Az EasyJet légitársaság hadat üzent a leicesteri Easy Life együttesnek, akik idén a Carson Coma előtt léptek fel a Sziget fesztivál nagyszínpadán.
Meg kell változtatnia a nevét az Easy Life zenekarnak, ha nem akarnak költséges jogi procedúrába kerülni a világ egyik vezető nagyvállalatával szemben. Az EasyJet légitársaságot tulajdonló EasyGroup ugyanis jogi lépéseket tett az idei Szigeten is fellépő brit banda ellen.
"Bár viccesnek találjuk ezt az egész helyzetet, gyakorlatilag tehetetlenek vagyunk egy ilyen hatalmas vállalattal szemben" – írj hétfőn közzétett Instagram-posztjában a leicesteri zenekar.
A posztot író bandatagot jelen körülmények között sem hagyta el a humora:
Bocsánat azoktól, akik a koncertünkre akartak jegyet venni, de végül egy olcsó tenerifei utazáson kötöttek ki. A többieknek meg köszi a támogatást.
A bejegyzés alá több ismert zenész is kommentelt. Gus Dapperton például úgy fogalmazott, „nem ők találták fel az easy szót, jézusom, mekkora hülyeség“, Benee pedig csak annyit fűzött hozzá, hogy „neee, mi a fasz“.
Az Easy Life zenekar 2017-ben alakult Murray Matravers frontember irányításával, ahogy írják, keményen dolgoztak azért, hogy felépítsék a brandjüket ezzel a névvel, most viszont nem tudják, mitévők legyenek, de azért majd szólnak, ha bármi újdonság lenne az ügyben.
Az EasyGroup tisztességtelenséget emleget
Az EasyGroup szerint más vállalatok – köztük a szintén Easylife néven futó brit háztartási kiskereskedőlánc – is fizettek a márkanév használatáért. Egy szóvivő hozzátette: „Stelios [Haji-Ioannou – a cégcsoport alapítója] és az easyGroup találta ki az easy márkanevet, és ők birtokolják a márkanév jogait. Más vállalatok, köztük az Easylife kereskedelmi lánc, üzleti stratégiájuk részeként éves jogdíjat fizetnek a használatáért“.
Nem engedhetjük meg másoknak, hogy egyszerűen ingyen és bérmentve használják. Ez tisztességtelen lenne.
Olvasóink kedvéért még egyszer hangsúlyozzuk: az easy kifejezésről van szó, tehát a könnyű szavunk angol megfelelőjéről.
A BBC leicesteri rádióállomásának Leanne Hall védjegyszakértő úgy nyilatkozott, az EasyGroupnak komoly történelme van márkavédelmi ügyekben, korábban is több jogi akciót indítottak olyan brandekkel szemben, amelyek viselik a nevükben az easy kifejezést. 2008-ban egy EasyCurry nevű northamptoni étteremnek kellett megváltoztatnia a nevét miattuk, 2018-ban meg a Netflixnek mentek neki az Easy című sorozatuk miatt. Joguk van hozzá, ugyanis Európában többezer formában levédették az easy szócskát.