2024.1.15 15:45
Olvasási idő 1:10
Szöllősi Anna

Megszólalt a DRK a kampányról, ami kísértetiesen hasonlít egy Nike-mottóra

DIVAT DRK KAMPÁNY NIKE

„Úgy érezzük, máskor és mást mondtunk“ – kelt saját védelmére a DRK egy kitérő válaszlevelében, miután robbantották nagy visszhangot kiváltó év eleji kampányukat.

A hazai Dorko (DRK) cipőmárka szerint az új évi apropó miatt egészen más üzenettel bírt sokat kritizált kampányszövegük, mint a Nike szlogenje, de a Kreatív összes kérdésére azért nem sikerült kielégítő választ adniuk.  

Ahogy korábban a Refresher is megírta, a Dorko az év elején előrukkolt egy Kemény Dénes arcával ellátott kampánnyal, amelynek szövege sokak szerint nem kis rokonságot mutatott a Nike 2008-as, „tegnap azt mondtad, majd holnap“ mottóval futott kreatívjával. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

Dorko (@drkdorko) által megosztott bejegyzés

A Kreatív levélben kereste a Dorkót, hogy véletlen egybeesésről vagy inkább szándékos nyúlásról van szó, a márka pedig – várható módon – az előbbire próbált bizonyítékot hozni válaszában, amelyben egyébként kitért azon kérdések elől, hogy házon belül vagy külsős céggel készítették-e a kampányt, illetve ismerték-e korábban a Nike 2008-as kreatívjait.

Kiemelt tartalom
Neked is ismerős a DRK új reklámkampánya? Talán nem véletlenül Neked is ismerős a DRK új reklámkampánya? Talán nem véletlenül 2024.1.12 12:49

„2024 a sport éve. A magyar labdarúgó válogatott kijutott az Európa-bajnokságra, legjobb olimpikonjaink pedig már a párizsi olimpiára készülnek.

Ez a január 1-14-ig tartó újévi kampány egy olyan időszakban jelent meg, amikor mindenki fogadalmakat tesz. Az általunk készített kampány is ezekről a fogadalmakról szól, és arról, hogy 2024 a sport éve legyen. Ezért úgy érezzük, máskor és mást mondtunk.


Magyar sportmárkaként az egyik legfontosabb célunk, hogy sportolóinkkal közösen inspirálni szeretnénk az embereket, és ennek a kampánynak is ez volt a célja“ – írták.

Az eset egészen érdekes reklámipari diskurzust indított el a kreatív szakma szakértői között a közösségi médiában. Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és lakossági kommunikációs igazgatója azt a provokatív, etikus másoláshoz kapcsolódó kérdést vetette fel, hogy fogyasztói szempontból nem jobb-e egy nemzetközi szintű ötlet átvételével készült kampánnyal jelen lenni, mint egy gyenge hazai kommunikációval. Nagy László, az ACG kreatívigazgatója és Marosi Gergő, a Mito kreatívigazgatója egyetértenek abban, hogy nincsen baj azzal, ha egy kampány inspirációként szolgál, viszont elengedhetetlen valami újszerű, egyedi, eredeti végeredmény születése.