2023.5.31 15:59
Olvasási idő 2:25
Somogyi Marci

Rainbow Six Siege: így hozza el a svéd operátor a rettegést és a félelmet az ismert játék új szezonjában

Rainbow Six Siege: így hozza el a svéd operátor a rettegést és a félelmet az ismert játék új szezonjában
Forrás Ubisoft
TECH-TUDOMÁNY GAMING VIDEÓJÁTÉK

A Rainbow Six Siege fejlesztői nemrég leleplezték a május végén érkező Operation Dread Factor újdonságait. Az új operátor Svédországból érkezik, a sztorija és a csapdája is baromi izgalmas.

A kooperatív taktikai FPS-ek talán sosem voltak olyan népszerűek, mint manapság, amit az is alátámaszt, hogy a különböző játékok folyamatosan hozzák az újabb és újabb frissítéseket. Így vannak ezzel a Rainbow Six Siege fejlesztői is, akik minden évben négy új évadot készítenek a játékhoz, minden évadban sok-sok újdonsággal és fejlesztéssel. A régi szép időkben ilyenkor egy új pályát és két új operátort is kaptunk, de újabban inkább a “minőség a mennyiség helyett” irányelv érvényesül, így szezononként csak egy operátor érkezik, és általában a régi pályákat dolgozzák újra. Ez az évad is elég sok újdonságot tartogat az operátoron kívül is, lássunk néhányat:


A rework, amire vártál: a Konzulátus

Ebben a szezonban az egyik legrégebbi pályát, a Konzulátust tervezték újra. Többek között teljesen újragondolták az egyik legproblémásabb részt, a garázst, illetve annak bejáratát, de dolgoztak a főbejárat előterén, a fenti recepción, sőt a főbejárat feletti teraszt is átalakították.  

Observation Blocker: a védekezők új cucca, ami őrületbe fog kergetni

Nagy újdonság lesz a védekező operátorok új másodlagos eszköze, ami az Observation Blocker nevet kapta. Ebből már sejthető, mire számíthatunk: egy vetített, egyoldalú tükörről van szó, ami mögé bármilyen csapdát el lehet rejteni, vagy mi magunk is elrejtőzhetünk. Fontos, hogy ez a golyóktól nem véd, csak nem lát át rajta az ellenfél. Alibivel, Maestróval vagy Mozzie-val kombinálva baromi bosszantó kis cucc lesz ez.

Fenrir – aki miatt megbénít a félelem

És akkor jöjjön az operátor, Fenrir, aki Svédországot képviseli, és egy elég gonosz, sötét tónusú karakter lett. A háttértörténete szerint Uppsalában nőtt fel, és a kötelező katonai szolgálatig a biológia volt a szenvedélye, de a katonaságnál rájött, hogy a harcászat még ennél is jobban érdekli. A harcok közben kialakult biokémiai folyamatokat, az emberek háborús helyzetekben produkált érzelmi reakcióit kezdte el vizsgálni, illetve sokat kísérletezett olyan szerekkel, amelyek befolyásolják az emberek érzelmeit.

Ám a kutatása túl messzire ment, ezért elküldték a katonaságtól. Ekkor kereste meg Deimos, a játék jelenlegi főgonosza, hogy támogassa és segítse a kutatását. Fenrirnek azonban hamar leesett, hogy mit is akarnak tőle, és megszökött a létesítményből, ahonnan egyenes út vezette őt a Rainbow Six kötelékébe.

Képességét tekintve “aknái” vannak, amelyek az ellenfél érzelmeire hatnak, ha túl közel kerülnek hozzá. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a játékosnak nagyban korlátozódik a látása. Sebzést nem okoz, csak a látótávolság csökken, de az határozottan. Másik nagy előnye, hogy miután elhelyeztük a pályán ezeket az aknákat, a képernyő bal alsó részén láthatjuk, névvel ellátva, hogy hol vannak ilyen készülékek, és azt is, hogy mikor aktiválódnak, így egy tökéletes eszközt kapva, ami jelez, ha éppen olyan oldalról támadnak minket, amit gyengébben figyelünk. (A kanyarból látom, hogy ezt hamarabb fogják nerfelni, mint ahogy az én ókori PS4-em bebootol.)

Kiemelt tartalom
Paul Atreides a Metal Gear Solidban: a Dűne-játékok nagyon furcsa történelme Paul Atreides a Metal Gear Solidban: a Dűne-játékok nagyon furcsa történelme 4 nappal ezelőtt

Fenrir kettes gyorsaságú és kettes páncélzattal rendelkezik, aminek köszönhetően nem vele fogjuk körbe roamolni a pályát, de nem is kell vele egy szoborként állni a bomba mellett. A fegyvereit tekintve Bandit MP7-ese van nála, vagy Kapkan SASG-12 sotija. Másodlagosan meg Maestro és Alibi BALIFF pisztolyát hozhatjuk el. Az aknák mellé  kamerát vagy szögesdrótot választhatunk. 

Fenrirrel egy nagyon izgalmas színfolt érkezett a játékba – én legalábbis mindig azokat a karaktereket szerettem, amik a csapatjátékot erősítik. Nem egy Sladge, aki kalimpál a kalapácsával, vagy Tachanka, aki ész nélkül darál a dobtárral, hanem vannak azok a karakterek, amikhez kell egy minimális tudás és kreativitás, hogy a felszerelését a legmegfelelőbben használjuk.

Fenrir pontosan ilyen.

Mert igazi ereje az ő képességének akkor van, ha kombináljuk más karakterével. Például: Melusi vagy Ela kütyüjével kombinálva nem csak látásában, hanem mozgásában és hallásában is korlátozhatjuk az ellenfelet a még könnyebb kill érdekében. De használhatjuk figyelemelterelésre, vagy arra, hogy bevédjük a seggünk a flankeléstől.


Ha ennél részletesebben is érdekel, mi érkezik az új szezonban, csekkoljátok az Ubisoft oldalát.