Nem feltétlenül az influenszerek hibája, hogy a főváros neve nem lett feltüntetve a posztokban, könnyen lehet, hogy a szerződésbe nem volt belefoglalva ez a feltétel.
Hiba csúszhatott a Magyar Turisztikai Ügynökség szerződéseibe, a május végén megrendezett, Budapestet népszerűsítő Spice of Europe influenszerkampány során ugyanis sok tartalomgyártó éppen csak a főváros nevét nem említette meg a posztjaiban.
A Népszava cikke szerint könnyen elképzelhető, hogy a marketingcsapat kihagyta a szerződésekből a Budapest megnevezésére vonatkozó kitételt, így fordulhatott elő, hogy akadt olyan influenszer, aki a főváros utcáit járva éppen csak azt nem mutatta be, hol jár.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Gerő Gábor influenszermarketinggel foglalkozó szakember szerint a megosztott tartalmak alapján könnyű azt feltételezni, hogy nem volt szerződesbe foglalva, hogy a tartalomgyártóknak meg kell nevezniük a helyet, ahol tartózkodnak.
A múlt héten visszavonuló Nemakarokbeleszólni oldal alkotója, Bányai Judit a lapnak elmondta, az ilyen szerződésekben minden esetben pontosan leírják, milyen elvárásaik vannak a megrendelőknek a tartalomgyártók felé.
Az amerikai influenszer később nem felejtette el helyesen jelölni a fővárost, amely ugyancsak igaz Hannah Stocking vagy Anna-Maria Sieklucka Instagram-bejegyzéseire is.
Ahogy arról korábban is írtunk, május végén az MTÜ 50 külföldi és 100 hazai influenszer közreműködésével tartotta meg a Spice of Europe elnevezésű rendezvényét, amelyen olyan ismert tartalomgyártók jelentek meg, mint a már korábban is említett Haley Kalil, Hannah Stocking vagy David Dobrik youtuber.
A magyar résztvevőknek nem fizettek, a külföldi celebeknek viszont a szállását és az ellátását is finanszírozták, és bár pontos adat nincs arról, a magyar adófizetők mennyi pénzébe kerülhetett a luxusutazás, egyes becslések szerint milliárdos költés is lehetett a buli, amely Fónagy János államtitkár szerint „nemzeti érdek” volt.