Eddig csak találgatni lehetett, mennyibe került a hírhedt influenszerbuli, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke azonban nemrég pontos számokról is beszélt.
„Úgy számoltunk, hogy a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költöttünk külföldre, ez az influenszertrip, médiatrip nagyjából másfél milliárd forintba került” – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke a Mandiner videóinterjújában.
Guller szerint a számok ígéretesek, az MTÜ történetének legsikeresebb akciója volt az esemény. Azt állítja: az azóta eltelt három és fél hét alatt 54 százalékkal több amerikai foglalt szállást a fővárosban, mint tavaly, Japánból pedig húsz nap alatt másfélszer annyian terveznek ide látogatni, mint korábban.
Ahogy korábban mi is beszámoltunk, május végén az MTÜ mintegy 50 külföldi és 100 hazai influenszer közreműködésével tartotta meg a Budapest Influenszer Trip elnevezésű rendezvényét, amelyen olyan ismert tartalomgyártók jelentek meg, mint Haley Kalil, Hannah Stocking vagy David Dobrik. Az értesülések szerint a magyar résztvevőknek nem fizettek, a külföldi celebeknek viszont a szállását és az ellátását is finanszírozták.
A programsorozat sokaknál kiverte a biztosítékot, mivel méltatlannak gondolták, hogy az MTÜ szélsőségesen nagy összeget költött a megkérdőjelezhető hatású közösségimédia-kampányra. Az influenszereket tömegével kezdték el kikövetni, a DK pedig előbb feljelentést tett, majd közérdekű adatigényléssel kikérte az influenszerekkel kötött szerződéseket, ugyanis az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami szervezet hiába fizetett többmilliós összegeket a külföldi tartalomgyártók budapesti látogatásáért, azok közül többen még azt sem közölték a posztjaikban, hogy a magyar fővárosban jártak.