ma 2024.11.5 10:17
Olvasási idő 0:53
Krajnyák Petra

Kutatás igazolja, hogy az X központi szerepet tölt be a hamis információk terjesztésében

TECH-TUDOMÁNY AMERIKAI ELNÖKVÁLASZTÁS 2024 ELON MUSK INTERNET KÖZÖSSÉGI MÉDIA TWITTER

A Center for Countering Digital Hate jelentése szerint idén 2 milliárd megtekintést gyűjtöttek össze Elon Musk X-en megosztott, hamis vagy félrevezető állításai az amerikai választásokkal kapcsolatban.

Idén kétmilliárd megtekintést gyűjtöttek össze Elon Musk X-en megosztott, hamis vagy félrevezető állításai az amerikai választásokkal kapcsolatban, írja a Center for Countering Digital Hate (Digitális Gyűlölet Elleni Központ) nevű nonprofit szervezet friss jelentésére hivatkozva a Reuters.

A hírügynökség által idézett szakértők szerint a platform központi szerepet játszik a hamis információk és álhírek terjedésében, különösen azokban az államokban, amelyek meghatározhatják az amerikai elnökválasztás kimenetelét.

Az X egyik szóvivője szerint a vállalat Community Notes (Közösségi Jegyzetek) funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kontextusba helyezzék bejegyzéseiket, és  hatékonyabban segíti az embereket a félrevezető tartalmak azonosításában, mint más platformok hagyományos figyelmeztető jelzései.

Kathleen Carley, a Carnegie Mellon Egyetem informatikaprofesszora és dezinformáció-szakértője szerint Musk hatalmas, közel 203 millió fős követőtábora elősegíti a „hálózati kölcsönhatás” kialakulását, amely révén az X-en található tartalmak átkerülhetnek más közösségi oldalakra és üzenetküldő platformokra, például a Redditre és a Telegramra. A szakértő szerint az X csatornát jelent a különböző platformok között.

A nonprofit szervezet jelentése szerint a republikánus Donald Trump elnökválasztási kampányát nyíltan támogató Musk idén legalább 87 olyan posztot osztott meg az amerikai választásokkal kapcsolatban, amelyekben a  tényellenőrzők hamis vagy félrevezető állításokat találtak. Ezek a posztok összesen 2 milliárd megtekintést gyűjtöttek össze a jelentés szerint.


Mióta Musk 2022-ben átvette a korábban Twitter néven ismert médiavállalat irányítását, a szabad véleménynyilvánítás jegyében jelentősen korlátozta a tartalommoderálást a platformon, illetve több ezer alkalmazottat bocsátott el.