ma 2025.4.20 8:10
Olvasási idő 1:13
Szöllősi Anna

Ikonikus magyar reklámok, amik több generációt szórakoztattak, vagy kergettek az őrületbe

Ikonikus magyar reklámok, amik több generációt szórakoztattak, vagy kergettek az őrületbe
Forrás YouTube / Danone Activia
ÉLETMÓD ÖSSZEÁLLÍTÁS REKLÁM RETRO

Pocakot, Fluimucil Ábelt vagy Emesét nem kell szeretni, de leghíresebb reklámhőseinktől nem lehet elvitatni azt, hogy erősen beleégtek a nemzeti kollektív tudatba. Cikkünkben többek között róluk is megemlékezünk.

De miéért?

Szegény kis Fluimucil Ábelen, és a valami teljesen más nyelvről magyarra átkonvertáló szinkronján egy egész ország nevetett, az értetlenkedő kisfiú szállóigévé vált mondatát pedig a mai napig készségesen idézzük. A kérdés csak az, hogy MIÉRT nem lehet bizonyos dolgokat örökre kitörölni az emlékezetünkből?!


Ez a Jóska, ez a Gyurka, ez meg itt a véres hurka

Ezt a retró, fülbemászó reklámot viszont végtelenített változatban is elhallgatnánk! Régen minden jobb volt, ugye, a reklámipar sem volt még így elkurvulva, és szorult a marketingtartalmakba némi kreativitás, és valóban, a 80-as évek hurkareklámjától szinte megjön az ember kedve disznót vágni – helló, Röfik! – vagy a lehetőségekhez mérten legalább leszaladni a sarki henteshez.

Pocaaak 

Az Activia reklám főhőse az irodában beszélget egy kezére húzott bábbal, ami simán lehetne egy rosszul sikerült LSD-trip is. Mindenesetre a dühös hangú Pocak, vagyis a szereplőnk lelkiismerete szintén sok háztartás fejébe mászott bele úgy, hogy oda senki sem hívta meg. 

Köszönjük, Emese!

Stefanovics Angéla bármibe fog, az vicces lesz, csakúgy, mint a Budapest Bank reklámja, ahol a szerephez hűen mellé kicsit idegesítő is. A frappáns banki reklám túlbuzgó és teljesen laikus banki alkalmazottja a Kispál-szám karaktere után talán az ország leghíresebb Emeséjévé vált, akitől még ma sem szívesen fogadnánk el pénzügyi tanácsokat. 

Prodizsáj

2009-ben kaptuk meg a Sziget talán legemlékezetesebb promóvideóját, ahol Janklovics Péter színész-humorista sorolja el, milyen zenekarok érkeznek az ország legnagyobb fesztiváljára – például a Prodidzsáj vagy Fátbojslim –, majd a végén levonja a ma is nagyonigaz, magvas konklúziót: „nem megyek én a Szigetre, mer' senkiháziak vannak. Senkiháziak kezében van a popszakma!“

Még egy kör?

És végezetül emlékezzünk meg a Soproni reklám sört iszogató, vonatozó kalapos urairól is. Csoda, hogy a Szerelemvonat nem csendült fel Demjén Rózsitól!

Kövessétek a REFRESHER-t, iratkozzatok fel közösségi csatornáinkra is, hogy ne maradjatok le a folyamatosan frissülő tartalmainkról: @refresherhu néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on, Spotifyon és a Facebookon is!