Veszprém és Ajka között több mint egy éve vonatpótló autóbusz közlekedik, ezt a helyi lakosok már régóta megelégelték ugyan, de érdemi lépést azóta sem tett a közlekedési miniszter. Most vele lehet felmosni a síneket.
Már egy éve nem járnak a vonatok egy Veszprém és Ajka közötti szakaszon, ahol Városlőd határában egy nagyjából 150 méter hosszú részen kellene új sínpárokat lefektetni. A MÁV tavaly azt ígérte, 2025 januárjában megkezdődik a felújítás, idén október végéig azonban nem indultak meg a munkálatok. Hadházy Ákos országgyűlési képviselő akkor videón mutatta meg, hogy csupán a vágány melletti vízelvezető rendszer épült meg. A MÁV jelenlegi ígérete szerint a vonatpálya leghamarabb 2026 tavaszán kerülhet újra használatba.
Az aHang helyi szervezete, a veszprémi aPont ezért helyi aláírásgyűjtésbe kezdett, hogy a lakosok kapjanak érdemi tájékoztatást az ügyben, és kezdődjön el végre a felújítás. Az aktivistacsoport egyik tagja, Tóth Dávid készített egy internetes játékot is, amelyben megépíthetjük Lázár Jánossal, vagyis Bazáros Sonájjal a Veszprém-Ajka közötti lezárt vasúti útszakaszt.
„A játék története szerint hősünk, Bazáros Sonáj úgy döntött, hogy egyedül bírkózik meg a GIGÁSZI feladattal és egymaga fogja felépíteni a vasúti síneket! Csakhogy, gonosz fellegek gyülekeznek Veszprém és Ajka között (szó szerint). A brüsszeli megrendelésre érkezett hidegfront a nemzetközi járatokat, és ezzel egész Magyarország jövőjét veszélyezteti! Vajon sikerül Sonájnak legyőzni a gonosz brüsszelita csapadékot?
A játék pont annyira komoly, mint ahogyan Lázár János vezeti az Építési és Közelekdési Minisztériumot” – olvasható az aHang sajtóközleményéből.