2022.11.12 23:42
Olvasási idő 3:16
Kaposi Máté

Szerződések, pletykák, még mindig szabad ülések - Ők lesznek a száguldó cirkusz 2023-as sztárjai

Szerződések, pletykák, még mindig szabad ülések - Ők lesznek a száguldó cirkusz 2023-as sztárjai
Forrás facebook.com/Formula1
SPORT FORMA-1

Két futam vár még ránk az idei F1 szezonban, így fél szemmel már a következő évet pásztázzuk. Mutatjuk, mire számíthatunk a 2023-as rajtrácson.

A 2022-es szezont elképesztő magabiztossággal húzta be Max Verstappen. A pályán így lényegesen kevesebb nyitott kérdés maradt (nem úgy, mint a tavalyi, az utolsó kanyarig kiélezett szezonban). A Netflixen futó Drive to Survive nézőinek viszont nem kell aggódnia, jövőre is számtalan izgalmas részt prezentálhat a hatásvadász sorozat, ezt pedig a tabella hátsó felén tanyázó kisebb csapatok, illetve a köztük lejátszódó átigazolási drámák garantálják. 

Most egy cikkben összefoglaljuk, mit lehet tudni a 2023-as rajtrács felhozataláról, hol akadnak még szabad ülések, és kik azok, akik a következő szezonokban is biztonságban érezhetik a helyüket. 

Red Bull egyeduralom az idei szezonban Forrás Getty Images / Dan Istitene - Formula 1

Alfa Romeo

Az Alfa Romeo idei szereplése lényegesen magabiztosabb összképet mutatott, mint a 2021-es szezonjuk. Köszönhető ez nagyban Valteri Bottas leigazolásának, aki három éves szerződésének első idényét tölti jelenleg, illetve az újonc Zhou Guanyu-nak, akinek az eddig megszerzett hat pontját 2023-as hosszabbítással jutalmazták. 

Zhou magabiztosan mutatkozott be az F1-ben. Forrás Getty Images / Peter J Fox

Alpha Tauri

Yuki Tsunoda az olasz nagydíj után írt alá a Red Bull családhoz tartozó csapathoz még egy évre, illetve sokáig úgy tűnt, Pierre Gasly helye is biztos a következő szezonra. Ekkor döntött úgy az Alpine, hogy izgalmassá teszik a királykategória nyári szünetét, ezért előbb szélnek eresztették Fernando Alonsot, majd beleszaladtak egy csúnya szerződéses botrányba Oscar Piastrival. 

Az Alpine gondjaira Gasly lett a megoldás, így az Alpha Taurinak új pilóta után kellett néznie. Sokáig az amerikai Colton Herta volt a legesélyesebb, aki viszont nem rendelkezett elég szuperlicensz ponttal, így végül a Formula E bajnok Nyck de Vries érkezett az olasz székhelyű, de osztrák háttérrel rendelkező csapathoz. 

Az Alpine által elindított dominó az Alpha Taurit is elérte Forrás Getty Images / Jam Media

Alpine

A szezon legemlékezetesebb drámáját ezúttal az Alpine szolgáltatta. Esteban Ocon pozíciója stabilnak mondható, miután három éves szerződést írt alá a francia istállóval. Fernando Alonso viszont inkább az Aston Martint választotta, a korábban említett Piastrinak pedig szintén nem fűlött a foga a második Alpine üléshez. 

A megoldást végül a korábban vázolt keringő után Pierre Gasly szolgáltatta, így a gall csapat két francia versenyzővel vág neki a következő szezonnak. 

Az igazi bonyodalmat az Alpine által nevelt Piastri okozta Forrás Getty Images / Clive Mason

Aston Martin

Bár úgy tűnhet, mintha az egész átigazolási keringőt az Alpine-ra fognánk, tulajdonképpen az Aston Martin indította el a láncreakciót, miután a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel bejelentette visszavonulását. 

Az Aston Martin ezután jelentkezett be a szintén veterán spanyol pilótáért – a történet folytatását már ismerjük. Alonso csapattársa a következő szezonban Lance Stroll lesz, aki 2021 óta szerepel a brit csapatnál. 

Sebastian Vettel élete első Instagram posztjában jelentette be visszavonulását Forrás Getty Images / Peter J Fox

Ferrari

A Ferrari idei botladozásairól nagyrészt nem a két pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz tehetett. A legendás olasz istálló hosszútávra tervez a monacóival és a mexikóival is, 2024-ig tart mindkét versenyző kontraktusa. Ha a maranellóiak üzembiztos autóval, illetve lényegesen kevesebb hibával vágnak neki a következő szezonnak, versenyben lehetnek a világbajnoki címért. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Haas

A 2022-es pilótakeringőt a Haas nyitotta, miután az orosz-ukrán háború kitörése után megszabadultak az alapvetően is gyengélkedő Nikita Mazepintől. Az ő helyét a tapasztalt Kevin Magnussen vette át, aki jó döntésnek bizonyult, az idei szezonban eddig 24 pontot szerzett. 

Mick Schumacher ülése egyáltalán nem biztos a következő idényre, Günther Steiner nem elégedett a fiatal német pilóta teljesítményével. A pletykák szerint Antonio Giovinazzit is tesztelte az istálló, a 28 éves olasz viszont első tesztjén rögtön összetörte a Haast. A szóbeszédek szerint Nico Hülkenberg, vagy a jelenlegi tartalékpilóta, Pietro Fittipaldi érkezése sem kizárt. 

Steinernek elege lett az újoncokból Forrás Getty Images / Alex Bierens de Haan - Formula 1

McLaren

A McLaren is kivette a részét a kavarodásból, Oscar Piastri Alpine-os szerződését cselesen megfúrták Zak Brownék. De vajon miért volt erre szükség? A wokingi székhelyű csapat egyáltalán nem volt elégedett Daniel Ricciardo teljesítményével, így az ő helyére igazolták le a fiatal tehetséget. 

Társa, a brit Lando Norris magabiztos szezont fut, jelenleg a 7. helyre elég pontot gyűjtött össze – ezzel szemben ausztrál kollégája csak a 12. pozíciót csípte meg. A McLaren így egy iszonyatosan fiatal párossal vág neki az évnek, a két pilóta összeadott életkora 43 év, ezzel szemben Fernando Alonso 41 évesen igazolt az Aston Martinhoz. 

Norris marad, a mókamester ausztrál távozik Forrás Getty Images / Vince Mignott / MB Media

Mercedes

Konszolidálódott a helyzet a Mercedes háza táján. Hamilton még egy évig biztosan nem vonul vissza, míg fiatal brit kollégája, George Russell, gyakorlatilag tökéletes bemutatkozó szezont produkált a Mercedesnél. 231 pontjával a két Red Bull és Charles Leclerc mögött a negyedik pozíciót foglalja el a tabellán, ezzel honfitársát, Hamiltont is megelőzve. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Red Bull

A Red Bullnak semmi oka nem volt a váltásra, hiszen két futammal a világbajnokság vége előtt Verstappen magabiztosan világbajnok, míg Sergio Perez a második helyen áll, mindössze öt ponttal megelőzve Leclercet. 

A holland pilóta márciusban még öt évre kötelezte el magát a Red Bull mellett, míg Perez két évet hosszabbított szerződésén. 

Az idei felállásban láthatjuk jövőre is a Red Bullt Forrás Getty Images / NurPhoto

Williams

Egy változtatást eszközölt az idei összetételhez képest a mezőny leggyengébb csapata, a Willams. A 8 konstruktőri ponttal "büszkélkedő" britek a páros látványosan erőtlen tagját, Nicholas Latifit tették lapátra. Helyére az F2 floridai tehetségét, Logan Sargeant érkezhet, amennyiben a jelenleg is futó bajnokságban a TOP5-ben tud végezni – csak ebben az esetben lesz kellő mennyiségű pontja a szuperlicenszhez. És vajon mi történik, ha Sargeant nem éri el a limitet? Erre a Williams még nem adott választ, de gyanítjuk, hogy van B tervük.

A Williams szezonja közel sem volt ilyen vidám Forrás Getty Images / Clive Mason - Formula 1
Felmérés:
Szerinted ki fogja megnyerni a Forma-1 2023-as szezonját? 
Verstappen megvédi a címét.
Hamilton visszatér a trónra. 
Leclerc sikerre vezeti a Ferrarit. 
Más fog nyerni.
Verstappen megvédi a címét.
100 %
Hamilton visszatér a trónra. 
0 %
Leclerc sikerre vezeti a Ferrarit. 
0 %
Más fog nyerni.
0 %