Az olcsó árairól és a nem különösebben etikus üzleti modelljéről ismert Shein belépett a hazai offline piacra: a kínai ruhaóriás a budapesti Sugár Bevásárlóközpontban nyitott pop-up üzletet.
Miután a Pénzcentrum híre nyomán a komplett magyar sajtón végigsöpört, hogy szerda délben a budapesti Örs vezér téren lévő Sugár Bevásárlóközpontban nyitotta meg első magyarországi üzletét a Shein, a kínai ultra fast fashion óriás a sajtón keresztül üzente meg, hogy semmi közük a cikkben említett pop-up store-hoz.
Az elsősorban online platformjairól ismert ruhamárka fizikai boltjának megnyitása még annak ellenére is mérföldkőnek számít, hogy egyelőre csak egy pop-up store-ról (tehát egy néhány hétre vagy hónapra kibérelt üzlethelyiségről) van szó.
A gazdasági portál szerint a megnyitót hatalmas érdeklődés övezte, sokan már nyitás előtt sorban álltak, hogy elsőként léphessenek az új üzletbe, ahol ruhadarabok, cipők, kiegészítők és otthoni dekorációs termékek közül lehet válogatni.
Ahogy korábban írtuk, a Shein napi 6-10 ezer új terméket állít elő, ezzel egészen új szintekre emelte a ruhaipari tömegtermelés fogalmát. A kínai óriásvállalat üzleti stratégiája nemcsak az olcsó munkaerőt és a természeti erőforrásokat használja ki, hanem a szellemi tulajdonjogok intézményét is könnyedén ignorálja.