A sajtóban megjelent értesülésekre reagálva a Shein kommunikációs osztálya rendkívüli állásfoglalásban közölte, hogy nincs köze a budapesti Sugár Bevásárlóközpontban nyitott pop-up üzlethez.
Miután a Pénzcentrum híre nyomán szinte a komplett magyar sajtón végigsöpört (nálunk is megjelent), hogy szerda délben a budapesti Örs vezér téren lévő Sugár Bevásárlóközpontban nyitotta meg első magyarországi üzletét a Shein, a kínai ultra fast fashion óriás a sajtón keresztül üzente meg, hogy semmi közük a cikkben említett pop-up store-hoz.
A Shein kommunikációs osztálya a 24.hu megkeresésére csütörtökön közölte: nem tudtak a budapesti üzletről, nincs közük hozzá, és megteszik a szükséges lépéseket a nem hivatalos üzlettel szemben, hogy „megvédjék a Magyarországon élő vásárlóikat”. Ahogy a rendkívüli állásfoglalásban írják:
A Shein termékei kizárólag a hivatalos honlapunkon és alkalmazásunkban érhető el. Bármely bolt Magyarországon, amely azt állítja, hogy Shein üzlet, nincs felhatalmazva erre és nincs kapcsolatban a cégünkkel. Emiatt azt sem tudjuk garantálni, hogy milyen a minősége azoknak a termékeknek, amelyeket ott árulnak. Időnként valóban vannak pop-up üzleteink, de ezekről a vásárlóink időben értesülnek a különböző közösségi média csatornáinkon.
A Pénzcentrum cikke szerint a szerdai megnyitót egyébként hatalmas érdeklődés övezte, sokan már nyitás előtt sorban álltak, tehát nemcsak a sajtót, hanem a vásárlóközönséget is sikerült megtéveszteni a névválasztással/névbitorlással.
Ahogy korábban írtuk, a Shein napi 6-10 ezer új terméket állít elő, ezzel egészen új szintekre emelte a ruhaipari tömegtermelés fogalmát. A kínai óriásvállalat üzleti stratégiája nemcsak az olcsó munkaerőt és a természeti erőforrásokat használja ki, hanem a szellemi tulajdonjogok intézményét is könnyedén ignorálja.