Karácsony előtt mindenki rohan, de sajnos vannak, akiknek nincs hova rohanniuk. A Coca-Cola idei ünnepi kampánya arra hív, hogy egy pillanatra álljunk meg, és segítsünk azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.
A karácsony, a „szeretet ünnepe“ legtöbbünk életében nem a lelassulásról és az önfeledt ünneplésről, hanem a túlélő üzemmódról szól: kitalálni az ajándékokat, összeállítani az ötfogásos menüsort, összeveszni azon, hogyan álljon a karácsonyfa, majd az utolsó pillanatban rohangálni a plázába, mert a to-do listák ellenére valamit így is biztosan elfelejtettünk.
A márkák évről évre előállnak valami nagyszabású karácsonyi kampánnyal, de kevesen mernek érdemben beszélni arról a furcsa ellentmondásról, hogy a „tökéletes karácsony” mögött mindig áll valaki, aki túlhajtja magát, ráadásul számtalan rászorulónak esélye sincs a csilli-villi ünneplésre. A Coca-Cola idei kampánya épp ezt a kettősséget próbálja feloldani: arra ösztönzi az embereket, hogy álljanak meg egy pillanatra a karácsonyi teendők közepette, és ezt a kis szünetet fordítsák arra, hogy segítsenek azoknak, akiknek nem adatik meg az ünneplés öröme.
Összefogás egy közös ügyért
A Coca Cola a Budapest Bike Maffiával együttműködésben forgalmas helyszíneken, több város plázájában létesít Ünnepi Megállókat november 24. és december 21. között. Ezeken a pontokon dekorálható karácsonyi díszeket vásárolhatunk 800 forintért, amikben elrejthetünk egy kedves üzenetet is, és ezzel 100%-ban a Bike Maffiát, ezáltal pedig utcán élőket, rászoruló családokat támogathatunk.
ARÉNA MALL: November 24–27.
GYŐR ÁRKÁD: December 1–4.
FÓRUM DEBRECEN: December 6–9.
ÁRKÁD (Budapest): December 12–15.
WESTEND: December 18–21.
A pontokon influenszerek – például a VALMAR, Kajdi Csaba, Törőcsik Franciska, Stumpf Patrik – és önkéntesek is jelen lesznek, emellett termékkóstoló, fotópont és játékok is várják a látogatókat. A kampány digitálisan is kiterjed, a Coke Appben a felhasználók közvetlenül a Bike Maffiának adakozhatnak.
Sok apró segítségből nagy változás
Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapítója szerint a karácsonyi időszak sokaknak az ajándékozásról szól, de az önkéntesekből álló csapatuk számára arról is, hogy ne feledkezzünk meg azokról, akik egyedül töltik az ünnepeket. A Coca-Cola-val közösen szeretnék megmutatni, hogy ha sok apró segítség jön össze, az nagy változást tud elindítani a környezetünkben. Lehet ez egy dekorált karácsonyfadísz, üzenet egy ismeretlennek, adomány, vagy csak egy őszinte mosoly, mind ugyanabból az élményből táplálkozik: hogy sokszor jobb adni, mint kapni.
Ikonikus dal újragondolva
A kampány érzelmi ívét a márka karácsonyi száma adja, az Ünnepelj ma velünk című dalt ezúttal Miller Dávid és édesapja, Miller Zoltán dolgozta fel. A dalhoz készült videóklipet Büki Balázs rendezte – a kisfilmben feltűnik a Budapest Bike Maffia egy önkéntese, aki eljuttatja a kedves üzeneteket az embereknek, és megjelenik a kampány fő mondanivalója is: az ünnep nem a tárgyakról, hanem néha csak egy kedves gesztusról szól.
„Ez a dal nemcsak a karácsony hangulatát idézi meg, hanem arra is emlékeztet, hogy milyen jó érzés adni. A közös éneklés, a jótékony cél és a közösségi élmény mind azt üzenik: az igazi ünnep akkor kezdődik, amikor megosztjuk az örömünket másokkal”
– mondta el Miller Dávid a kampány kapcsán, amibe egyébként a Foodora is beszállt. Aki a cég ételfutárszolgálatán keresztül rendel ételt, szintén segítheti a Budapest Bike Maffiát, a rendelések követésekor pedig a már említett dal is felcsendül.