A Demokratikus Koalíció azért is viszi bíróságra az ügyet, mert a több millió forintos kifizetések ellenére a tartalomgyártók nem tüntették fel, hogy Budapesten jártak. Közben a Magyar Turisztikai Ügynökség is perrel fenyegeti Dobrev pártját.
Hűtlen kezelés gyanújával tesz rendőrségi feljelentést a Demokratikus Koalíció a Magyar Turisztikai Ügynökség által influenszerekre elszórt több mint egymilliárd forint közpénz miatt, írja szerdai közleményében a DK.
A sajtóinformációk szerint a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami szervezet, a Magyar Turisztikai Ügynökség hiába fizetett több milliós összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy a magyar fővárosban jártak.
A Demokratikus Koalíció szerint Orbán Viktor és családja nemcsak tönkreteszik a magyar turizmust, hanem újabb és újabb milliárdokat lopnak el a turizmusra fordítható állami forrásokból. A becsődölt influenszer-parti csak egy újabb példa az ipari méretű közpénzlopásra, amely miatt a tisztességes magyar vállalkozások esnek el az állami támogatásoktól, ami alacsony fizetésekhez és elbocsátásokhoz vezet
– írják a DK közleményében.
Korábban a Refresher is cikkezett arról, hogy szakemberek szerint hiba csúszhatott a Magyar Turisztikai Ügynökség szerződéseibe, a megosztott tartalmak alapján legalábbis könnyű azt feltételezni, hogy nem volt szerződésbe foglalva, hogy a Spice of Europe influenszerkampányban résztvevő tartalomgyártóknak meg kell nevezniük a helyet, ahol tartózkodnak.
Az MTÜ szerint hazudik a DK, készek perre vinni az ügyet
A választ végül maga az MTÜ szolgáltatta, amely szerda délután a Refresherhez is eljuttatta közleményét, amelyben azt írják: a DK hazugságokat állít, szerintük az esemény nem politikai, hanem szakmai kérdés, amihez „a DK politikusai láthatóan nem értenek“.
Sőt, a folytatásban azt írják, hogy „amennyiben a Demokratikus Koalíció továbbra is folytatja a minden szakmai alapot nélkülöző, hazug vádaskodásait, az MTÜ megteszi a szükséges jogi lépéseket“.
A hazánkban megrendezett Spice of Europe Influenszer Média Tripet a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezte, nem más. [...] Ami a konkrétumokat illeti: a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat túlteljesítve további 1.500 organikus tartalmat osztottak még meg a meghívott tartalomgyártók itt tartózkodásuk alatt. Ezen tartalmak esetében semmilyen kötelezettségük nem volt, és ugyan az említett posztok hivatalosan nem részei a kampány során készített tartalmaknak, ugyanakkor az esetek többségében ezek a tartalmak további több tízmilliós elérést és megjelenést hoztak Budapest városának.
– fogalmaz reakciójában a Magyar Turisztikai Ügynökség.
Ahogy arról korábban is írtunk, május végén az MTÜ 50 külföldi és 100 hazai influenszer közreműködésével tartotta meg a Spice of Europe elnevezésű rendezvényét, amelyen olyan ismert tartalomgyártók jelentek meg, mint Haley Kalil, Hannah Stocking vagy David Dobrik.
Az értesülések szerint a magyar résztvevőknek nem fizettek, a külföldi celebeknek viszont a szállását és az ellátását is finanszírozták, és bár pontos adat nincs arról, hogy a magyar adófizetők mennyi pénzébe kerülhetett a luxusutazás, egyes becslések szerint milliárdos költés is lehetett a buli, amely Fónagy János államtitkár szerint „nemzeti érdek” volt.