Megjelent Zentai Márk különleges környezetben forgatott, négydalos session-sorozatának utolsó darabja, amely nálunk hallható először.
Különleges projekttel jelentkezett az elmúlt hetekben Zentai Márk, a Mörk énekese. A BAH session során egy négydalos élőzenés videósorozat darabjait osztotta meg hétről hétre. Ennek a sorozatnak a negyedik száma, a Schoblocher Barbara közreműködésével készült Mindennek ellenére nálunk, a REFRESHER Magyarország oldalán látható és hallható először.
A BAH session – ahogy a neve is leírja – a BAH-csomópontnál, az énekes nappalijában forgott július közepén, Szemerey Bence operatőri munkájával. Ahogy Zentai Márk a sorozat intrójában is elmondja, a helyszín azért különleges, mert 16 éves kora óta ott él. Itt érték a felnövéshez kapcsolódó legfontosabb élmények: az első szexuális tapasztalatok, az első elszívott dzsoint, veszekedések, szakítások, zenekaralapítás. Ezek a tapasztalások inspirálják a négy új dalt bemutató, élőzenés kislemezt, amely mindezektől egy személyes, intim zenei kitárulkozássá válik olyan egyszálzongorás darabokkal, mint az énekes édesanyjának dedikált 7 vagy a Sun Day, illetve a Tóth István bőgőjátékával színesített énekballada, a Love Myself.
A sorozat záróakkordjaként érkező Mindennek ellenére eléggé eltér az eddigiektől. Feltűnő változás nyilvánvalóan a dalszöveg nyelve, ugyanis ez Zentai Márk első saját magyar dala. Mindemellett, egy jóval táncolhatóbb számról van szó, amelyben Zentaihoz zenésztársak is csatlakoznak. Énekesként Schoblocher Barbara működik közre, megcsillogtatva jazz/soul-énekesi skilljeit (amelyeket eddig sem rejtett el a világ elől), akinek a hangját a dalszerző saját bevallása szerint azonnal „belehallotta“ a számba, amint az megszületett. Mellette pedig hazánk egyik legkiválóbb jazzdobosa, Boros Levente, illetve az egyik legnagyobb basszeros büszkeségünk, Heilig Tomi gondoskodnak a soulos hangzásról. „Szerintem ők a magyar groove-világ unikális alappillérei, természetesen külön-külön is, de már többször kifejtettem nekik, hogy az, ahogy együtt grúvolnak, az teljesen egyedülálló és végtelenül megnyugtató, miközben az ember arca nem tud nem eltorzulni a stenktől“ – fogalmazott Zentai.
Évek óta nagyon sokat dolgozom azon, hogy gyógyítsam magam és jobban megértsem, hogyan működöm én is, meg mások is. Mitől érezhetjük magunkat jobban a bőrünkben és hogy hogyan segíthetünk egymásnak a legmélyebb értelemben
– mondja a dalszerző-énekes, aki Dr. Máté Gábor technikáját, az Együttérző Feltárást emeli ki, mint meghatározó módszer a saját belső békéjének keresésében. „Ennek az eredménye meg az, hogy néha már hallom azt a jelenleg még meglehetősen halk hangot, ami szerintem egy mélyebb, autentikus “énem” megnyilvánulása. Emellett hosszú évek óta meditálok, kisebb-nagyobb kihagyásokkal, és ezt a dalt egy nagyon jól sikerült reggeli meditációból kijőve kezdtem el írni. Az akkordmenet, a refrén és talán az első versszak is úgymond egyben kigurultak, ami nálam nem azt jelenti, hogy real-time született volna meg az egész, de egy-két óra molyolás után már megvolt a dal nagy része, szöveggel, mindennel. Ez nálam elég ritka, főleg, amikor egyedül írok.“
„Azért iszonyatosan nagy dolog ez nekem, mert a mai napig olyan számokért ismernek a legtöbben, melyeket nem én írtam, és mivel a Mörkkel eddig csak angol nyelvű dalaink jelentek meg, olyan ez most, mintha először hallhatnának anyanyelvemen azok, akikhez ez a dal eljut.“
Minden bizonnyal a fent leírt mentális reflektáltság, az énekes-dalszerző önnön autentikusságának keresése és a tény, hogy otthonos környezetben készült, járulnak hozzá, hogy a BAH sessiont nem csak hallgatni, de nézni is érdemes. Bensőséges, intim, mégis barátságos pillanatok fekete-fehérre fényképezve, megmutatva azt, hogyan tud a zene önmagunk megtalálásának megünnepléseként funkcionálni.