Sok kritika éri az Erste új, európai értékeket kiemelő reklámját, amiért mesterséges intelligenciával generálták az egészet, nekünk, magyaroknak ugyanakkor nem csak emiatt emelkedik ki a kisfilm.
A European Forum Alpbach (EFA) nonprofit szervezet hivatalos partnereként olyan reklámmal jelentkezett az Erste, amiben a legfontosabb európai értékekre hívja fel a figyelmet. A mottó szerint ezek a bátorság, a szolidaritás és a jövő alakításának képessége.
A reklámban az európai történelem fontos eseményei jelennek meg: például Marie Curie kiállása, a berlini fal leomlása, a prágai tavasz vagy éppen az a pillanat, amikor Beethoven Bécsben megírja a 9. szimfóniát, avagy az Unió későbbi himnuszát. Ezek közé a fontos momentumok közé illesztette be az Erste reklámfilmje a 2025-ös Budapest Pride-ot is, ami egyértelmű aktuálpolitikai kiállás, hiszen mindössze pár hónapja történt.
Az egyetlen galiba a kisfilmmel, hogy nyíltan MI-generált, ez a tény pedig nem arat osztatlan sikert. A kommentek jelentős része arról szól, hogy ez nagyon nem oké, legalábbis elvi megközelítésből. Más szempontból nézve ugyanakkor a hitelességre sincs jó hatással, a Pride-os felvétel például így néz ki:

Valakit talán az zavar, hogy a Lánchíd egyáltalán nem tartozott a menetbe, másokat esetleg a torz arcok, míg megint másokat az, hogy se híre se hamva a Refresher-kamionnak. Mindenesetre izgalmas választás az Erste részéről, hogy ott van a júniusi budapesti rendezvény is az általuk fontosnak titulált történelmi pillanatok között.