ma 2025.9.2 11:02
Olvasási idő 0:28
Tóth Csilla

1956-ra cserélte a Budapest Pride-ról szóló részt AI-generált reklámjából az Erste

TÁRSADALOM PRIDE REKLÁM TÖRTÉNELEM

Tiszteletben tartva az Erste Bank Magyarország kérését, a cég kicserélte azt az AI-által generált jelenetet reklámjából, amiben a Budapest Pride volt ábrázolva Európára is hatással lévő történelmi pillanatként.

Alig egy hete írtunk arról, hogy az Erste az európai történelmet formáló nagy pillanatok közé sorolta új (mesterséges intelligenciával készült) reklámjában a 2025-ös Budapest Pride-ot, majd a magyar leányvállalat kérésére el is távolította a jelenetet a rövidfilmből. A nemzetközi cégcsoport eleget tett a magyar kérésnek, a kivágott jelenetek helyére pedig végül az 1956-os forradalomról készült AI-felvételeket raktak be. Az Erste tájékoztatása szerint 1956 minden magyar számára azonos értéket képvisel, és hasonlóan képviseli az európai értékeket, mint a többi reklámban megjelenített esemény.

„A film szándékosan olyan történelmi eseményekre utal, amelyek a közös európai történelmünknek részei, és olyan értékeket képviselnek, mint az egység, a haladás és a szabadság” – idézi a Telex a cég közleményét. 

Itt már az 1956-ot illusztráló képek láthatóak: