Újabb kollaboráción keresztül szélesíti a határait a népszerű divatmárka.
A Nanushka bemutatja a Fényes Adolf kapszulát, egy exkluzív kollekciót, amely a festői ruházati alkalmazásokat tárja fel, és egy korszakalkotó magyar kreatív hangra világít rá. A művészi örökséget a kézművességen, a dizájnon és a történelmi elismerésen keresztül tisztelegve a kapszula folytatja a Nanushka egyedülálló közép-európai örökségének felfedezését a művészettörténeten és a kortárs dizájnon keresztül. A történetmesélésen keresztül történő kapcsolatépítésre összpontosítva a kollekció kiemeli a médiumok összeolvadását, bemutatva a márka folyamatos terjeszkedését az életmód és a művészetek területén.
Fényes Adolf (1867. április 29., Kecskemét – 1945. március 14., Budapest) magyar festő volt, aki leginkább A szegény ember élete című ciklusáról és a meghitt asztali díszletként bemutatott csendéletek sorozatáról ismert. A Nanushka alapítója és kreatív igazgatója, Sándor Szandra számára Fényes munkássága önkifejezést és az örökség, a művészet, a kultúra és a design mély tiszteletét tükrözi, friss perspektívát és mozgást hozva a csendélet műfajába.
A kapszula hidat képez Fényes művészi öröksége és a Nanushka népi ihletésű dizájnnyelvezete között, a hagyományos technikákat modern szemlélettel tolmácsolva. Az ikonikus festményeket a Nanushka jellegzetes sziluettjein keresztül képzelik el újra, ötvözve a művészetet a gasztronómiai történetmeséléssel, amely a márka kreatív univerzumának egyik fő érdeklődési területe és természetes kiterjesztése.

A Magyar Nemzeti Galériában található festményekből Sándor Szandra gondosan kiválasztott három ikonikus Fényes-művet, amelyek személyesen rezonálnak vele és megtestesítik a Nanushka szellemiségét, hogy a kollekcióban is megjelenjenek. A kiemelkedő festmények közé tartozik a Könyvek, amely hálós trikóruhákra és selyemsálakra van nyomtatva, valamint a Mákos sütemény, és a Csendélet mézeskalácsszívvel, amely összehangolt twill selyemszetteken szerepel. Az eredeti műalkotások lágy pasztellszínei simán illeszkednek a könnyű háló- és selyemszövetekbe, így egy rétegezhető, évszakokon átívelő, az örökségben és a modernitásban gyökerező választékot hozva létre.
„Csodálom, ahogyan Fényes Adolf festményei személyes, mégis közös élményekről szóló történeteket mesélnek. Ezt közös ethosznak érzem, és olyasminek, ami mélyen rezonál azzal, ahogyan mi alkotunk, inspirációt találunk és művészi jelentést viszünk a ruhadarabok életciklusába. Ez a kapszula az ő örökségének és az örökségben rejlő szépségnek a hiteles ünneplése”
– mondta Sándor Szandra, alapító és kreatív igazgató.