Annak ellenére, hogy a divatházak a hetekben már az őszi kollekcióikat mutatják be, előttünk még éppen csak felsejlenek az első tavaszi napsugarak. Így nem árthat visszatekintenünk arra, hogy milyen trendeket diktáltak a S/S gyűjteményeikkel.
A talán egyik legszembetűnőbb irányzat pedig mind közül a virágos minták újbóli térnyerése volt. Tudjuk, tudjuk, „Virágok? Tavasszal? Milyen eredeti” – mondta anno Miranda Priestly az Ördög Pradat visál című filmben, azonban a idén tényleg megvan benne a lehetőség az eredetiségre. A romantikus print ugyanis New Yorktól Londonon és Párizson át egészen Milánóig hódította meg a kifutókat. A tervezők mind új köntösbe öltöztették azt, és olyan hangsúlyos szerepet kapott a tavaszi/nyári kollekciókban, hogy még a legnagyobb ellenlábasok sem tudtak elmenni mellette szó nélkül. Az egészen túlzó, már-már barokkos hatással díszített kreációk és a minimalista, stilizált printekkel megálmodott darabok egyaránt szembejöttek velünk. A kollekciókat szemlézve bátran kijelenthető tehát, hogy a virágok újult erővel tértek vissza a vezető trendek közé.
Az olyan brandek, mint a Dolce & Gabbana, az Alice+Olivia, az Erdem vagy éppen az Etro kapva kaptak az alkalmon, hogy a print ismét trendivé válhasson. Meglepő lehet viszont, hogy még azok a márkák is virágba borultak, akikre inkább a játékos nőiesség jellemző. Így az Acne Studios és Versace kifutóin is láthattuk azt.

Ha igazi tavasztündérnek öltöznénk, de azért egy kis csavart mégis belevinnénk szettünkbe, inspirációt meríthetünk a Marques’ Almeida kollekciójából, hiszen a Portugáliában működő divatház is a virágokat választotta kifutója főszereplőivé. A printet élénk rózsaszínnel, üde mentával és lágy halványzölddel kombinálták. A fodrokkal díszített, könnyed maxiruháktól kezdve a bájos miniken át egészen a farmer-összeállításokig mindent a tavasz kedvenc mintájának szenteltek.
Hasonlóképp tett az Erdem is, ahol szintén a zöld és a rózsaszín árnyalataival tűnt fel a print. Ezenkívül Erdem Moralioglu dombornyomatos textiljei mintájául is a virágokat választotta, de a csipkéken, a kristályos díszítéseken, illetve a kifutóra küldött csíkos kosztümökön is megjelentek azok.
Az Alice+Olivia New York-i kifutóját is a virágok uralták. A 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióban a finom porcelánra emlékeztető, kék és fehér, 3D-s virágminták, festményszerű, színes printek és kristályos rátétek segítségével ötvözték a játékosságot a kifinomultsággal. Mindezek együttesével egy kissé nosztalgikus, de mégis frissítően modern hatást keltve élesztették újjá a virágok iránti rajongásunkat.
Ha van divatház, aki ragaszkodik a virágokhoz, az az Etro, így természetesen a tavaszi-nyári kreációk mindegyikén hangsúlyos szerepet kapott a minta. A színhasználatot tekintve viszont ezúttal nem a klasszikus árnyalatokon keresztül idézték meg a tavaszt. Marco de Vincenzo tervezőasztalán az éjkék, a bordó, a narancs és a sötétzöld használatával inspirálódott a számára olyan kedves helyekből, mint Szicília, Andalúzia és Görögország. A virágmintákat felnagyítva, néhol stilizálva jelentette meg, így újszerűséget adott a szezon kedvenc printjének.
Donatella Versace sem a klasszikus tavaszi virágminta mellett döntött, amikor megtervezte 2025-ös kreációit. A designer egyébként utóbbiakhoz saját, 1997-es Versus kollekciójából merített inspirációt. Akkoriban a Versus Donatella megtestesítője volt: egy játékos és lázadó másodvonal, amely bátran keverte a mintákat, a nyomatokat és a sziluetteket. Hasonlóképpen képzeli el 2025 tavaszi-nyári szezonját is. A kontrasztokra építve álmodta meg darabjait, melyeket leegyszerűsítve jelenített meg.
A print újbóli relevanciájához természetesen a Dolce & Gabbana is hozzájárult, mégpedig azzal, hogy miközben Madonna 1990-es Blonde Ambition turnéjára repítettek minket vissza, egyszerre tisztelegtek a múlt előtt és definiálták újra azt. A szűk szabásvonalakat és az extrán nőies, áttetsző kreációkat óriási virágos printekkel lágyították, azok gazdag textúrái pedig mélységet és kifinomultságot kölcsönöztek a daraboknak.
Mint az a legnagyobb divatházak kollekcióiból megfigyelhető, az autentikusság kulcsfontosságú a szezon újragondolt virágmintáinak viselésében. Lehetünk olyanok, mint Audrey Hepburn, és közvetíthetünk egyfajta ártatlan bájt, de választhatunk egy drámaibb, sötétebb hangulatot is. A mintával megtestesíthetjük a végzet asszonyát, vagy előhívhatjuk a bennünk élő kislányt. Bár a virágok természetüknél fogva mulandóak, egy jó virágminta egész évben megállja a helyét. Utóbbit már a 2025-ös őszi-téli bemutatók is bizonyítják.