Hazánk egyik leghíresebb könnyűzenei előadója, Dzsúdló szeretné új szintre helyezni a magyar streetwearkultúrát: a márka első kollekciója egyedi dzsekikkel, hoodie-kkal és pólókkal indul.
Március 12-én, jövő kedden, droppol a Boga, Magyarország új streetwearmárkája, amely Juhász Márton, azaz Dzsúdló kreatív igazgatása alatt indul. A friss branddel a fiatal zenész-vállalkozó szeretne olyan high-end divatcikkeket alkotni, amelyek nemzetközi minőségük mellett inspirálódnak a magyar kultúrából, reflektálnak a magyar emberek mindennapjaira.
„A matyó hímzésnél azért szerettünk volna mélyebbre menni“ – mondja a kreatív folyamatok hátteréről Dzsúdló, aki feltörekvő magyar tervezőkkel dolgozott együtt a darabokon, és borsod-abaúj-zempléni varrónőket foglalkoztatott a termékek készítése során. Ahogy a zenész fogalmazott:
A divat a másik nagy önkifejezési forma számomra a zene után. Szerettem volna, hogy ez a márkában is visszaköszönjön, épp ezért fontos része a projektnek, hogy vidéken, ráadásul otthon, Borsodban készültek a darabok, kiváló szakemberekkel dolgoztunk együtt, és úgy érezzük, hogy a vidéki Magyarország visszaköszön a cuccokon.
Nem magától értetődő, hogy egy induló márka a cetlivagdosás és plázás pólónyomásos tömeggyártás helyett a tényleges minőséget, a limitált darabszámot választja, ráadásul úgy, hogy nem vállal kompromisszumot a kreatív ötletek szempontjából. Utóbbi természetesen gazdaságilag is nagyobb kihívást jelent, de Juhász Marci számára nem volt kérdés, melyik utat válassza.
„Ez streetwear. Nem köldöknézegetős divat, és nem pólónyomás. Az a célunk, hogy kultúrát teremtsünk. Szerencsére olyan közösség szerveződik a márka köré, akikben ott van ez a potenciál, akár a tervezőket nézzük, akár azokat, akik hordani fogják a darabokat“ – fogalmazott a zenész-vállalkozó, aki tudatában van annak is, hogy egy ilyen, már-már a magasdivat kapuját döngető streetwear márkát nem lesz könnyű elhelyezni a magyar piacon.
„A Boga nem a merchöm, hanem egy olyan márka, amivel friss közösséget szeretnék teremteni“ – mondja Juhász Marci. „Tudom, hogy ez a projekt idegen testként érkezik a hazai divatvilágba, de a cél az volt, hogy ne vállaljunk semmilyen kompromisszumot, akár a kreativitásunkat, akár a minőséget tekintve“ – teszi hozzá. Mindez értelemszerűen magas gyártási költségekkel is jár, így a koncepció az lett, hogy készítsenek olyan darabokat is, amelyek esetében alacsonyabb a belépési küszöb, mások esetében viszont semmilyen akadályt nem gördítettek az elé, hogy a fantáziájuk és ambícióik a végletekig szárnyalni tudjanak.