A cikk a Coca-Cola megbízásából készült.
ma 2025.11.24 11:50
Olvasási idő 2:14

A Coca-Cola és a Bike Maffia közösen hív segítségre: gondoljunk azokra is, akiknek nem jutna karácsony

A Coca-Cola és a Bike Maffia közösen hív segítségre: gondoljunk azokra is, akiknek nem jutna karácsony
Forrás Coca-Cola
TÁRSADALOM BUDAPEST BIKE MAFFIA COCA-COLA MILLER DÁVID

Karácsony előtt mindenki rohan, de sajnos vannak, akiknek nincs hova rohanniuk. A Coca-Cola idei ünnepi kampánya arra hív, hogy egy pillanatra álljunk meg, és segítsünk azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.

A karácsony, a „szeretet ünnepe“ legtöbbünk életében nem a lelassulásról és az önfeledt ünneplésről, hanem a túlélő üzemmódról szól: kitalálni az ajándékokat, összeállítani az ötfogásos menüsort, összeveszni azon, hogyan álljon a karácsonyfa, majd az utolsó pillanatban rohangálni a plázába, mert a to-do listák ellenére valamit így is biztosan elfelejtettünk.

A márkák évről évre előállnak valami nagyszabású karácsonyi kampánnyal, de kevesen mernek érdemben beszélni arról a furcsa ellentmondásról, hogy a „tökéletes karácsony” mögött mindig áll valaki, aki túlhajtja magát, ráadásul számtalan rászorulónak esélye sincs a csilli-villi ünneplésre. A Coca-Cola idei kampánya épp ezt a kettősséget próbálja feloldani: arra ösztönzi az embereket, hogy álljanak meg egy pillanatra a karácsonyi teendők közepette, és ezt a kis szünetet fordítsák arra, hogy segítsenek azoknak, akiknek nem adatik meg az ünneplés öröme. 

Coca-Cola
Forrás Bódis Krisztián / Coca-Cola

Összefogás egy közös ügyért 

A Coca Cola a Budapest Bike Maffiával együttműködésben forgalmas helyszíneken, több város plázájában létesít Ünnepi Megállókat november 24. és december 21. között. Ezeken a pontokon dekorálható karácsonyi díszeket vásárolhatunk 800 forintért, amikben elrejthetünk egy kedves üzenetet is, és ezzel 100%-ban a Bike Maffiát, ezáltal pedig utcán élőket, rászoruló családokat támogathatunk. 

Az Ünnepi Megállók útvonala országszerte:
ARÉNA MALL: November 24–27.
GYŐR ÁRKÁD: December 1–4.
FÓRUM DEBRECEN: December 6–9.
ÁRKÁD (Budapest): December 12–15.
WESTEND: December 18–21.

A pontokon influenszerek – például a VALMAR, Kajdi Csaba, Törőcsik Franciska, Stumpf Patrik – és önkéntesek is jelen lesznek, emellett termékkóstoló, fotópont és játékok is várják a látogatókat. A kampány digitálisan is kiterjed, a Coke Appben a felhasználók közvetlenül a Bike Maffiának adakozhatnak. 

Coca-Cola
Forrás Bódis Krisztián / Coca-Cola

Sok apró segítségből nagy változás 

Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapítója szerint a karácsonyi időszak sokaknak az ajándékozásról szól, de az önkéntesekből álló csapatuk számára arról is, hogy ne feledkezzünk meg azokról, akik egyedül töltik az ünnepeket. A Coca-Cola-val közösen szeretnék megmutatni, hogy ha sok apró segítség jön össze, az nagy változást tud elindítani a környezetünkben. Lehet ez egy dekorált karácsonyfadísz, üzenet egy ismeretlennek, adomány, vagy csak egy őszinte mosoly, mind ugyanabból az élményből táplálkozik: hogy sokszor jobb adni, mint kapni. 

A Budapest Bike Maffia évek óta az egyik legaktívabb civil szervezet, amelyet 2011 karácsonyán alapítottak bringások. A szerveződés civiljei közvetlen segítő munkát végeznek, például ételt, és figyelmet visznek az arra rászorulóknak. A Coca-Cola idén ismét összefog velük – míg korábban főleg önkéntesek és kollégák bevonásával valósult meg az együttműködés, idén először a fogyasztókat is aktív cselekvésre ösztönzik, akik így szintén részesei lehetnek a segítségnyújtásnak.
Coca-Cola
Forrás Bódis Krisztián / Coca-Cola

Ikonikus dal újragondolva 

A kampány érzelmi ívét a márka karácsonyi száma adja, az Ünnepelj ma velünk című dalt ezúttal Miller Dávid és édesapja, Miller Zoltán dolgozta fel. A dalhoz készült videóklipet Büki Balázs rendezte – a kisfilmben feltűnik a Budapest Bike Maffia egy önkéntese, aki eljuttatja a kedves üzeneteket az embereknek, és megjelenik a kampány fő mondanivalója is: az ünnep nem a tárgyakról, hanem néha csak egy kedves gesztusról szól. 

„Ez a dal nemcsak a karácsony hangulatát idézi meg, hanem arra is emlékeztet, hogy milyen jó érzés adni. A közös éneklés, a jótékony cél és a közösségi élmény mind azt üzenik: az igazi ünnep akkor kezdődik, amikor megosztjuk az örömünket másokkal”

– mondta el Miller Dávid a kampány kapcsán, amibe egyébként a Foodora is beszállt. Aki a cég ételfutárszolgálatán keresztül rendel ételt, szintén segítheti a Budapest Bike Maffiát, a rendelések követésekor pedig a már említett dal is felcsendül. 

Kövessétek a REFRESHER-t, iratkozzatok fel közösségi csatornáinkra is, hogy ne maradjatok le a folyamatosan frissülő tartalmainkról: @refresherhu néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on, a Spotifyon és a Facebookon is!