2024.6.18 11:56
Olvasási idő 1:06
Masszi-Rigó Csilla

Orbán Ráhel vendéginfluenszerei éppen csak a fővárost nem jelölték meg a Budapestet népszerűsítő tartalmaikban

ARCOK BUDAPEST HALEY KALIL INFLUENSZER ORBÁN RÁHEL

Nem feltétlenül az influenszerek hibája, hogy a főváros neve nem lett feltüntetve a posztokban, könnyen lehet, hogy a szerződésbe nem volt belefoglalva ez a feltétel.

Hiba csúszhatott a Magyar Turisztikai Ügynökség szerződéseibe, a május végén megrendezett, Budapestet népszerűsítő Spice of Europe influenszerkampány során ugyanis sok tartalomgyártó éppen csak a főváros nevét nem említette meg a posztjaiban.

A Népszava cikke szerint könnyen elképzelhető, hogy a marketingcsapat kihagyta a szerződésekből a Budapest megnevezésére vonatkozó kitételt, így fordulhatott elő, hogy akadt olyan influenszer, aki a főváros utcáit járva éppen csak azt nem mutatta be, hol jár.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

H A L E Y K A L I L (@haleyybaylee) által megosztott bejegyzés

Gerő Gábor influenszermarketinggel foglalkozó szakember szerint a megosztott tartalmak alapján könnyű azt feltételezni, hogy nem volt szerződesbe foglalva, hogy a tartalomgyártóknak meg kell nevezniük a helyet, ahol tartózkodnak.

A múlt héten visszavonuló Nemakarokbeleszólni oldal alkotója, Bányai Judit a lapnak elmondta, az ilyen szerződésekben minden esetben pontosan leírják, milyen elvárásaik vannak a megrendelőknek a tartalomgyártók felé.

Bányainak elképzelni sem tudja, hogy hibázhatott ekkorát a Spice of Europe csapata, elmondása szerint Haley Kalil például az egyik videója alatt Prágát jelölte meg helyszínként.

Az amerikai influenszer később nem felejtette el helyesen jelölni a fővárost, amely ugyancsak igaz Hannah Stocking vagy Anna-Maria Sieklucka Instagram-bejegyzéseire is. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

H A L E Y K A L I L (@haleyybaylee) által megosztott bejegyzés

Ahogy arról korábban is írtunk, május végén az MTÜ 50 külföldi és 100 hazai influenszer közreműködésével tartotta meg a Spice of Europe elnevezésű rendezvényét, amelyen olyan ismert tartalomgyártók jelentek meg, mint a már korábban is említett Haley Kalil, Hannah Stocking vagy David Dobrik youtuber.

Kiemelt tartalom
Háromnapos bulisorozattal és az argentin technó csillagával ünnepli kilencedik szülinapját az Aether Club Háromnapos bulisorozattal és az argentin technó csillagával ünnepli kilencedik szülinapját az Aether Club 2024.12.10 10:30

A magyar résztvevőknek nem fizettek, a külföldi celebeknek viszont a szállását és az ellátását is finanszírozták, és bár pontos adat nincs arról, a magyar adófizetők mennyi pénzébe kerülhetett a luxusutazás, egyes becslések szerint milliárdos költés is lehetett a buli, amely Fónagy János államtitkár szerint „nemzeti érdek” volt.