Kristálytiszta víz, popzene és luxusmárkák – az ország elnöke, Queen Deborah Ali-Williams mindenkit szeretettel vár a béke jegyében.
Megint csak igen nagy szívás ebben a világban fiatalnak lenni. Nem elég, hogy a nálunk idősebbek valamiért notóriusan krindzs kerekasztalbeszélgetések mellett próbálják megfejteni, hogy mi is az a Z generáció, miért nem akarjuk módszeresen tönkretenni bolygónkat, vagy hogy mit is jelent a „slay queen“ kifejezés, de 2023-ban még a kevés örömet nyújtó valósággal is szembe kell néznünk: középszerű randiappos felhozatal, a szokásos politikai sárdobálás, aztán még az a kis kevés pénzünk se ér sokat, így fix, hogy nyaralni maximum a Kőbánya-Újpest tengelyen tudunk csupán. Ha valami mégis összejönne, akkor meg öt évre előre deficitbe vágjuk magunkat.
Ám tudtátok, hogy egyébként van egy ország, ahova bármikor full ingyen elmehetsz egyet nyaralni, hogy kipihend a magyar mindennapok hülyeségeit? Pezsgő kulturális élet, fiatalos életvitel, nyitott társadalmi gondolkodás, ezenfelül tengerpartok és szigetek – mindezek segítenek majd, hogy némelyest kisimítsd meggyötőrt idegeidet. Paradicsominak hangzik, nemdebár?
Az egyetlen probléma, hogy Magyarországról nincs közvetlen járat ide, de tulajdonképpen sehonnan nem lehet eljutni erre a kies szigetországra, mert hogy bár létezik, de amúgy mégsem.
Üdvözlünk téged, Floptropicán!
Egy ország, ami csak az interneten létezik
Floptropica gyakorlatilag az internetes Z generációs trashkultúra kvintesszenciája, és megalapításának igénye valószínűleg abból származtatható, hogy a tudatos TikTok-felhasználók rendszert és keretet szerettek volna adni a felületen terjedő trendeknek, ikonikusnak számító karaktereknek. Így eshet meg hát az, hogy Floptropicának többek között van már saját hivatalos oldala, sőt, még állampolgárságot is igényelhetünk.
Ám teljes kanonizáció hiányában, na meg mert ország site-ja még igen kezdetleges, minden információt inkább a Floptok Wikia oldaláról prezentálnék, mely ugyanúgy részletes betekintést enged a kis trópusi sziget felépítésébe, történetébe minden „utazni vágyónak“.
A Deborah Ali-Williams által vezetett Floptropica szigete lélegzetelállító természeti adottságainak és érintetlen partszakaszainak köszönhetően a földi paradicsomot hozza el az idelátogatóknak. A sziget igazi rejtekhely mindazok számára, akik kitörnének a mindennapi rutinból, s Floptropica teszi mindezt a luxus érzetével, és öt közigazgatási egységre oszló régióival: Jiafeiával, Cupcakkiával, New Barbadosszal, Potaxine-nal és C.V.M-mal – kezdődik a Floptropica címszó bevezetése.
Floptropica történelme
A továbbiakba Floptropica történelméről az alábbiakat olvashatjuk:
„Floptropica alapjait 1764-ben az Alapító Anyák tették le, miután Floptropica társadalmi konfliktusokba keveredett a Daboyzian Birodalommal a nemi különbözőségre épülő szexista adók miatt. Például a körömlakkok és magassarkúk magasabb adókulccsal dolgoztak, mint a kosárlabdák vagy a Playstation-ös játékok.“
A valóságban Floptropica, mint internetes fogalom, valahol 2021 környékén látott napvilágot, amikor is az unatkozó Z generációsok valami Chile melletti kis szigetet akartak megvenni, s gyakorlatilag erre nem csupán petíciót kezdtek körbeküldözgetni egymásnak, de készen álltak komoly összegeket összekoldulni közösségi médiás felületeiken, hogy végleg kiszakadjanak a társadalomból. Bár a vásár nem jött létre, de a metatérben azóta is továbbvirágzik a kitalált sziget kultúrája.
Híres floptropicai lakosok
És hát elérkeztünk az egész cikk legizgalmasabb részéhez, ahol végre szemlézni tudjuk, hogy kik is azok az ikonikus TikTok-arcok, akik komolyan kontribuálnak Floptropica hírnevéhez és gazdaságához.
Jiafei
Jiafei gyakorlatilag a leghíresebb TikTok-személyiséggé nőtte ki magát az elmúlt években, és a metatér pikantériája, hogy az influenszer-énekesnő szintén nem létezik.
Népszerűsége a piacgazdasággal magyarázható. A köztudatba akkor robbant be, amikor egyik pillanatról a másikra különböző kétes eredetű brandek és márkák jelentek meg a platformon a felhasználók legnagyobb örömére: minden kínai botfiók ugyanannak a nőnek az arcával próbálja rátukmálni a kiégett internetezőre a silány minőségű porszívót, felmosót, meg a műanyagból készült kétkapcsolós lépegető kutyaszart. Az ikonikus Jiafei-kép állítólag két K-Pop sztár, Wang Feifei és Meng Jia arc-összemosásából készült. Azóta Jiafei a Floptok (Floptropica TikTok-ja) diskurzus szimbólumává vált, és számos paródiafiókot indítottak már el nevében, amelyek különböző Jiafei alatt jegyzet, kínai nyelven énekelt cover dalokat használ. Az elmúlt hetek legnépszerűbb száma például Jiafei Vár rám a föld feldolgozása volt.
Csajosunk gazdasági hatását semmi esetre sem érdemes szem elől téveszteni. A kínai piac annyira ráakaszkodott a Jiafei jelenségre, hogy a mémből konkrétan piaci eszközt teremtettek és most már simán látni videókat, ahol a neki tulajdonított dalokat lazán lejátsszák a rádiók.
Floptropica történelmében egyébként ő az egyik Alapító Anya, és az ország Jiafeiland (más források szerint Jiafeia) közigazgatási részének vezetője.
Queen Deborah Ali-Williams
„Üzleti kommunikációs szakemberként kezdte apja saját temetkezési vállalkozásában, majd hamarosan elvégezte a temetkezési szolgáltató intézet egyik képzését, és ma már csakis mások lelki üdvéért fáradozik! Vállalkozásának küldetése, hogy első osztályú élményt nyújtson minden családnak. Ikonik. Floptropica elnöke, királynője, vezetője“ – kezdődik Queen Deborah leírása az interneten. És hát nem is áll messze a valóságtól. Mrs Ali-Williams igen fura TikTok-videóinak köszönheti mindent elsöprő népszerűségét. Az All Peoples' Funeral Home vezetője akkor vált a mémkultúra elsőszámú céltáblájává, amikor tartalmai kapcsán követői azt kezdték állítani, hogy igazából nem is csinál semmit egy-egy temetés alkalmával, hanem csak úgy tesz, mintha hasznos lenne. Queen Deborah a lusta dolgozók védőszentje lett.
Cupcakke
Elizabeth Eden Harris, amerikai rapper, művésznevén csak CupcakKe, hiperszexualizált, rendkívül szexorientált és vulgáris zenéjéről ismert. Népszerűsége olyan méreteket öltött, hogy gyakorlatilag már nem találni olyan dalt, amit ne tömtek volna teli olyan CupcakKe-sorokkal, mint „Smack my ass like a drum“ (Verd úgy a p*csám, mint egy dobot), „My vagina“ (A vaginám), „Slurp that dick till it cum“ (Szívd azt a f*szt, amíg el nem élvez). Így például olyan klasszikusok kaptak új formát, mint a Rich Girl Gwen Stefanitól, a West Coast Lana Del Rey-től vagy, ami szerintem idáig a legviccesebb, a Berry Pie Dolly Partontól.
A nemlétező szigetország történelme csak úgy jegyzi, mint Cupcakkina cárnő, aki a Badussy Birodalmat vezette (a Badussy szó az angol 'bad' (rossz) és 'pussy' (punci) szavak összevonásából született). Édesanyja szintén híres uralkodó volt, aki gyakran harcolt II. Meifejussy-vel. Mindössze 5 éves korában foglalta el a trónt, miután egy DaBoyz-i kém megölte az anyját.
Molly és Manna
Manapság, ha éppen nem az eltűnt, majd végül a Titanic mellett felrobbant tengeralattjáróról nézünk videókat a TikTok-on, akkor fixen tök random kínai nyelvtanároktól tanulhatunk hasznosabbnál hasznosabb kifejezéseket, mint „Hülye vagy?“, „Te perverz!“, „Leszbikus“, „Slay, bestie“, meg még ilyen kis fincsi, érthetelten Z-generációs aberrációkat.
Bár manapság aranykorát éli a nyelvoktatás a platformon, vitathatatlan, hogy az egész origója, atyaúristene, meg miegymása Molly volt, aki erősen limitált angoljával próbálta kielégíteni a kínai nyelv szépségeire éhes kommentelőinek igényeit. A nő népszerűsége oly nagy, hogy több mint 2 milliós követőtábora végett más oktatók is beálltak mögé. Így kaptuk meg Mannát.
Manna leginkább ordítozós videóiról ismert, de lényegében ugyanolyan keretek között mozog munkássága, mint Mollyé, ez pedig remek párbeszédszerű videós összevágásokat eredményezett. Mutatjuk is:
Bár Molly és Manna még új tagjai Floptropicának, TikTok-os mérések szerint bőven a legnépszerűbb lakosok között vannak.
Raini Rodriguez
Raini ismerős lehet a Disney Channel Austin & Ally, Zack és Cody élete című sitcomjaiból. Népszerűségét egy régebbi interjúfelvétel hozta el, ahol valamiért dalra fakadván előadta a Gazdátlanul Mexikóban 3 egyik betétdalát, a Living Your Dreams-t spanyolul.
Nincs értelme belemenni, hogy ez miért is számít annyira mókásnak a modern generációnak. Ha egy viccet meg kell magyarázni, az inkább kínos, mintsem célravezető. Floptropica oldala szerint egyébként Rainit az amerikai énekesnő, Beyoncé többször módszeresen vegzálta, sőt, az életére törve megpróbálta ellopni a dalait is: elrabolta, megkínoztatta és gyilkossággal fenyegette. Azonban 2020 folyamán Raini a Vogue magazinnak adott interjújában megemlítette, hogy ő és Beyoncé most már jobb viszonyban vannak és kibékültek. Továbbá azt is megemlítette, hogy szívesen bébiszitterkedik Blue Ivy-ra.
De... miért?
Az egész Floptropica-diskurzus egy társadalmi igény kivetülése. Ha jobban megnézzük, a legikonikusabb arcok mind nők, akik egyben az LMBTQ+ közösség számára példaértékű közszereplők, művészek is egyben.
Már alapvetően is évek óta egyre csak kikristályosodik a Z generáció folyamatos elvágyódása, s bár lehet erről a kapunyitási pánikról és társadalmi apátiáról konferenciabeszélgetéseket tartani, ám az igazságot nem is a jelenségben, hanem inkább annak kiváltó okában érdemes keresni. Csak gondoljunk bele: pár oroszlánszagú fiatal brahiból adományokat gyűjtött, hogy egy szigetet megvehessenek Chile mellett.
S lehet ezt komikusan kezelni, ám mégis azt mutatja, hogy világpolitikai szinten, politikusaink, akik javarészt fehér, középkorú, ciszheteró férfiak, megbuktak.
A patriarchátus helyett egy nőközpontú berendezkedésre nyílnak az igények. Egy társadalmi szisztémában, ahol mindenki békében élhet a másikkal bőrszíntől, vallástól, nemtől és szexuális orientációtól függetlenül.
Floptropica gyakorlatilag az az utópisztikus ország, amit Voltaire Candide-ja is keresett, és az a lelkibéke, melyet Rousseau embere akart magáénak tudni azzal, hogy visszamászik a fára.