A dm szervezetekkel összefogva menstruációs eszközöket oszt ki a rászoruló lányoknak és nőknek, emellett a menstruációs edukációra is nagy hangsúlyt fektet az idei női egészség kampány részeként.
Lehet, hogy az édesanyánk leültetett minket kislányként, és elmagyarázta, mire való a betét és a tampon, és szerencsés körülmények közé születve azt gondolhatjuk, hogy a világ legtermészetesebb dolga a menstruációról, és annak a testi-lelki aspektusairól beszélni. És az is lehet, hogy nem kell minden hónapban választanunk aközött, hogy kenyérre költünk, vagy menstruációs eszközökre. Sok családban viszont a menstruációs szegénység egy nagyon kardinális probléma, maga a menzesz pedig tabu, ahol a fizikai és pszichikai velejárókról senki nem beszél a fiatal lányoknak. Ezért is fontosak az olyan kezdeményezések, mint a dm nemzetközi szintű projektje, ami a menstruációs higiénia világnapján, május 28-án startolt el a női egészség támogatására, és célja, hogy olyanokhoz is elvigye az edukatív anyagokat, akikhez egyébként nem feltétlenül jutna el. A 12 ország bevonásával megvalósuló, többhónapos kampány fókuszában a vásárlók és munkatársak testi-lelki egészsége áll.
Elkeserítő statisztikák
A dm 2024-ben a Spectra Kutatóintézettel közösen egy országokon átívelő menstruációs kutatást végzett 6000 nő bevonásával, amiből az derült ki, hogy a megkérdezettek 60%-a úgy érzi, a menstruáció kimondottan nehéz témának, sőt tabunak számít a társadalomban (Magyarországon ez a szám 66%.)
Minden harmadik megkérdezett nem, vagy nem kellően volt informálva az első menstruációja előtt, holott egy nő átlagosan 2000 napon át vérzik az életében. Magyarországon 10-ből 5 nő gondolja azt, hogy a „nem beszélünk róla” hozzáállásban gyökereznek a felvilágosítás hiányosságai, vagy a munkaadók és képző intézmények tudatosságának esetleges hiányai.
Eszköztámogatás és edukatív anyagok
A Budapesti Orvostanhallgatók Egyesülete a dm támogatásával olyan könnyen befogadható ismeretanyagokat hoz létre, amiket széles körben elérhetővé tesz, és workshopok formájában a hátrányos helyzetű kiskamaszokhoz is elvisz.
A vállalat az edukáció mellett a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve országszerte támogatja a rászorulókat menstruációs higiéniai eszközökkel, amiket a legszegényebb településeken élő nőknek és lányoknak juttatnak el. A kistelepüléseken jellemzően alig, vagy csak drágán érhetőek el ezek a termékek, és a szegényebb családok sokszor hónapokig nem tudnak ilyesmire költeni. A korábban említett felmérésben a megkérdezettek 33%-a beszámolt arról, hogy a menstruációs termékek megvásárlása komoly anyagi terhet jelent a számára.