Az OnlyFans felfutása nem újkeletű jelenség, a Bop House pedig a felnőtteknek szóló tartalomgyártást keresztezte a közösségi média erejével és a Playboy-villa szellemével.
A közösségi média és különösen a YouTube hőskorszakától, a 2010-es évek elejétől kezdődően volt egy igen jelentős felfutása annak, hogy különféle tartalomgyártók valamilyen tematika alapján kibérelnek egy luxusvillát és ott a valóságshow-k műfaji elemeiből építkezve igyekeznek minél több tartalmat generálni.
Ilyen volt a 2016-ban, Jake Paul vezetésével létrejött Team 10, majd 2019-ben az első generációs TikTok-sztárokból álló Hype House, olyan arcokkal, mint Charlie D’Amelio és Addison Rae, vagy az egészen friss Glow House, ami hiába nincs még kéthetes sem, már most több millióan követik őket.
A tavaly december útjára indított amerikai Bop House viszont gyökeresen mást képvisel, mint az előbb említett projektek. Na persze, nem a célját tekintve, hiszen ők is az ismertségük és a bevételeik növelése miatt kezdték el az egész koncepciót, hanem azért, mert ez az első olyan próbálkozás, ahol ezt kifejezetten felnőtt tartalmat gyártó fiatalok kezdeményezték. Ezzel nemcsak ezt a közös márkát építik, hanem egy olyan életvitelt népszerűsítenek, amit még ők maguk sem látnak át igazán.
A milliókat termelő OnlyFans-villa ötlete
Lehet, hogy úgy érzed, hogy a csapból is ez folyik, de valójában az OnlyFans-jelenség még mindig egy alultárgyalt téma a média világában, különösen itthon.
És oké, lehet ehhez úgy hozzáállni, hogy hát mit kell ezt túlragozni, meg túlreprezentálni, lusta, könnyűvérű nők nem akarnak dolgozni és inkább árulják a homemade-pornót.

Persze, ebben is vannak igazságfoszlányok, de a jelenség mögött ennél jóval mélyebb rétegek és komplexebb problémaegyüttesek húzódnak meg, amik inkább a saját makrókörnyezetünkről állítanak ki egy bizonyítványt, mintsem azokról a nőkről, akik ezt az életformát választják.
És annak ellenére, hogy nem vesszük észre, vagy nem akarjuk észrevenni, egyre többen kezdenek bele a testük értékesítésébe. Erre a hazai viszonylatban is rengeteg példa van, és a közösségi média miatt ennek a tendenciáknak globálisan is egyre nagyobb a láthatósága. A Bop House akár szándékosan, akár csak akaratlanul, de a „könnyebbik út” szemérmetlen marketingesévé és az OnlyFans népszerűsítésének zászlóshajójává vált.
@bophouse you have been asking sooo… WELCOME @julia❣️ & @Camilla Araujo ♬ Bop Anthem - osaka
A Bop House ötlete annak a Sophie Rainnek jutott az eszébe, aki a pincérnői állást otthagyva váltott OnlyFansra. Amúgy ez jó döntésnek bizonyult, hiszen Rain, aki még mindig csak 20 éves, a 2024-es évben 43 millió dollárt keresett a felnőtt tartalom gyártásával. A lányt 27 millióan követik a közösségi platformokon, így ő számít az újdonsült márka húzónevének. Hozzá csatlakozott unokatestvére, Aishah Sofey és még hat másik modell is, Summer Xiris, Camilla Araujo, Julia Filippo, Alina Rose, Ava Reyes és Joy Mei.
Ez olyan, mint egy kis lánycsapat, amit mindannyian csinálunk, és csak fel akarjuk karolni egymást, és segíteni szeretnénk egymásnak a TikTokon való növekedésben
– nyilatkozta Rain a Daily Mailnek.
Összeadva a nyolc modell számait, már decemberben is több tízmillió követővel rendelkeztek – főleg Rain jóvoltából –, így sejthető volt, hogy akkora bukta nem lehet az ötletből.
@sophieraiin ♬ DtheDon dotaaaaa - DtheDon
Mégis, talán sokkal nagyobb népszerűséget kapott a kezdeményezésük, mint számítani lehetett, hiszen két hónap alatt már elérte a követőik száma a hárommilliót, ma pedig a négymilliót. Videóikat Instán és TikTokon pedig több tízmillióan tekintették már meg.
A Bop indulása óta mindegyik tartalomgyártó jelentősen tudta növelni a követőszámait is, többen meg is duplázták korábbi eredményeiket. Jelenleg már összesen 90 millió követővel rendelkeznek a platformokon (2025. április 21-i adat). De ami talán ennél is fontosabb adat, hogy az első, induló hónapban a modellek összbevétele meghaladta a 10 millió dollárt, és ez is növekvő tendenciát mutat.
Egyébként ezekért a számokért rendesen meg is dolgoztak, hiszen december óta szüntelenül ontják ki magukból a tartalmakat a közös és saját felületeikre is, Instagramra, TikTokra, illetve hát bizonyára OnlyFansra. (Azt ide fontos lábjegyzetelni, hogy a Bop House-nak kizárólag TikTokon és Instagramon található fiókja, külön tematikus OF-csatornájuk nincsen, és a modellek csak a saját, vagy egymás oldalaira tesznek fel tartalmat.)
@bophouse @Sophie Rain @Aishah Sofey @Camilla Araujo @julia❣️ ♬ sonido original - ?
A videóikban nem direkten tolják a néző elé a marketinget, meg az önpromóciót, sokkal ügyesebben és ösztönösebben építik magukat és a közös Bop House-brandet is. Sok kritika érte őket azért, mert a közösségi médiát használják arra, hogy a saját és egymás OF-csatornáit népszerűsítsék, miközben ezeket a felületeket nagyon sok kiskorú használja, viszont a videóikból nem a túltolt explicitás sugárzik, meg nem is ez az igazi probléma.
A Bop House árnyoldala
Persze, egyből leesik a nézőnek, hogy a feszülős ruhákban táncolgató, meg TikTok-trendeket készítő lányok valójában milyen szándékkal posztolnak, de a tartalmaik célja sosem az, hogy egyből a fizetős oldalakra irányítson, és közel sem annyira kihívóak, mint amit más modellek megengednek maguknak. Egyrészt vicces, vagy hát vicceskedő videókat, tartalmakat csinálnak, valamilyen programjukat mutatják be, vagy valamelyik podcast-beszélgetésükből osztanak meg shortokat.

Amit valóban fel lehet hozni kritikaként, az az, amit a tartalmaik közvetetten üzennek a fiatal fogyasztóknak. Minden kontentjük – erőteljesebben vagy kevésbé – egy olyan kiváltságos életvitelt mutat be, amihez a Bop House ars poeticája szerint kizárólag az OnlyFanson és a tested árusításán keresztül vezet az út. Viszont, ha ezt elfogadod és túllépsz ezen a morális gáton, akkor bizony egy olyan floridai villában lakhatsz, mint az említett modellek, magánrepülőn utazhatsz, luxusautókat vásárolhatsz és minden mást is, amit akarsz. Vagyis ha fiatal vagy és szép, akkor mire vársz még, kezdj bele!
Ezt az üzenetet erősíti maga a projekt elnevezése is, hiszen a Bop („baddie on point”) jelentése azokra a nőkre utal, akik a saját testüket monetizációs célokra használják fel. A Bop House pedig azért lehet ilyen sikeres, mert a csapathoz tartozó tartalomgyártók könnyen és szívesen azonosítják, reprezentálják magukat ilyen öntárgyiasító módon. Tisztában vannak vele, hogy ez vezet eredményre.
De az sem biztos, hogy ezek az amúgy még mindig nagyon fiatal nők (19 és 24 közöttiek) ezt direkt csinálják. Sőt, nagyobb a valószínűsége, hogy szimplán csak rohadtul élvezik az életet, a szabadságot, azt, hogy ezt ők ilyen fiatalon megtehetik és tudattalanul közvetítik ezeket az értékeket a közösségi oldalakon. De azt még ők maguk sem tagadhatják el, hogy ez igenis hat a még náluk fiatalabbak motivációira, gondolkodására is, így a hatásuk hiába nem mérhető, igenis látványos.
@sophieraiin love you @🎀Piper Rockelle🎀 ♬ original sound - Bri
Egyébként pont ebből volt egy botrány nemrég, hiszen pár videó erejéig még Piper Rockelle is szerepelt a Bop House TikTok-csatornáján. Rockelle élete önmagában is annyira kacskaringós és hányattatott, hogy önmagában is megérne egy külön cikket, de valójában két tényt érdemes tudni róla.

Az egyik, hogy még csak 17 éves, vagyis kiskorú, a másik pedig az, hogy rengeteg még nála is fiatalabb lány követi (mintegy 12 millióan). Nyilván ezen sokan kiakadtak, hiszen Rockelle oldaláról sincs rendben, hogy „szexmunkásokkal” mutatkozik együtt a kiskamasz követői előtt, és a Bop House-nál sincs rendben, hogy kiskorúval népszerűsítik az oldalukat, még úgy sem, hogy OF-tartalmat nem készítettek.
Egyébként az egyik Bop-tag, Joy Mei is számonkérte a többieket, hogy azért talán tényleg semmi szükség nem lenne erre az együttműködésre. Sophie Rain válaszvideójában nem értett egyet Mei állításaival, és ő végül emiatt, veszekedések közepette, ki is lépett a projektből.
@bophouse ♬ guilty - Tessa Mo Messa🍉
Az egész jelenségben természetesen nem maga a Bop House a fontos, hiszen ez csak egy újabb kivetülése annak, hogy a könnyebbik út – ami persze nem egy illegitim dolog, hiszen kereslet-kínálat – és a test áruba bocsátása az nemcsak egy elfogadott, hanem egy üdvözlendő dolog, és hülye az, aki nem használja ki az adottságait.