2022.11.18 17:10
Olvasási idő 2:53
Maier Péter

Playback Péntek: BROCKHAMPTON búcsúalbum(ok), Pharrell Williams és Travis Scott a heti megjelenések között

Playback Péntek: BROCKHAMPTON búcsúalbum(ok), Pharrell Williams és Travis Scott a heti megjelenések között
Forrás BROCKHAMPTON Twitter
ZENE

New Music Friday Refresher-módra! A Playback Péntekben mutatjuk a hét legizgalmasabb könnyűzenei megjelenéseit. Ezúttal Maier Péter válogatott négy friss dalt, és szemlézte a hét legfontosabb albumait.

Albumok

BROCKHAMPTON: The Family, TM

Búcsúzik a BROCKHAMPTON, az utóbbi évek egyik legmeghatározóbb pop-rap bandája. A beígért búcsúalbum "kettő lett, maradhat?". Egy korábbi Playback Péntekben megírtuk, hogy az első single a beharangozott The Family albumról Kevin Abstract szólódala volt, mára azt is tudjuk, hogy lényegében az egész lemez az ő szólója, ami pár perc alatt nagy felháborodást keltett a rajongók körében, de a csavar csak ezután érkezett: éjfélkor még egy búcsúalbumot droppolt a banda, a TM-en pedig már a többi tag is szerepel.

Míg a The Family egy old-school rapalbumnak mondható, a TM azt a változatosságot viszi tovább, amelyet a korábbi BROCKHAMPTON-lemezek képviseltek, olyan dalokkal, amelyeknek a demói az évek során felgyűltek, és a srácok újra elővették őket. Kár, hogy vége, de milyen jó, hogy megtörtént!

 

Weyes Blood: And In The Darkness, Hearts Aglow

Natalie Mering, azaz Weyes Blood afféle pszichedelikus indie folk zenét játszik, a 34 éves dalszerző-énekes legutóbbi albumát, a Titanic Risingot 2019-ben jelenttette meg. Azóta szerepelt a Killers, illetve Lana Del Rey dalain is, most pedig megérkezett az ötödik lemeze, ami olyan monumentális, klasszikus és templomi zenéből táplálkozó balladákat tartalmaz, amilyeneket megszokhattunk tőle.

Az új albumot az It's Not Just Me, It's Everybody című dal vezette fel, amelyet a Pitchforknak úgy definiált az énekesnő mint "buddhista himnusz, amely minden létező összekapcsolódásában rejlik". Ebből a megfogalmazásból ki is derül, milyen hangulatú zenére számíthat, aki ráhallgat. Hétvégi chillezéshez például tökéletesen illeszkedik.

Fousheé: softCORE

Aki járt az utóbbi években a TikTokon, annak egész biztos ismerősen cseng Fousheé Deep End című dala. Ő az a tipikus Z-generációs énekesnő, akinek minden száma más műfaj, legújabb, softCORE című albuma is – a címéhez hűen – megmutatja Fousheé R'n'B-s, indie popos és hardcore oldalát, plusz némi hyperpop és posztpunk is bekerül a képbe. 

Az i'm fine, amely single volt a lemez megjelenése előtt, elég jól leírja az énekes-dalszerző karakterét, a szám nagyrésze egy kedves gitáros dal, amit pár másodperces, hc-s zúzások szakítanak meg. A softCORE-on egyébként egy közreműködő van, Lil Uzi Vert, méghozzá a spend the money című, posztpunk-szerű agymenésben.

6363: ELVESZETT!!4!

Gege, avagy 6363 az utóbbi hetekben emlékezetes kampányt épített új albuma köré, amely alig hosszabb, mint egy átlagos EP. A rapper azzal megy tovább, amit a METAMATIKÁ-val elindított, majd a M3T4M4T1K4-val folytatott: klubzenéből táplálkozó, basszusorientált alapok, és korai lemezek dalszövegeinél jóval személyesebb sorok, amelyek mostanra inkább összpontosítanak a tartalomra, mint a játékosságra, de persze, ezen a téren csak az arányok változtak. Gege továbbra is Lusta Gerivel működik együtt fő producereként, akinek jellegzetes stílusa meghatározza a 6363 projekt hangzását.

Az ELVESZETT!!4! albumon a közreműködőkről is érdemes beszélni: Beton.Hofi mellett Szendrői Csaba (Elefánt) és Kristoaf is feltűnik. 

Dalok, klipek, kislemezek

Pharrell Williams, Travis Scott: Down In Atlanta

Lenn Atlantában – ez a címe Pharrell Williams és Travis Scott új közös dalának, amely azért is különleges, mert Scott nem gyakran kerül elő közreműködéseken a 2021-es, általa szervezett Astroworld fesztiválon történt tragédia óta. Pharrellnek viszont most megenyhült a szíve, és behívta ebbe a szintipop jellegű dalba, amellyel a Something in the Water fesztiválját jelentette be a Virginia Beach-i producer-előadó.

Nicki Minaj, Maluma, Myriam Fares: Tukoh Takah

Újabb zene érkezett a katari világbajnokság himnuszai közé. Ezúttal Nicki Minaj, Maluma és Myriam Fares tiszteleg a labdarúgás örömei előtt a Tukoh Takah című dallal, amelyben kultúrák találkoznak. Ha rosszmájúak lennénk, biztos megemlítenénk, hogy bevált receptből főznek, a Waka Waka és a Tukoh Takah között ugyanis elég nagy a hangtani egyezés, de rosszmájúság helyett inkább felkészítjük a fülünket belőle, mert az elkövetkezendő hetekben sokszor fogjuk hallani.

Kelela: On the Run

Kelela új albumára sokat kellett várni, de februárban végre megérkezik. A 39 éves amerikai R'n'B-énekesnő bejelentette új, Raven című lemezét, amelyről a Washed Away után egy újabb dalt is nyilvánossá tett. Az On the Run azoknak ajánlott, akik szeretik a moody, szintikkel tarkított alternatív R'n'B-t.

ajsa luna: jobban, mint az epret

Aki nem hallotta még ajsa luna szólószámait, az is ismerheti őt, többek között Beton.Hofi TISZALÖK című slágeréből. A fiatal énekesnő már a felbukkanásakor egy sajátos karakter volt, megjelenésében és zeneileg egyaránt, de ez az anime-lány káoszhercegnő típusú imidzs ennél a számnál nyert igazán értelmet. A jobban, mint az epret egy kedves szerelmes dal lenne, de ez a hangszerelés (ami egyébként nagyon trendi most) kölcsönöz neki egy édes furcsaságot. Mindenesetre az egyik komment a YouTube-on sokkal jobban összefoglalja ezt, mint mi: „IGEN IGEN VÉGRE MAGYAR UWU KAWAII ANIMELÁNY HIMNUSZ IMÁDLAK“ – na hát igen, erről van szó.