2024.4.17 15:25
Olvasási idő 1:00
Szöllősi Anna

Time Out Market nyílik Budapesten, a belvárosba érkezik a világhírű gasztropiac

GASZTRO BLAHA LUJZA TÉR BUDAPEST GASZTRO

Hamarosan világhírű gasztropiac nyílik a Blaha Lujza téren. A Time Out Market a város legjavát hozza majd egy tető alá, a legjobb budapesti és hazai szakácsok, étterem-tulajdonosok, italok és kulturális élmények gondosan összeválogatott elegyét.

A tervek szerint 2025-ben nyitja meg kapuit a Time Out Market Budapest a Blaha Lujza téri Corvin Palace-ban – derül ki a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményből.

A budapestiek által jól ismert patinás áruház, amelynek története egészen 1926-os megnyitásáig nyúlik vissza, nemrégi felújításával visszanyerte eredeti neoklasszicista állapotát. A renoválás után az egykori áruház vegyes felhasználású ingatlanként újul meg, üzletekkel, szórakozási lehetőségekkel és egy hotellel.

A Time Out Market Budapest az első emeleten közel 2500 m2-es belső területen, illetve a tetőteraszon további 775 m2-es külső területen várja majd a vendégeket. 14 konyhának, négy bárnak, egy rendezvényteremnek és körülbelül 800 ülőhelynek ad majd otthont. A vendégek díjnyertes szakácsok, helyi kiválóságok és nagy jövő előtt álló étterem-tulajdonosok ételeit kóstolhatják, valamint számos ital közül is választhatnak.

Világhírű gasztropiac nyílik Budapesten.
Az első TimeOut Market Lisszabonban nyílt meg. Forrás TimeOut Market

Mi a Time Out Market?

Az első Time Out Market 2014-ben nyílt Lisszabonban a világ legelső gondos szerkesztéssel összeállított gasztro- és kulturális piacaként. Később további Time Out Marketek nyíltak világszerte, reflektorfénybe állítva a nekik otthont adó városok gasztronómiai és kulturális színterét. Annak ellenére, hogy ez a koncepció most már számos városban népszerű, minden Market kivitelezése kifejezetten helyi. Magyarországon ez lesz az első Time Out Market. 

A Time Out Market a Time Out örökségében gyökerezik. A kiadvány 1968-ban indult útjára Londonból egy konyhaasztaltól, hogy segítsen az embereknek a városszerte felbukkanó új, izgalmas urbánus kultúrákat könnyebben felfedezni. Manapság helyi szakértő újságírók csapatai dolgoznak világszerte azon, hogy kiválogassák és összeállítsák a legjobb tennivalók, látnivalók és ennivalók listáját 59 ország 333 városában, majd ezeket honlapokon, a közösségi médián, videókban, hírlevelekben, podcastokban és élő eseményeken is bemutassák.