Sokaknak nem tetszett, hogy már a mozikba is beférkőzött az agymosás.
Nem sugározza tovább a politikai hirdetéseit a Cinema City a Zootropolis 2 családi film előtt – derül ki egy levélből, amit az aHang civil szervezet juttatott el a szerkesztőségünkhöz.
A Momentum Mozgalom elnöke és országgyűlési képviselője posztolta ki még vasárnap, hogy a kormány családi adócsökkentésről szóló hirdetése is befért a Zootropolis 2 előtti reklámblokkba, a budafoki Camponában működő Cinema Cityben.
Az aHang az eset kapcsán levélkampányt indított kedden, amit két napon belül közel ezren írtak alá. Arra kérték a mozihálózatot, hogy állítsák le a kormányzati vagy más politikai jellegű tartalmak vetítését gyermekfilmek előtt, ugyanis ez tovább erodálhatja a közéleti kommunikáció minőségét. A levelükben arra is emlékeztettek, hogy „kiskorú nézőkről és családjaikról van szó, akik joggal várják el, hogy egy szórakoztató kulturális program során ne találkozzanak politikai befolyásolási kísérletekkel.“
Megnéztük a Zootropolis 2-t, ami néha kicsit túlpörög, de hozza, amiért az első részt is szerettük
2025.11.28 11:33
Csütörtök délután egy közleményben reagált a cég, azt írták: megértették, hogy sok mozinéző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni, így a december 4-től kezdődő mozihéttől ez a spot kikerül a film előtti reklámblokkból. A HVG megkeresésére a Cinema City sajtóosztálya azonban elismerte: a reklám leállításának oka az volt, hogy kifutott az egyhetesre tervezett kampány.
Csütörtök este egy újabb közleményben úgy fogalmaztak: a kormány által megrendelt hirdetések „tartalmi követelményeit tekintve megfelelt mind a hazai jogi szabályozásnak, mind a nemzetközi gyakorlatnak”.
A bemutatását követő elemi erejű felháborodás hatására cégünk és médiaértékesítőnk is felülvizsgálja eddigi gyakorlatát, és végleges álláspontja kialakításáig nem fogad be hasonló reklámokat.
– tették hozzá.