A The Life of a Showgirl október 3-án jelenik meg.
Taylor Swift párja, Travis Kelce és testvére podcastjében, a New Heightsban mutatta meg legújabb, tizenkettedik albumának borítóját, majd nem sokkal azután közösségi médiás platformjain a lemez borítóvariánsait és még a számlistát is. Az énekesnő augusztus 12-én, helyi idő szerint éjjel 12:12-kor jelentette be, hogy hamarosan megjelenik új albuma. A The Life of a Showgirl október 3-án érkezik a boltok polcaira, mi pedig most megmutatjuk, mit lehet eddig tudni a tizenkettedik Swift-opuszról!
1, Taylor Európában írta a dalokat
Az amerikai énekesnő karriert összefoglaló koncertsorozata, a The Eras Tour másfél évig látogatta a világ különböző országait, és összesen négy turnészakaszból állt. Az európai szegmensben összesen 48 show-t adott (ebbe nem számoltatik bele az a három bécsi koncert, melyek majdnem tragédiába fulladtak egy terrorcselekmény miatt), akár három fellépése is volt egymást követő napokon. Már az album borítója is kicsit ezt a hektikus időszakot idézi.
„Három fellépést is lenyomtam egymás után. Aztán volt három szabadnapom. Elrepültem Svédországba, visszamentem a turnéra, és közben végig ezen dolgoztam. A turné ezen pontján fizikailag teljesen kimerültem, de mentálisan mégis annyira fel voltam pörögve és izgatott voltam, hogy alkothatok” – magyarázta Swift, mire párja, Travis Kelce csak annyit mondott „szó szerint egy showgirl életét élte”.
2, Viszlát, Jack Antonoff! Üdv újra, Max Martin!
Sok rajongó örömére, Swift úgy tűnik, hogy egy időre búcsút mond kollégájának és barátjának, Jack Antonoff producernek, akivel szemben az énekesnő mégsem lehet teljesen hálátlan, hiszen összesen tizenegy albumban segédkezett a férfi (beleszámolva a Taylor's Version újravett korongokat), és értő zenei fülével összesen három az év albumáért járó Grammyt szereztek közös munkájukkal. Viszont a legutolsó pár Swift-projekt kapcsán – talán jogos – visszatérő kritika volt az ítészektől, hogy Antonoff jelenléte az énekesnő korongjain egysíkúvá teszi a hangzást, vagyis a férfi nehezen képes magát megugrani. Azonban Taylor nagyon is arról ismeretes, hogy meghallgatja és figyelembe is veszi a zenei visszajelzéseket (tulajdonképpen egész karrierjét a kritikai közeg kielégítése jellemzi), talán ez is közrejátszhatott abban, hogy tizenkettedik albumán visszatért egy olyan producerhez, akivel legutóbb teljes egészében 2017-ben dolgozott együtt, a svéd géniuszhoz, Max Martinhoz.

Swift és Martin kooperáltak többek között a Red, Red (Taylor's Version), 1989 és Reputation című albumokon, ebből pedig egy 2015-ben (egészen pontosan a 1989) megkapta az év albuma elismerést a Grammy zsűrijétől. Max Martin mindig is atombiztos, dallamtapadós pophangzásáról volt ismert, és olyan más előadókkal dolgozott együtt, mint Britney Spears, Katy Perry, The Weeknd, Madonna vagy a Coldplay. Az új Swift-opuszt egyébként nem csak kizárólag Martin zenésíti. Maga Taylor is csatlakozik hozzá, továbbá a szintén svéd producer, Shellback.
„Pont mi hárman készítettük el néhány kedvenc dalomat, amit valaha csináltam” – mondta a New Heights podcastban az énekesnő, majd néhány kiemelkedő számként megemlítette a We Are Never Getting Back Together, az I Knew You Were Trouble, a 22, a Shake It Off, a Blank Space, a Style és a Wildest Dreams című dalokat.
Majd hozzátette: „Igazából még sosem csináltunk olyan albumot, amit csak mi hárman készítettünk volna. Tényleg nincsenek más közreműködők rajta. Csak mi hárman csináltunk ezt a fókuszált albumot… Őszintén szólva ez egy megismételhetetlen lehetőség volt. Körülbelül hét-nyolc éve nem dolgoztunk együtt.” Aztán folytatta: „Ezek a férfiak egyszerűen zsenik, de mindketten más-más területen, más-más módon.” Ezután felidézte, mit mondott Martinnak: „Tulajdonképpen azt mondtam neki: »Olyan büszke akarok lenni egy albumra, mint a The Eras Tourra , és ugyanazokért az okokért«, érted?”.
Swift később elmondta, hogy az album „egyszerűen élete legfertőzőbben örömteli, vad, drámai időszakából született. És ez a pezsgés teljesen átjön ezen a lemezen”. Erre Kelce is közbeszólt, hogy az új zene „sokkal lendületesebb, sokkal inkább szórakoztató, popos, izgalmas” és, hogy szerinte ez totális 180 fokos fordulat a tavalyi The Tortured Poets Department sok dalához képest. Swift egyetértett, és barátjának bólintva csak annyit mondott: „Mert az élet is vidámabb is azóta.”

Taylor Swift egyébként a The Life of a Showgirl tématikáját úgy foglalta össze, hogy minden benne van, ami „a színfalak mögött” zajlik. Az album célja, hogy olyan fülbemászó dallamok és élesen megfogalmazott, szándékosan precíz dalszövegek szülessenek, amelyek egyszerre deskriptívek, viszont ellenállhatatlanul táncra késztetik hallgatójukat.
3, Nem lesznek bónuszdalok
Taylor, aki méltán híres arról, hogy a semmiből bónuszdalokkal egészíti ki lemezeit (gondoljunk csak arra, hogy Midnights albuma tíz, míg The Tortured Poets Department lemeze összesen tizenöt dallal bővült) most nagyon is transzparens a kérdésben: nem lesznek bónuszdalok.
„A The Tortured Poets Department esetében úgy voltam vele, hogy tessék, itt egy nagy rakás infó mindabból, amit két-három év alatt gondoltam, éreztem, átéltem. Itt van harmincegy dal. De ez az album csak tizenkettő lesz“ – mondta. „Nincs tizenharmadik, és nem jönnek más dalok. Ez az a lemez, amit már nagyon régóta meg akartam csinálni. Azt is akartam, hogy minden egyes dal az albumon több száz okból legyen ott, és ha egyet kiveszel, már nem ugyanaz az egész, de ha hozzáadsz egyet, akkor sem… Ez pont így jó.” Utána rátért a fegyelmezett munkára.

Erről így nyilatkozott: „Ez a fókuszáltság és az a fajta fegyelem az albumkészítésben, miközben a mércét nagyon magasan tartod minőségben, olyasmi, amit már nagyon régóta szerettem volna megvalósítani. Hajlamos vagyok rengeteg zenét írni, ezért mindig ott a kísértés, hogy sok zenét adjak ki. De sokszor vágytam rá, hogy olyan albumot készítsek, amely ennyire a minőségre, a témára és az összhangra összpontosít, ahol minden úgy illeszkedik, mint egy tökéletes kirakó. Úgy érzem, hogy ezzel a tizenkét dallal, a tizenkettedik albumomon, elértük ezt, és nagyon boldog vagyok emiatt.”
4, Sabrina Carpenterrel is lesz egy közös dal a lemezen
Swift és Sabrina Carpenter régi barátok, sőt a The Eras Tour alatt egy ízben maga Carpenter volt az énekesnő előzenekara, majd meglepetésvendégként a turné későbbi részében elő is adta Taylorral Espresso című gigaslágerét. Szóval a közös munka egyszerre meglepetés, de nagyon is indokolt lépés.
@missmoroccana taybrina nation how are we feeling 🗣️🗣️ ? @Sabrina Carpenter @Taylor Swift #taylornation #sabrinacarpenter #espresso #ts12 #taylorswifttok #erastour #fyp ♬ Espresso - Sabrina Carpenter
A borítóbemutatással egyszerre történt a számlista leleplezése is, mutatjuk, miből is áll majd a tizenkettedik album:
2, Elizabeth Taylor
3, Opalite
4, Father Figure
5, Eldest Daughter
6, Ruin the Friendship
7, Actually Romantic
8, Wi$h Li$t
9, Wood
10, Cancelled!
11, Honey
12, The Life of a Showgirl (feat. Sabrina Carpenter)
5, Összesen négy borítóvariánsa lesz a lemeznek
Taylor nemcsak egy borítót leplezett le, amikor új lemezéről mesélt, hanem rögtön megkaptuk a teljes variánskollekciót is. A képeket Mert Alas és Marcus Piggott készítette, akikkel egyébként legutóbb Reputation című lemezének borítója kapcsán dolgozott együtt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„A borító az éjszakám végét jelképezi. Amikor turnén vagyok, minden egyes napom ugyanúgy telik… És a napom azzal ér véget, hogy egy kádban vagyok, bár általában nem egy csillogó ruhában.” Majd folytatta: „Szerettem volna úgymond feldíszíteni magam, megcsillogtatni mindazokat az apró részleteket, amilyennek az a turné érződött. És ez az érzés az volt, amikor az este végén ott vagy, miután az egész show megtörtént. Tudod, hogy hajnali négyig úgysem tudsz lefeküdni aludni ezután, de előtte egyébként meg kellett ugranod ötvenmillió akadályt. De megcsináltad. Azért szerettem volna, hogy a fő albumborító egy színpadon kívüli pillanat legyen, mert ez az album valójában nem arról szól, ami velem a színpadon történt, hanem arról, amin a színfalak mögött mentem keresztül. Ezért nem akartam, hogy a reflektorfényben, színpadon állós kép legyen a fő borító, hanem ez. Ez számomra sokkal többet elárul arról, miről is szólnak a dalok szövegei az albumon.“