2024.10.24 15:34
Olvasási idő 0:48
Maier Péter

A Ford vezérigazgatója egy Xiaomi elektromos autót vezet, és nem is tervez ezen változtatni

TECH-TUDOMÁNY AUTÓK ELEKTROMOS AUTÓ FORD GAZDASÁG XIAOMI

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója egy podcastban vallott arról, hogy a konkurens Xiaomi Speed Ultra 7 nevű elektromos autóját vezeti, mert a kínai gyártó brutál jó kocsikat rak össze és óriási erőt képvisel a járműiparban.

Annyira tetszik a Ford vezérigazgatójának a Xiaomi elektromos autója, hogy nem is akar mást vezetni – erről a Business Insider által idézett The Fully Charged Podcastban beszélt Jim Farley, aki szokatlanul lelkesen méltatta kínai versenytársuk piaci pozícióját.

„Nem szeretek annyira a konkurenciáról beszélni, de én a Xiaomit vezetem” – mondta a Robert Llewellynnel való beszélgetése során Farley, miután a techóriások járműpiacra való belépéséről volt szó.

Szerinte valamiért mindenki az Apple-kocsiról beszél, miközben az általa „kínai Apple-nek“ becézett Xiaomi egy jóval nagyobb piacon egyre relevánsabb autóipari szereplő lett, ami havonta 10-20 ezer kocsit ad el, ráadásul már fél évre előre berendelték a még készülő elektromos autóikat.

A vezérigazgató által emlegetett Speed Ultra 7 a Xiaomi első elektromos járműve. A kínai techóriás három változatot gyárt az autóból: a SU7, a SU7 Pro és a SU7 Max néven futó modelleket. Farley elmondta: ezek közül hozattak egyet Sanghajból Chicagóba, és azóta is azt használja, azt viszont nem pontosította, hogy pontosan melyik típust vezeti.

Kiemelt tartalom
Mogyoróvajas hagymával, vízpitével és megannyi bizarr étellel ajándékozta meg Amerikát a nagy gazdasági világválság Mogyoróvajas hagymával, vízpitével és megannyi bizarr étellel ajándékozta meg Amerikát a nagy gazdasági világválság 2024.10.25 13:15

„A Xiaomi egy iparági óriáscég és egy fogyasztói márka, amely sokkal erősebb, mint a különböző autógyárak” – fogalmaz kendőzetlenül Jim Farley, aki a Wall Street Journal korábbi értesülése szerint nemrég közölte a Ford egyik igazgatótanácsbeli tagjával, hogy a kínai autóipar komoly „egzisztenciális fenyegetést“ jelent számukra.