2023.12.24 16:54
Olvasási idő 3:20
Szentgyörgyi Zénó

A 10 legértékesebb divatcég 2023-ból, amelynek termékeiből akár mi is megengedhetünk magunknak néhányat

DIVAT ADIDAS DIVAT NIKE ZARA

Mi ment nagyot 2023-ban? Naná, hogy a luxus, így összegyűjtöttük azt a tíz divatmárkát, amire a legnagyobb kereslet volt idén. Nyugi, akad köztük olyan is, amelynek termékei közül akár még te is akaszthatsz magadnak egyet-egyet.

A legértékesebb és legnagyobb profitot felhalmozó márkák nevein valószínűleg senki sem fog meglepődni, főleg, mert egy átlagos trapdalban ebből a tíz márkából legalább hat nagy valószínűséggel meg is van nevezve. Izgalmas lenne arról értekezni, hogy ezek a cégek milyen stratégiák mentén képesek fenntartani pozíciójukat, és hogyan próbálnak újabb és újabb fogyasztói rétegeket becsatornázni a vevőköreikbe, de itt van az év vége, úgyhogy mi sem fárasztottuk magunkat ilyesmivel, és te is inkább egyél bejglit ahelyett, hogy ilyeneken gondolkodsz.

Az előző évekhez képest egyébként sok helyen izgalmas változások történtek a sorrendben, így azokról az óriásokról lesz most szó, akik odaértek a top 10-be. Vegyük hát sorra közösen a divatipar idei legsikeresebb neveit!

10. Rolex – (10,7 milliárd dollár)

A legfelkapottabb márkák 2023-ban
A Rolex nem maradhat ki a TOP 10-es listából, igaz, közel sem ő végzett az első helyen. Forrás Nathan Aguirre

A top 10-be szerencsére befért a minden valamire való rapszöveg kötelező elemévé avanzsálódó Rolex. Az 1905-ben alapított genfi óramárka pedig majd 11 milliárd dollárra növelte értékét ebben az évben. 

Érték 2023-ban: 10 711 millió dollár
Alapítás: 1905, Genf, Svájc
Főprofil: órák 

9. Zara – (11 milliárd dollár)

A legfelkapottabb márkák 2023-ban
Az Inditex vezető ruhamárkája nem mellesleg itthon sokkal olcsóbb brandnek számít, mint a tengerentúlon. Forrás Unsplash/ Highlight ID

A Zara és a később megalapított Zara Home a világon az egyik legnagyobb ruházati vállalatnak, az Inditexnek a húzómárkája, amely a fast fashion világában és a cégcsoporton belül is a legerősebb brand – olyan nevek mellett, mint a Massimo Dutti, a Bershka, a Pull&Bear és a Stradivarius. Legnagyobb fegyvere, hogy a luxusmárkák kollekcióit általakítva teszi fogyaszthatóvá az alsóközép- és középosztálybeliek számára a legújabb trendeket.

Értéke 2023-ban: 11 049 millió dollár
Alapítás: 1975, La Coruna, Spanyolország
Főprofil: fast fashion

8. Cartier – 12,5 milliárd dollár

A legfelkapottabb márkák 2023-ban
Milliós ékszerek és órák, a Cartier hírneve nem kopik Forrás Unsplash/ Jacek Dylag

A márkát 1847-ben alapította Louis-François Cartier órásmester, aki manufakturális jelleggel kezdett órákat és ékszereket készíteni. A márka népszerűsége azóta odáig jutott, hogy a nem is olyan rég még igazságügyi miniszterként tevékenykedő Varga Judit is ezt vette fel egy laza húsboltozáshoz.

Értéke 2023-ban: (12 538 millió dollár)
Alapítás: 1847, Párizs, Franciaország
Főprofil: csúcskategóriás ékszerek és luxusórák

7. Dior – 13,2 milliárd dollár

Ezek a legfelkapottabb márkák 2023-ban
Forrás Unsplash/ P. L.

A Christian Dior divattervező által alapított márka az LVMH luxuscikkekre szakosodott multinacionális konglomerátumhoz tartozik, amely kérdés nélkül a legmeghatározóbb luxusipari vállalat, olyan tradicionális divatházakat magában foglalva, mint a Tiffany Co., a Fendi vagy a rangsorban előkelő helyet elfoglaló Louis Vuitton.

Érték 2023-ban: (13 152 millió dollár)
Alapítás: 1946, Párizs, Franciaország
Főprofil: luxusruházat, táskák, kiegészítők, parfümök

6. Hermès – 14,2 milliárd dollár

A legfelkapottabb márkák 2023-ban
A Hermés 200 év alatt sem vesztett fényéből, továbbra is az egyik legikonikusabb luxusmárkának számít. Forrás Jeremy Moeller/Getty Images

A Hermès a legrégebbi olyan luxusmárka, amely alapítása után majd 200 évvel, viszontagságos időket átvészelve is jelentős szerepet tölt be a luxusipari piacon. Bár a márka nem tartozik a mainstreambe, erejét jól mutatja, hogy 2023-ban is ez a hatodik legmeghatározóbb divatipari brand.

Érték 2023-ban: (14 165 millió dollár)
Alapítás: 1837, Párizs, Franciaország
Főprofil: csúcskategóriás bőrdíszmű, luxusruházat és parfüm

5. Adidas – 15,7 milliárd dollár

Ezek a legfelkapottabb márkák 2023-ban
Forrás Daniel Karmann/picture alliance via Getty Images

Az Adidast valószínűleg nem kell bemutatni senkinek, bár a márka alakulásának története igen érdekes. Adolf és Rudolf Dassler testvérpár az 1920-as években kezdtek sportcipők gyártásába, és bár a legmeghatározóbb kollaborációjuk a nácikkal volt, végül egy konfliktust követően különváltak. Így született meg Rudolf oldaláról a Puma, míg Adolf oldaláról az Adidas, amely azóta nemcsak mint sportruházati cég szerepel, de legalább annyira jelen van sportruházati technológiák fejlesztése terén, ráadásul még a Bayern Münchenben is részesedésük van.

Érték 2023-ban: 15 660 millió dollár
Alapítás: 1949, Herzogenaurach, Németország
Főprofil: utcai és sportruházat

4. Gucci – 17,8 milliárd dollár

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

⚜️G.w.M⚜️ (@gwmmusic) által megosztott bejegyzés

A már több mint százéves luxusmárkát – ami 1921-ben bőröndök gyártásával kezdte tevékenységét – már egyszer a halálból is visszahozták Tom Ford vezetésével, hogy aztán az elmúlt húsz év egyik kultuszbrandjévé váljon. Ezt bizonyítja az is, hogy a Gucci olyan arcokkal dolgozik együtt, mint Jared Leto, Jack Grealish vagy Kendall Jenner, de olyan hazai celebritások is előszeretettel hordják a darabokat, mint Kulcsár Edina és G.w.M.

Érték 2023-ban: 17 839 millió dollár
Alapítás: 1921, Firenze, Olaszország
Főprofil: gyakorlatilag minden, ami luxus

3. Chanel – 19,4 milliárd dollár

Ezek a legfelkapottabb márkák 2023-ban
Forrás Laura Chouette

Coco Chanel életéről nem véletlenül írtak már egy tucat könyvet. A nácikkal is ügyesen-okosan szövetkező Coco az azóta is ikonikus fekete ruhájával és méltán népszerű, Chanel N°5 névre keresztelt parfümjével is lerakta a névjegyét, de kétségtelen, hogy legnagyobb teljesítménye az, hogy a kor viszonyai között nőként tudott érvényesülni és a 20. század egyik legfontosabb divatipari szereplőjévé válni. Márkájának sikere pedig azóta is töretlen.  

Érték 2023-ban: 19 386 millió dollár
Alapítás: 1910, Párizs, Franciaország
Főprofil: parfüm, kozmetikumok, luxusruházat és kiegészítők

2. Louis Vuitton – 26,3 milliárd dollár

Ezek a legfelkapottabb márkák 2023-ban
December elején óriási LV táskák jelentek meg Sanghaj utcáin. Forrás CFOTO/Future Publishing via Getty Images

A Diorhoz hasonlóan a Louis Vuitton is az LVMH luxusipari gigamonstrum alá tartozó és annak egyik első, névadó márkája, ami 1854-ben – hasonlóan a Guccihoz – bőröndök és luxusminőségű bőrdíszművek készítésével kezdte meg a működését, majd mostanra odáig jutott, hogy már minden első osztályban játszó labdarúgó neszesszerén ott virít az LV logó.

Érték 2023-ban: 26 290 millió dollár
Alapítás: 1854, Párizs, Franciaország
Főprofil: luxusruházat és kiegészítők

1. Nike – 31,3 milliárd dollár

Ezek a legfelkapottabb márkák 2023-ban
Na, ki lepődött meg az abszolút nyertesen? Forrás Unsplash/ wu yi

Na, a Nike-ról aztán tényleg semmit nem kell mondani! Annak ellenére, hogy az összes márka közül a második legfiatalabb cégről van szó, az elmúlt ötven évben töretlenül ívelt fel a brand népszerűsége, leuralva nem csak a sportszergyártást, de a streetwear világát is.

Érték 2023-ban: 31 307 millió dollár
Alapítás: 1971, Beaverton, Oregon állam, US. 
Főprofil: sport és streetwear ruházat 
Kövessétek a REFRESHER-t, iratkozzatok fel közösségi csatornáinkra is, hogy ne maradjatok le a folyamatosan frissülő tartalmainkról: @refresherhu néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!