Eddig azt hitted, hogy egy szép mosolynál nincs is menőbb? A TikTok sírós sminktrendje most erősen rácáfol erre.
A TikTokot teljességgel letarolta a sírós sminktrend, ami pont az, mint aminek hangzik: piros arccal, üveges, vörös szemekkel és duzzadt ajkakkal operál, és azt a látszatot kelti, mintha órák óta itatnád az egereket. És hogy miért csinál ilyet bárki is? Az egyik tiktokker szerint például azért, mert kihozza a „női energiákat“, és emellett más fontos üzenetet is közvetíthet.
Zoe Kenealy sminkmester és influenszer elsőként posztolt ilyen videót a TikTokra, és a Dazednek elmondta: Koreában évek óta bevett dolog, hogy csillámot használnak az alsó szempillákon, hogy a könnyes szem illúzióját keltsék. Kenealy úgy gondolta, érdemes lenne ezt egy kicsit továbbgondolni, és videó formájában az internet népe elé tárni, ami meg is hozta neki a kívánt sikert: az általa indított #cryingmakeup tagre azóta több mint 130 millióan kattintottak.
Ezért szólhat ekkorát
Sanam Hafeez pszichológus szerint azért robbant ilyen nagyot a szokatlan szépségtrend, ami szinte letaszította a trónról a klasszikus beauty filteres fotókat is, mert a sírástól a TikTokerek és celebek valódibbnak, hitelesebbnek és sebezhetőnek tűnhetnek: Bella Hadid, Nicola Peltz Beckham, Dua Lipa és Billie Eilish sírás utáni fotói és videói nagyban hozzájárulhattak a trend felfutásához, de a hypenak talán köze lehet az Eufória második évadához is, amikor Cassie Howard összeomlik, könnyekben tör ki és azt kiabálja: „Soha nem voltam még boldogabb!“
Így könnyebben tudnak az emberek az általuk követett sztárral azonosulni
- mondta el a trendről Hafeez, akit a Popsugar idézett.
Változás az online térben
Bár az interneten sírás nem újkeletű dolog (gondoljunk csak a Hagyjátok békén Britney-t videóra), a társadalmi megítélése folyamatosan változik, és jó irányba. Egyes tiktokkerek a sírós sminkvideókkal is arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a sírás teljesen természetes, és nem a gyengeség jele.
Ezzel a trenddel egyidőben történik szerencsére az is, hogy egyre többen nyílnak meg mentális egészségükről, járnak terápiára, és osztanak meg a közösségi médiában valódi pillanatokat a szétfilterezett, gondosan beállított kontent helyett.