A British Council és a BIFF első együttműködése – A brutalista és a Bird premierje az I. BIFF-en – után most közös szervezésben, új lendülettel tér vissza a Brit Filmnapok.
Március 20-23. között a Puskin moziban rendezik meg a Brit Filmnapokat, a British Council és a BIFF (Budapest International Film Festival) közös programját – derül ki a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményből.
A négynapos program friss, sokrétű válogatása izgalmas keresztmetszetét adja az angol filmkultúrának, újra reflektorfénybe állítva a brit mozit a magyar közönség számára – ígérik a szervezők.
A kétszeres Oscar-jelölt Joshua Oppenheimer posztapokaliptikus musicaljével, az End című filmmel indul a Brit Filmnapok programja, Michael Shannon és a Berlinalén tiszteletbeli Arany Medve életműdíjjal frissen kitüntetett Tilda Swinton főszereplésével.
A második nap a manchesteri zene- és bulikultúrát megidéző Double Feature tematikára épül, ebben lesz látható Anton Corbijn 2007-es klasszikusa, a Joy Division-frontember Ian Curtis tragikus történetét bemutató Control, valamint Michael Winterbottom 2002-es 24 Hour Party People című filmje, ami egy energikus és szatirikus utazás Manchester zenei világának forradalmi korszakába.

A szombati program nyitófilmje az I Am Martin Parr, egy szokatlan és játékos portré a híres brit fotográfusról, amely egyszerre szól az ikonikus képekről és a mögöttük rejlő szarkasztikus látásmódról, míg a Witches című dokumentumfilm a szülés utáni mentális egészség és a boszorkányok filmtörténeti ábrázolásának kapcsolódási pontjait kutatja, vizuális eszközeivel újraértelmezve a traumát. A Harvest című film az év egyik legizgalmasabb szerzői gyöngyszeme Yorgos Lanthimos gyakori alkotótársától egy angol falu lassú széthullásáról, ahol a haladás ígérete egyben a közösségi kötelékek felbomlását is jelenti.
A zárónapon lesz látható a Barry Keoghan és Franz Rogowski főszereplésével készült Bird (2024), amiben Andrea Arnold, a kortárs brit film egyik legnagyobb sztárrendezője lebilincselő és reményteli történetet mesél identitásról, szexizmusról, magányról és a szigetország filmtörténetéhez méltó osztályharcros küzdelemről, megszilárdítva helyét a kortárs filmművészet legjellegzetesebb női hangjai között.
A Brit Filmnapok zárófilmje a Saoirse Ronan főszereplésével készült The Outrun, Nora Fingscheidt filmje, ami érzékenyen ábrázolja a természet gyógyító erejét, a függőséggel való szembenézés nehézségeit és egy fiatal nő útját a gyógyulás felé.
Hosszú évek után először szervezünk filmnapokat, amivel a brit film sokszínűségét szeretnénk ünnepelni. Olyan alkotásokat válogattunk, amik filmnyelvileg is sokfélék, és a történetek mondanak valamit rólunk és a világunkról
– mondta Tarján Edina, a British Council kulturális programvezetője.