A kormány digitális stratégiája látványos ígéretekkel indult, de a valóság inkább tragikomikus: bontatlan laptopok, elavult tananyag és tanárok, akiket megbüntettek, mert kreatívak voltak. A tanárok szerint a statisztika lett fontosabb, mint a gyerekek.
A 24.hu a Népszava nyomán számolt be arról, hogy a kormány Digitális Oktatási Stratégiája gyakorlatilag látványberuházásnak bizonyult: a statisztika szép volt, a valóság viszont kiábrándító.
Több pedagógus is azt állította, hogy a tanulóknak kiosztott laptopok évekig bontatlanul álltak a raktárakban, mert az iskolákban nem volt hozzájuk digitális tábla, így az akkumulátorok idővel teljesen tönkrementek. Volt, ahol még fotót is kértek a bontatlan dobozokról, hogy papíron minden rendben legyen.
Az eszközök kiosztása is kaotikusan zajlott: olyan diákok is kaptak laptopot, akik kifejezetten jelezték, hogy nincs rá szükségük. Egy szülő elmondása szerint hiába próbálták visszautasítani az eszközt, végül hazavitték, mert az iskola szerint “nem lehetett mit csinálni” a már kiutalt géppel.
Ráadásul az idei évben már használt, akár 4 éves laptopokat kaptak a gyerekek, ezeket korábbi évfolyamok adták le, így a szülők nem szívesen vállaltak felelősséget az állapotukért.
A digitális tananyag sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: egy tanár szerint a Krétában elérhető tananyag „egy nagy rakás szar”, mert a régi tankönyveket egyszerűen csak digitalizálták, interaktivitás nélkül. Volt, aki saját, modern tananyagot fejlesztett, de a tankerület megtiltotta a használatát, mondván, nem felel meg a NAT-nak.