Amikor a mesterséges intelligencia művészetbe fordul.
Refik Anadol algoritmikus installációi a mesterséges intelligencia körül kialakult őrületet foglalják össze. Az egyes műalkotások nyilvánosan hozzáférhető képek millióinak felhasználásával készültek, és olyan sebességgel váltakoznak, hogy sok szempontból a a közösségi média eszméletlen tempóját tükrözik, mindemellett pedig a mesterséges intelligencia által bevezetett kreativitásra és bizonytalanságra reflektálak. A török művész a Scorpios Mykonosban zajló rezidenciája után hamarosan a Las Vegas-i Sphere premierjén mutatja be új munkáját.
És hogy mi ez a Sphere nevű „épület“? Az óriási szerkezetben egy 580 ezer négyzetméteres, programozható LED-képernyő található, amely kvázi óriásplakátként szolgál majd a turnézó művészek és zenészek, köztük a U2 és Darren Aronofsky számára. Az első művészként szerződtetett Anadol egy hallucinációszerű algoritmikus installációt mutat be, amelyet kifejezetten a Sphere számára készített műholdakról, a NASA Hubble-teleszkópjáról, valamint a növény- és állatvilágról készült, nyilvánosan hozzáférhető képek felhasználásával.
Ez lesz a helyszín:
Ez pedig Anadol Machine Hallucinations: Sphere alkotásának egyik „állapota“:
Számomra ez a valóság megkérdőjelezése. Ez a hihetetlen építészeti forma a nyilvános városi térben és ez a hihetetlen művészeti forma. Hozzászoktunk a vászonhoz, a szobrászathoz, a festményekhez és a videóhoz, de ezúttal az egész épület egy vászon – és nem egy olyan, amelynek sarkai vannak. Ez kihívás elé állítja a felfogásunkat. Ez egy igazán erőteljes kijelentés és kísérlet, amely újraértelmezi a vászonról alkotott felfogásunk határait.
– mondta a művész az alkotásról a Los Angeles Times-nak.