame nap alatt felkészüljünk a final bossra. A fejlesztők egy kis Battle Royale-t is csempésztek a Nightreignbe, ugyanis a rendelkezésre álló játéktér folyamatosan szűkül – bár itt meg lehet állítani a jelenséget azzal, hogy kisebb bossokat verünk meg. A játék emellett az előző From Software játékokból hoz be ellenségeket, például a Nameless Kinget, aki a Dark Souls 3 egyik legnehezebb titkos bossa.
Persze rengeteg egyéb játék lesz, amire érdemes lehet figyelni az év következő szegmensének kezdetéig, például jön majd a Death Stranding második epizódja – a horizonton túl pedig vár mindenkit a GTA 6 és a Ghost of Yotei, szóval érdemes nézni a bejelentéseket.