„Tavaly azt mondtad: majd idén" – szól a DRK újévi reklámszlogenje. Véletlen lenne, hogy a mottó kísértetiesen hasonlít a Nike egyik kampányszövegére? Úgy tűnik, aligha.
A Nike 2008-ban robbantotta nem túlspilázott, de hatásos kampányát „tegnap azt mondtad, majd holnap“ szlogennel, ami azóta lényegében szállóigévé vált. Az év elején egy megszólalásig hasonló, Kemény Dénes arcával ellátott kampánnyal, és az alábbi sorral rukkolt elő a magyar Dorko: „tavaly azt mondtad: majd idén“.
Úgy tűnik, a DRK-nál nem is igazán akarták véka alá rejteni, honnan „merítettek ihletet“, legalábbis erről árulkodik, hogy a Nike logóból ismerős Futura betűtípus is egy az egyben stimmel – ezt a 444 szúrta ki és írta meg szerdán.
A Kreatív másnap kereste a DRK-t, ám a magyar márka egyelőre nem nyilatkozott az üggyel kapcsolatban. Addig pedig mindenki döntse el maga – és szavazza meg –, hogy véletlen egybeesésről vagy inkább szándékos nyúlásról van szó.
Frissítés
Időközben számos reklámszakember kifejtette a témával kapcsolatban a véleményét, a DRK pedig az alábbi sorokkal reagált a Kreatív megkeresésére:
„2024 a sport éve. A magyar labdarúgó válogatott kijutott az Európa-bajnokságra, legjobb olimpikonjaink pedig már a párizsi olimpiára készülnek.
Ez a január 1-14-ig tartó újévi kampány egy olyan időszakban jelent meg, amikor mindenki fogadalmakat tesz. Az általunk készített kampány is ezekről a fogadalmakról szól, és arról, hogy 2024 a sport éve legyen. Ezért úgy érezzük, máskor és mást mondtunk.
Magyar sportmárkaként az egyik legfontosabb célunk, hogy sportolóinkkal közösen inspirálni szeretnénk az embereket, és ennek a kampánynak is ez volt a célja.“