2024.6.18 11:56
Olvasási idő 1:06
Masszi-Rigó Csilla

Orbán Ráhel vendéginfluenszerei éppen csak a fővárost nem jelölték meg a Budapestet népszerűsítő tartalmaikban

ARCOK BUDAPEST HALEY KALIL INFLUENSZER ORBÁN RÁHEL

Nem feltétlenül az influenszerek hibája, hogy a főváros neve nem lett feltüntetve a posztokban, könnyen lehet, hogy a szerződésbe nem volt belefoglalva ez a feltétel.

Hiba csúszhatott a Magyar Turisztikai Ügynökség szerződéseibe, a május végén megrendezett, Budapestet népszerűsítő Spice of Europe influenszerkampány során ugyanis sok tartalomgyártó éppen csak a főváros nevét nem említette meg a posztjaiban.

A Népszava cikke szerint könnyen elképzelhető, hogy a marketingcsapat kihagyta a szerződésekből a Budapest megnevezésére vonatkozó kitételt, így fordulhatott elő, hogy akadt olyan influenszer, aki a főváros utcáit járva éppen csak azt nem mutatta be, hol jár.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

H A L E Y K A L I L (@haleyybaylee) által megosztott bejegyzés

Gerő Gábor influenszermarketinggel foglalkozó szakember szerint a megosztott tartalmak alapján könnyű azt feltételezni, hogy nem volt szerződesbe foglalva, hogy a tartalomgyártóknak meg kell nevezniük a helyet, ahol tartózkodnak.

A múlt héten visszavonuló Nemakarokbeleszólni oldal alkotója, Bányai Judit a lapnak elmondta, az ilyen szerződésekben minden esetben pontosan leírják, milyen elvárásaik vannak a megrendelőknek a tartalomgyártók felé.

Bányainak elképzelni sem tudja, hogy hibázhatott ekkorát a Spice of Europe csapata, elmondása szerint Haley Kalil például az egyik videója alatt Prágát jelölte meg helyszínként.

Az amerikai influenszer később nem felejtette el helyesen jelölni a fővárost, amely ugyancsak igaz Hannah Stocking vagy Anna-Maria Sieklucka Instagram-bejegyzéseire is. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

H A L E Y K A L I L (@haleyybaylee) által megosztott bejegyzés

Ahogy arról korábban is írtunk, május végén az MTÜ 50 külföldi és 100 hazai influenszer közreműködésével tartotta meg a Spice of Europe elnevezésű rendezvényét, amelyen olyan ismert tartalomgyártók jelentek meg, mint a már korábban is említett Haley Kalil, Hannah Stocking vagy David Dobrik youtuber.

Kiemelt tartalom
REFRESHER-KVÍZ: Te mennyire ismered Budapestet? REFRESHER-KVÍZ: Te mennyire ismered Budapestet? 2024.7.7 9:18

A magyar résztvevőknek nem fizettek, a külföldi celebeknek viszont a szállását és az ellátását is finanszírozták, és bár pontos adat nincs arról, a magyar adófizetők mennyi pénzébe kerülhetett a luxusutazás, egyes becslések szerint milliárdos költés is lehetett a buli, amely Fónagy János államtitkár szerint „nemzeti érdek” volt.