Az első helyezett immáron harmadik alkalommal áll a dobogó legfelső fokán maga mögé utasítva Azahriah-t és Sebestyén Balázst is.
Ismét megmérték, kik a magyar celebpiac legismertebb, leghitelesebb, legkedveltebb és legláthatóbb szereplői – akik online jelenlétüket is profin kezelik, és a márkák számára is komoly pénzteremtő képességgel bírnak. Harmadik alkalommal lett Majka az első a Forbes celeblistáján: visszaelőzte Azahriah-t és Sebestyén Balázst az egyre közéletiesebb szórakoztatóiparban. Jákob Zoli tíz helyet ugorva a negyedik lett, a ValMar tagjait pedig idén először külön is mérte az üzleti magazin – látványos különbséggel.
Aki keményen dolgozik, a csúcson marad. Közéletivé válik a szórakoztatóipar, de kérdés, profitálhatnak-e ebből a márkák is. Tévé, TikTok, arénaszínpad – vagy mindhárom. Akikről szó van, megkerülhetetlenek, profin csinálják, márkát építettek a nevükből, a piac is komolyan veszi őket. Tizenkettedik alkalommal készült el A legértékesebb magyar celebek listája – a Forbes mérvadó, piacvezető márkaértékrangsora –, amely zenészek, tévés személyiségek és üzleti szereplők piaci értékét vizsgálja, akik teljesítményükből, ismertségükből és hírnevükből valódi márkát kovácsoltak a hazai szórakoztatóiparban.

A 2022-es és 2023-as lista után 2025-ben ismét Majka (1.) vezeti a rangsort. Nincs év mostanában, amikor Majoros Péter ne rukkolna elő valami nagy dobással: RTL-es szerződés 2023-ban, az X-Faktor mentorszéke 2024-ben, a magyar nyelvű YouTube legnézettebb klipje – a Csurran, cseppen – 2025-ben. Kétszer is megtöltötte év elején a Budapest Arénát, lassan a Puskás Arénát is megcélozhatja. A média számára szinte minden szava arany: már rég nem csak a bulvársajtó csinál belőle hírt. A szakmai zsűri szerint ő a piac legláthatóbb szereplője, a lista alapjául szolgáló reprezentatív kutatás pedig a legismertebb magyar celebnek mérte – holtversenyben Sebestyén Balázzsal (3.), aki tavaly második volt, és 2020 óta zsinórban hatodszorra dobogós a Forbes-listán.
Azahriah (2.) egyetlen helyet csúszott vissza tavalyhoz képest, a dobogó csúcsáról. A fiatal előadó pár hónap szünetet tartott, de Baukó Attila márkaértéke ennek ellenére alig csökkent. Nagy kérdés volt, hogyan lehet továbblépni egy olyan évről, mint a három telt házas Puskást hozó 2024. Azahriah a semmiből, egy Deák téri tűzfalon hirdetett visszatérést – októberben háromszor is megtölti az MVM Dome-ot, összesen 50–60 ezer jegyet adhattak el. A lista szakmai zsűrije szerint neki a legerősebb a pénzteremtő képessége, és ő a rangsor legprofibb szereplője is.
„Két párhuzamos történetet látunk – mondja Vaszkó Iván, a Forbes főmunkatársa és a lista szerkesztője. – Egyet, ahol a kemény munka kifizetődik, és a több mint húsz éve pályán lévő zenész-tévés showman, Majka karrierje csúcsára ér. Ezzel párhuzamosan a modern magyar szórakoztatóipar legnagyívűbb sikersztorija is bontakozik: Azahriah márkaértéke olyan magasan van, hogy még pár hónap szünet is belefér a nagy visszatérés előtt. Páran a legértékesebb celebek közül már egyáltalán nem fáznak a közéleti témáktól – de ami számomra, üzleti újságíróként még örvendetesebb, hogy az üzleti háttérről is egyre szívesebben beszélnek a piaci alapon dolgozó profik, a jelen és a következő generáció egyaránt. Ez a Forbes küldetésére is rímel, hiszen ezzel a hazai vállalkozói kultúrát erősítik.”
Tavalyhoz képest a legtöbbet javított helyezésén a selfmade celebmilliárdos, a magyar TikTok legnagyobb táborával rendelkező arca, Jákob Zoli (4.), aki tíz helyet ugrott előre. Liptai Claudia (10.) hét, T. Danny (8.) pedig tizenkét pozíciót lépett előre.
Először lettek külön értékelve a ValMar tagjai, Marics Peti (5.) és Valkusz Milán (19.). A Forbes módszertana alapján szólóban jelentős különbség mutatkozott a popduó márkaértékében. Újra az első tízben Rúzsa Magdi (6.), Ördög Nóra (7.) és Palvin Barbi (9.) is. A ValMart leszámítva a lista legerősebb újoncai három színész: Ember Márk (12.), Lengyel Tamás (14.) és Molnár Áron (16.).
Ami a visszaesőket illeti: Istenes Bence (17.) tíz, Geszti Péter (20.) tizenegy, Borbás Marcsi (23.) tíz, Lékai-Kiss Ramóna (27.) tizenhárom helyet csúszott vissza. Kasza Tibi (29.) is már csak sereghajtó, a tavalyi 18. helyezése után. Hogy miért? Az elmúlt években sokat változott a celebpiac, egyre inkább a nagy formátumú, sokoldalú sztárok, előadók, vagy a nép lelkét simogató hírességek, színészek happolják el a lájkokat – és ezzel a korábbi csúcstartóknak is szembe kell néznie.
A harmincfős lista első tíz helyezettje (zárójelben a tavalyi helyezés):
- Majka (3.)
- Azahriah (1.)
- Sebestyén Balázs (2.)
- Jákob Zoltán (14.)
- Marics Peti (új)
- Rúzsa Magdi (7.)
- Ördög Nóra (5.)
- T. Danny (20.)
- Palvin Barbi (6.)
- Liptai Claudia (17.)
A Forbes celeblistája nem csupán követőszám alapján rangsorol: hat piaci szempontot vesz figyelembe – ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét. Az alapot idén is az NRC reprezentatív kutatása adta, amit a Forbes megbízásából készítettek a 18–59 éves magyar lakosság körében. A munkát a SentiOne és az Imedia médiafigyelő platformok, valamint a Favikon és a HypeAuditor közösségimédia-adatbázisai segítették. Az értékelésben egy 28 fős szakmai zsűri is részt vett, a médiapiac, reklámügynökségek és vezető hazai márkák szakembereivel. A zsűri a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát pontozta. Ezekből a mérésekből állt össze a Forbes-celebindex, amely alapján kialakult a harmincfős rangsor.
A lista rövidebb változata már megjelent a Forbes.hu-n, itt lapozható végig a harmincfős rangsor. A teljes verzió július 31-én jelenik meg az augusztusi Forbes magazinban.