Fred again.. ügyesen egyensúlyozik a pop és az elektronikus tánczene határmezsgyéin. Ha már unalomig hallgattad az Actual Life-lemezeket, ajánlunk néhány előadót, akik hasonló világban mozognak, és jó eséllyel tetszeni fog, amit csinálnak.
Ahogy a trap elkezdett lecsengeni az utóbbi hónapokban, úgy szivárog vissza a rave zene a mainstreambe. Ennek a hullámnak egyértelmű éllovasa a brit Fred again.., aki idén még a Szigeten is headliner lesz. A 30 éves londoni producer elismertségének egyik titka, hogy nem áll meg egy-egy műfaj határain belül, hanem a house mellett merít a UK garage-ből, az ambientből és a drum'n'bass-ből is. Az ő óriási sikerén és a Sziget line-up hívogató jellegén felbuzdulva kis merülésre hívunk titeket, és ajánlunk pár producer-DJ-t, akiknek a zenéje valószínűleg tetszeni fog nektek is.
Overmono
Aki ezt a cikket lenyitotta, annak valószínűleg az Overmono neve cseng a legismerősebben, a walesi duó ugyanis nem túl rég jelentette meg régóta várt közös számát Fred again..-nel és Lil Yachtyval, ráadásul Tom és Ed Russell tavaly is járt Magyarországon az INOTA Fesztivál miatt, és idén is visszatérnek hozzánk a Szigetre.
Az Overmono – habár kevésbé illik egy fesztivál headline show-jára – zeneileg is sok ponton összeér a világhírű kollégával. Zenéjükben fontos szerepet kapnak a popos, r'n'b-s, olykor inkább hiphopos vokálminták, stílusban pedig hasonló helyekről merítenek, illetve hasonlóképp sokszínűek. Ha végighallgatjuk Good Lies című debütalbumukat, azon találunk breakbeatet, speed garage-et, future garage-et, jungle-t, de még afrobeatet is. A testvérpár zenéjének legfőbb jellemzője, hogy nagyon karcos hangszíneket találnak mindig, amelyek által könnyen felismerhetők a dalaik – ezekből, a friss dalait hallgatva Fred again.. is sokat inspirálódhat mostanában.
Barry Can't Swim
Az edinburgh-i Joshua Mannie Spotify-biója szerint tényleg azért kapta ezt a művésznevet, mert nem tud úszni. Ezt az információt sajnos innen Budapestről nem tudjuk lefektcsekkelni, amit viszont biztosan tudunk, hogy Barry Can't Swim zenéjét szinte biztos szeretné bárki, akinek bejön az, amit Fred again.. csinál.
A skót producer ugyanis nagyon hasonló hangzásokat visz a zenéjébe, amelyek sokszor élőhangszerekkel vannak kiegészítve, és erősen emocionális jelleget öltenek. A fülbemászó vokálminták mellett érezhetően hat rá az afrobeat is. Ami a groove-okat illeti, ő is szeret meríteni a garage-ből, a jungle-ből, de legközelebb talán a house állhat a szívéhez. Debütáló, When Will We Land? című lemezét imádta a kritika, a Guardian „szokatlanul hatásosnak és érzelmesnek“ nevezte. Barry Can't Swim jól illeszkedik abba a trendbe, hogy manapság a producerek nem horgonyoznak le az eletkronikus egy-két műfaja mellett, és egy jóval tágabb spektrumon találják meg a hangzásukat.
JEV
JEV Spotify-biója szerint New Yorkban él együtt Marc nevű haverjával, aki a koncertvizuáljait készíti. Annak ellenére, hogy az USA-ban nyomul, inkább brit zenei hatások fedezhetők fel rajta, és ahogy ezen a listán tulajdonképpen mindenki, ő sem horgonyoz le egy elektronikus műfajnál. Dobképletei ugyanúgy jönnek a garage-ből, mint a house-ból, a drum'n'bass-ből vagy a hiphopból. Azért is ajánljuk a Fred again..-rajongóknak, mert JEV is popos vokálmintákkal és pulzáló szintikkel operál, és nagyon hasonló rezgéseket üt meg az emberben, mint a brit sztár stadionpop-slágerei.
Eddig egy hétszámos lemeze jelent meg a fiatal tehetségnek, de egy-két dalt úgy felkapott róla a Spotify-algoritmus, hogy több mint 200 ezren hallgatják havonta. Ez jó eséllyel csak nőni fog, reméljük, egyszer olyan nagyra, hogy Magyarországra is el tudjuk hozni őt fellépni.
33 Below
A fiatal új-zélandi Jack Laven gyerekként kezdte el bütykölni a zenekészítő szoftvereket, és idővel belezúgott a különböző elektronikus zenei műfajokba. A 33 Below néven alkotó zenész a mainstreamebb vonalat képviseli, zenei világa elég közel áll Fred again..-hez, nem csoda, hogy Gibson ki is választotta, hogy legyen az előzenekara az új-zélandi turnéján. Zenéjére leginkább a UK garage és a house van hatással, na meg persze visszatérő elemek az r'n'b énekminták és a nagyterű szintetizátorok.
Eddig mindössze egy EP-je jelent meg, de az épp tavaly decemberben, Pusher címen. Emocionális, slágeres, de azért kőkemény dobgroove-okkal van alátámasztva, úgyhogy, ha ezt a cikket megnyitottad, akkor neked kifejezetten ajánljuk 33 Below zenéjét.
Sammy Virji
Sammy Virji a következő nagy dolog a brit elektronikus zenében. (Reméljük, nem) itt hallottad először, de ha igen, akkor azonnal kezdd el pörgetni. Talán ő áll a legtávolabb a listán Fred again..-től, de annyira catchy és annyira táncolható a zenéje, hogy bárkinek szívből ajánlanánk. A UK garage és bassline friss generációjának egyik vezető alakja lehet, ha így folytatja, egyedi hangzása és zavarbejtően kimunkált sounddesign-ja még a szcénán belül is kiemelkedő.
Mindemellett nagyon jó énekmintákat talál, amiket az ember képes lenne órákon át loopon hallgatni. Már a Moonlight című dala megjelenésekor is írtuk, hogy nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mi írunk róla először a magyar zenei sajtóban, és ez a büszkeség azóta sem apadt. Nagy durranás lesz.