Az új reklámból már nem csak a Refresher-kamion, hanem az egész Pride hiányozni fog.
Hiába illesztette be a 2025-ös Budapest Pride-ot Európa történelmének fontos pillanatai közé az Erste Group, a magyar leányvállalat kérésére kiveszik belőle azokat a részeket – ezt a vállalat szóvivője közölte a Telexszel.
„Megértve és tiszteletben tartva az Erste Bank Magyarország kérését, kicseréljük azokat a részeket, amelyek nem ugyanazt jelentik minden magyar számára, és amelyeket más magyarországi történelmi események jobban reprezentálhatnának” – fogalmazott a szóvivő a lapnak.
Ahogy azt gyakorlatilag néhány perce megírtuk, a European Forum Alpbach (EFA) nonprofit szervezet hivatalos partnereként olyan reklámmal jelentkezett az Erste, amiben a legfontosabb európai értékekre hívja fel a figyelmet. A reklámban az európai történelem fontos eseményei jelennek meg: például Marie Curie kiállása, a berlini fal leomlása, a prágai tavasz vagy éppen az a pillanat, amikor Beethoven Bécsben megírja a 9. szimfóniát, avagy az Unió későbbi himnuszát. Ezek közé a fontos momentumok közé illesztette be az Erste eredeti reklámfilmje a 2025-ös Budapest Pride-ot is.
Nem csak emiatt vegyes a reklám fogadtatása, a mesterséges intelligencia által generált videóval sok kommentelőnek van elvi problémája.
